Organisatie wedstrijd buiten kring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Organisatie wedstrijd buiten kring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 15:03

We zitten met een klein dilemma. Er zijn twee verenigingen die op dezelfde datum, op dezelfde plek een concours willen organiseren.

De commissie uit dat dorp dat de toewijzing doet, heeft gezegd dat vereniging X uit dorp X het concours mag organiseren in dorp A.
Vereniging X valt echter onder kring Zuid-Oost, waar dorp A niet in ligt.
Vereniging A (uit dorp A) valt onder kring Midden, waar dorp A wel in ligt.

Nu is mijn vraag: mag vereniging X wel buiten haar eigen kring onder haar eigen naam een concours organiseren? Dus een beetje een overdreven voorbeeld: mag een vereniging uit Groningen in Maastricht een wedstrijd organiseren?

Misschien een beetje onduidelijk omschreven, maar ik ga niet met namen gooien. Meer info eventueel via PB.
Er is nog voorgesteld het concours samen te organiseren, maar daar wil vereniging X niks van weten.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 15:34

Je kunt het beste even bellen met de KNHS hierover. Maar volgens mij mag het wel. Je vraagt zoiets aan bij de bond en als die toestemming geven dan mag het.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132141
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 16:40

Ik denk dat het wel mag, of beter gezegd: vroeger mocht het.
In onze kring hadden wij vroeger geen goede accomodatie om indoorwedstrijden te organiseren.
We maakten dan gebruik van een binnenbak die buiten onze kring lag.

Marije_jiplover

Berichten: 25349
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 17:13

Het lijkt me dat dat wel mag, zolang het maar geen kringwedstrijd is. Maar anders maakt het volgens mij niet uit of je een wedstrijd organiseert waar in Nederland.