Barokke Paardenwedstrijd, een topdag voor ons!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Barokke Paardenwedstrijd, een topdag voor ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 20:17

Ja ja vandaag was het dan zo ver. Nappie en ik hebben voor de eerste keer meegedaan aan een Barokke paardenwedstrijd Het werd gehouden in Hoofddorp in de Haarlemmermeerse Bosmanege.

Vanochtend in alle vroegte maar een keer van tevoren Nappie aan de lingeerlijn gedaan en hem flink laten uitrazen Haha! Dat was wel nodig en ik was blij dat ik niet op zo'n bommetje hoefde te zitten en dat de ergste energie eruit was Daarna even voetjes schoon gemaakt en zijn knotjes erin gezet, hij zag eruit om door een ringetje te halen

Toen op naar de wedstrijd, allemaal heel makkelijk te vinden en goed aangegeven. Tijdens het melden bij het secretariaat werd ik gelijk welkom geheten en er werd me vertele ddat ze blij waren met nog een Lipizzaner in de pool (er rijden er nu 4 mee) Daarna gauw Nappie opgezadeld en lekker gaan losrijden. Nou meneer was echt verschrikkelijk braaf (gisteren in tranen van hem afgestapt omdat hij na 1,5 uur nog niet normaal de bak rond te rijden was Huilen en ik dus voor het eerst zenuwachtig werd voor mijn wedstrijd......) maar nu was hij echt een engel

Toen de bak in, wat een heerlijke bak zeg! Heb een hele fijne proef gereden alleen reageerde Nappie op het terug naar DRAF gesproken door d voorlezer eigenlijk meteen wat dus niet de bedoeling was (hij vond dat ie het goed had verstaan, was alleen nog een halve volte verder deze overgang Schijnheilig )

Maar voor het tweede proefje afgesproken dat ze niet meer het woord DRAF en GALOP zou uitspreken, eigenlijk geen duidelijke afspraak gemaakt wat ze dan wel zou zeggen................. Dat heb ik geweten: "Tussen A en K in de 3e versnelling" (GALOP!) en tussen B en M terugschakelen" *LOL* Wahahahaha wat heb ik gelachen zeg, daardoor kon ik heerlijk ontspannen en het einde resultaat was een mooie 165 punten (2e plaats) en 169 punten in de 2e proef (1e plaats) Had zelf een ( voor mijn hals strekken!!!!!!!!!

Ben dus naar huis gegaan met 2 mooie rozetten en een heel mooi bordje met een barok paardenhoofd erop. Al met al een hele leuke dag! Bedankt Richtje, Leone, Kim en Herman voor de support, Papa bedankt voor het rijden van de trailer en de sponsoring en Lunatic bedankt voor het voorlezen, jullie hebben er echt een gezellige dag van gemaakt OK dan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:18

Toppie!!! klinkt als een geslaagde dag!!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 20:23

Wat goed zeg!
Tellen deze punten ook gewoon mee?
Iig heel erg gefeliciteerd!

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:02

Tes: toppie! Jellie gaan als een speer dus. En je ouders en grooms in ere houden is ook heel belangrijk. Ik ken dat!

Ik vind zo'n barokke wedstrijd altijd heel gezellig. Niet zo massaal. Ik ga niet naar de finale van die Lipi-competitie. Schaijk is me veeeeeeeeel te ver weg vanuit Assen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven, ook voor Capriva.

Strijden we nog niet tegen elkaar. Wie weet komt dat nog eens...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 22:20

Ja hoor Manon, deze punten tellen gewoon officieel mee Ik had nog 1 punt in de B nodig om L te mogen starten, nu heb ik er 2 "teveel" Knipoog Tong uitsteken

Foogul schreef:
Strijden we nog niet tegen elkaar. Wie weet komt dat nog eens...


Heeee! dat kan niet hoor wij zouden samen strijden om de eerste en tweede plaats!!!!!! Nou ja zeg, haak je zomaar af Verdrietig

Ik vind het ook wel een heel eind reizen maar heb het er voor 1 keer wel voor over

Jammer, maar kom je wel kijken???

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 22:20

napoleon schreef:
Had zelf een ( voor mijn hals strekken!!!!!!!!!


Dit moet dus een 9 zijn Haha!

Ik vond het sowieso een hele gezellige dag. En dan ook nog eens zo'n resultaat OK dan!
Maar het zag er ook super uit! Jullie hebben het zeker verdient

Succes volgende week!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:45

Gefeliciteerd OK dan! Mooie punten om een klasse mee af te sluiten.
Ik geloof niet dat ik je heb zien rijden.

Heb je mij nog zien stuiteren? Hij was echt zo fris toen ik er net op zat... Ach ja, die koude wind op een geschoren velletje, gelukkig was hij na een kwartiertje warm en iets relaxter.
Ik had trouwens in de eerste proef 178 punten en in de tweede proef 185 -2 (foutje van de voorlezer).

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:35

hardstikke gaaf zeg! gefeliciteerd volgende keer L?
Marja wat een asohoge punten zeg! jammer van die min 2

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 11:58

Eh, valt wel mee, was namelijk Z1 Bloos! . Eerste proef net geen winst dus, maar evengoed tweede prijs en tweede proef winst en een eerste prijs.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:34

waar kan ik de westrijd kalender vinden van de barokke paarden wedstrijden?
En moet je ergens lid van zijn ofzo?
Ik heb helemaal geen ervaring met dressuurwedstrijden.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:41

Je kunt ook B zonder promotie starten, je hoeft dan geen lid te zijn van de KNHS, maar natuurlijk wel een barok paard hebben.
De wedstrijden staan op www.knhs.nl bij de startlijsten en meestal wordt er hier op Bokt wel melding van gemaakt.

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 14:45

ik ben wel lid van de knhs, maar dan voor endurance. Dan moet ik me zeker ook aanmelden voor dressuur als ik wil dat het gaat tellen?
En ik heb een lusitano.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 20:58

Gefeliciteerd Tessa! Hartstikke netjes gedaan!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 08:09

gaaf, gefeliciteerd!

En tarja: flauw hoor, moet ik in mijn eentje die kant op Boos!