Nog 1 klein vlechtvraagje..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Nog 1 klein vlechtvraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-03 11:41

Ik heb afgelopen zaterdag met naald en draad gevlochten.
Op zich zag het er niet verkeerd uit, maar volgens mij doe ik het nog niet helemaal goed..

In ieder geval wil ik graag van de vlechtjes die echt op zijn hals liggen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:39

Als je op een emmer ofzoiets gaat staan kan je de vlechtjes naar boven vlechten en dan ook proberen bovenin op te steken Lachen Ik heb nog nooit met naald en draad gevlochten maar met elastiekjes werkt het wel Lachen

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:56

ik heb de manen op hand breedte maar nu iets te kort maar dan wil het wel heel goed en ik doe het ook gewoon met elastiekjes want voor naald en draad heb ik geen tijd voor maar zorg er voor dat je niet te veel knoetjes doet want dat is soms niet mooi maar bij mijn pony moet ik het wel nu dun doen omdat het te kort is maar jah over een paar weken niet meer maar als ik jouw was dan zou ik gewoon wat proberen wat het mooiste is en dat van INkie dat kan ook een oplossing zijn alleen bij mij lukt dat niet goed maar in ieder geval veel succes

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-03 10:15

Ik bedoel echt met naald en draad.

Weet niemand hoe je die vlecht mooi 'erop' laat liggen?

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:41

Niet te strak vlechten in het begin, dan gaan de zijkanten zo een beetje omhoog staan wanneer je het vastzet en ziet het er al meer uit alsof ze ook echt OP de hals liggen. Ik weet niet precies of we hetzelfde bedoelen, maar doordat de zijkanten als boogjes omhoog gaan staan (boven de hals dus) lijkt de hals van je paard voller Lachen

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:47

¡!Ellen!¡ schreef:
Niet te strak vlechten in het begin, dan gaan de zijkanten zo een beetje omhoog staan wanneer je het vastzet en ziet het er al meer uit alsof ze ook echt OP de hals liggen. Ik weet niet precies of we hetzelfde bedoelen, maar doordat de zijkanten als boogjes omhoog gaan staan (boven de hals dus) lijkt de hals van je paard voller Lachen


zo doe ik het ook altijd, werkt echt OK dan!

Annash
Blogger

Berichten: 26527
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:52

¡!Ellen!¡ schreef:
Niet te strak vlechten in het begin, dan gaan de zijkanten zo een beetje omhoog staan wanneer je het vastzet en ziet het er al meer uit alsof ze ook echt OP de hals liggen. Ik weet niet precies of we hetzelfde bedoelen, maar doordat de zijkanten als boogjes omhoog gaan staan (boven de hals dus) lijkt de hals van je paard voller :)


Haha! die truuk gebruik ik bij Boas ook, is echt zo'n welshje dat gaat showen ahah dus dan komt dat mooi uit!!

verder vlecht ik nooit met naald en draad (geen idee hoe dat moet Scheve mond )
dus kan ik je helaas niet bij helpen...

sorry!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:29

Gewoon een vlechtje maken, en dat trek je de haren aan de zijkanten een beetje los, zodat ze bol staan.
En dan rol je het strak op, en dan het draad er een paar keer doorheen.