starten+bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 18:24

Lielle: dat regelemet klopt ook niet!
Punt 7 moet zijn : Trens ongebroken
Ik heb naar de KNHS gebeld en er werd mij gezegd dat het een foutje in het regelement is.

Don't dream your life, live your dreams!


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:30

Lielle schreef:
dat weet ik Gaby (heb je me laatst verteld Knipoog) maar de rest klopt wel Haha!


Ik herinnerde me net pas dat ik dat al gezegd had.... Bloos!

Don't dream your life, live your dreams!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:12

moossie schreef:
Heey
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Ik ben zo benieuwd naar de redenen waarom je wel of niet met een bepaald bit mag starten..
Yus loopt namelijk super op dit bitje. Ik heb vandaag met zijn oude bitje gereden en dat ging gelukkig ook heerlijk..maar toch Clown


De reden dat je niet met dit bit mag rijden is omdat het geen vriendelijk bit is. Door die rolletjes van verschillende metalen krijg je een chemische reactie (in combinatie met speeksel), waardoor er kleine stroonschokjes komen. Dat is niet zo prettig voor je pony.
Als hij anders het bit vastpakt kan je een ongebroken trens proberen. Dit is vriendelijker dan een normale gebroken trens, toegestaan op wedstrijden en hij kan het bit niet vastpakken.

Don't dream your life, live your dreams!


gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:21

moossie schreef:
[quote="gabyfedde]
De reden dat je niet met dit bit mag rijden is omdat het geen vriendelijk bit is. Door die rolletjes van verschillende metalen krijg je een chemische reactie (in combinatie met speeksel), waardoor er kleine stroonschokjes komen. Dat is niet zo prettig voor je pony.
Als hij anders het bit vastpakt kan je een ongebroken trens proberen. Dit is vriendelijker dan een normale gebroken trens, toegestaan op wedstrijden en hij kan het bit niet vastpakken.


Joh! Stroomschokjes??? Dat wist ik dus echt niet he Verward
Mijns inziens kwam er door de rolletjes meer speeksel...
[/quote]

Door het koper komt er meer speeksel dat klopt.
En door die grotere hoeveelheid speeksel krijg je dus ook stroomschokjes.
Daarom is dit bit zo verkeerd (heb er ook 1 hangen hoor, dacht hetzelfde als jij, maar ik heb gevraagd waarom het niet mocht en toen kwam dit verhaal eruit).
Je kan natuurlijk ook een normaal bit nemen met veel koper erin (aurigan, argentaan etc.). Dan krijg je meer speeksel (waarom eigenlijk?) zonder dat je je pony kwaad doet.

Don't dream your life, live your dreams!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:57

moossie schreef:
Eeeh ik zit er nu natuurlijk even over na te denken....
Ik geloof het heus wel hoor als je dat zegt, maar ik snap dan niet dan mijn pony daar erg ontspannen mee loopt.
Je zou verwachten dat een paard nerveus wordt van stroomschokjes en gaat proberen deze te ontwijken o.i.d Bijvoorbeeld door schudden met het hoofd ofzo....


Dat zou je inderdaad verwachten. Ik weet het eigenlijk ook niet, mijn paard liep er ook goed op. Alleen weet ik dus wel wat het nadeel is van een dergelijk bit!
Misschien even de KNHS bellen?

Don't dream your life, live your dreams!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 11 bezoekers