Wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 14:53

ik heb een startkaart aangevraagd. nu heb ik een beetje faalangst en nu weet ik niet wat ik moet doen...........
1 februari starten in stadskanaal en de onderlinge wedstrijd van de lr en pc even afwachten( 17 januari) of gelijk in januari ergens anders starten? Thuis lijkt mij het beste om als eerste te starten, maar om als eerste ergens anders te staren lijkt me ook wel wat. help??????

groerje stephje

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:56

Als je het fijner vindt om eerst thuis te starten, zou ik dat gewoon doen. Je kan dan even kijken hoe het gaat. Heel veel succes!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 15:22

Heel veel succes!

En je hoeft niet zenuwachtig te zijn, het komt allemaal wel goed. En als ik jou was zou ik gewoon starten, een onderlinge kan niks veranderen en je stelt het dan alleen maar uit.

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:06

Ik denk, omdat je zegt dat je een klein beetje faalangst hebt, dat je het best gewoon eerst de onderlinge wedstrijd kunt gaan starten. En dan gewoon verder gaan met de officiele wedstrijden, dan heb je eerst toch al een klein wedstrijdje meegemaakt en weet je wat je op de officieele wedstrijd te wachten staat...
* Is mijn mening, maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten!
Succes!

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 22:42

iedereen is zenuwachtig voor zijn eerste wedstrijd, is ook heel logisch, maar je moet je zelf goed voorhouden wat nou het ergste is dat kan gebeuren. Stel je kan je proef niet uitrijden, vergaat dan de wereld? nee, natuurlijk niet. Zenuwen zijn goed voor je, begin waar je jezelf het prettigst bij voelt en stel jezelf doelen, van als ik maar redelijk de bak door kom ben ik al tevreden, zo kun je steeds je doel iets aanpassen.
heel veel sukses

Sorella

Berichten: 128
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 15:12

Wellicht is het goed om je af te vragen waarom je een beetje angstig bent. Ben je bang om te verliezen of slecht te presteren? Wat maakt dat nu uit joh Bloos ? Het gaat er toch in het begin om dat je je paard laat wennen aan de sfeer op een wedstrijd en dat je lekker mee kan doen ? Tuurlijk is winnen leuk Haha! ... maar het is niet alles.

nikkigioa

Berichten: 2496
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 18:44

Wow! Ben helemaal onder de indruk van Sorella's berichtje... Lachen Niks meer aan toe te voegen. Gewoon starten en succes!

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-03 21:15

het is gewoon het probleem dat ik bang ben om af te gaan en hoe de andere ruiters over mij denken. daar ben ik echt heel onzeker over. het gaatmij ook echt niet om het winnen, want daar doe ik het echt nie voor. het is gewoon de onzekerheid die me aan het twijfelen zet.
dank jullie wel, weet nu dat ik het gewoon ga proberen.

groetje stephje

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:11

Oh ik ken je gevoel zo goed! Ik ging van de zomer met een 3 jarige pony voor het eerst op wedstrijd. Netjes geknot, in de witte bandages. Maar het rijden ging voor geen meter. Ik wist zelf dat het een 3 jarige was en net onder het zadel, maarja, andere natuurlijk niet. Die wedstrijd is er ook flink geroddelt over ons als combinatie, want het zag er niet uit. Maar ik haalde wel gelijk mijn 1e winstpunt binnen.
Gewoon schijt hebben aan de rest, en ervoor gaan. Gewoon zo snel mogelijk starten, en niet die onderlinge afwachten. Behalve als je dat echt een veel fijner gevoel geeft. Maar mij lijkt dat wel een beetje onnodig. Thuis lopen ze toch altijd het zelfde als normaal dus dan merk je nog niet hoe ze het zou doen op wedstrijd.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:44

Niet denken wat anderen zouden kunnen denken!

RIJDEN en vooral in jezelf en in je paardje blijven geloven!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 00:17

Hey stephje!

Niet angstig worden hoor! Laat ze maar een poepie ruiken Haha! Als ik jou was zou ik de eerst keer gewoon thuis starten. Het lijkt dan niet meer dan een onderlinge wedstrijd en Kelvin is hier vertrouwd. Komt nog eens bij, dat als je met de trailer op pad gaat er, helemaal de eerte keer, heel veel spanning bijkomt. Kelvin is geen paard dat de ene dag de sterren van de hemel loopt en bij wijze van spreke 3 winstpunten zal halen en de andere dag een verliespunt loopt. Je boft maar dat hij zo´n neutraal karakter heeft. Ik denk ook dat hij het op vreemd terrein braaf zou doen. Kel, die loopt zn proefjes wel! Haha!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 13:33

gwoon niks van aantrekken wat anderen daar van je denken en gewoon lekker je proefje rijden, het is belangrijker dat je met een fijn gevoel van je pony stapt en er plezier in hebt, als je het fijner vind om thuis te starten moet je dat gewoon doen!
iig veel succes! OK dan!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:26

Ik zou als ik jou was eerst onderling rijden. Lekker voor jezelf en kijken of je leuke punten kan rijden. Gaat het onderling goed, dan kan je zeker landelijk gaan starten!!
Heel veel succes en onthoud: Ze maken je niet af als je niet goed rijdt!

stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 17:33

thanx OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!