29-11 wintercompetitie omlandia

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

29-11 wintercompetitie omlandia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 10:22

Voor het eerst sinds 2 jaar weer eens meegedaan aan een wedstrijdje. Onderling weliswaar en in de b. Best wel blij dat ik niet toch gewoon L ben gestart. Omdat ik zo lang geen wedstrijd had gereden en daarbij ook nog eens bijna niet had getraind, leek me dat beter.

Ewalda moet echt goed worden losgereden, en ook een redelijk stuk hebben gegalopeerd, voordat ze een beetje luisterd. Dat kon dus niet in de inrijbak.

Ten eerste omdat je als je stapt op de binnenhoefslag moet rijden, en de rest aan het draven/galoperen was. Kwam dus niet verder als kleine rondjes stappen.

Toen ik er dan tussen draafde reed er een paard voor me die bij elke stap zo aan het bokken was, dat zijn benen bijna boven mijn hoofd uitkwamen. Langzamer dus en afstand houden. Terwijl ze achter mij alweer aan het drammen waren dat ik door moest rijden. Ja dahag. Als Ewalda wel werd geraakt had ik net zo goed thuis kunnen blijven. Dus maar weer stappen op de binnenhoefslag.

Toen de bak in. Het begin ging nog wel redelijk, behalve het slingeren op de a-c lijn voor het groeten. Stilstaan en groeten zelf was wel netjes. Stond ook op mijn scorelijstje. Pling

Het halsstrekken bij van hand veranderen kwam er natuurlijk weer niet uit. Boos!
Bij een gebroken lijn nog even keihard tegen de bakrand aan gebokt, en toen de galop...

Zo gauw ik de hulp gaf, zat ik op een raket! Logisch, had immers niet fatsoenlijk kunnen inrijden.
Met moeite een volte gestuurd bij B.
Maar daarna ging het super. Haha! Verruimen ging geweldig, alles goed. Maar de proef was ook al bijna afgelopen. Huilen
Nou ja, de rest was dus wel goed, ik heb zelfs nog 4 8en gehaald, wat me nog nooit was gelukt. *LOL*

Toen de prijsuitrijking. Ik was toch nog 9e van de 15 met 160 punten, en op mijn scorelijst stond dat ewalda een geweldige vrije stap had. Lovers

Ik vraag me alleeen nog steeds af of ze nou wel in de linker galop zat of niet. Ik kon het niet voelen, en degen die mij voorlas kon het ook niet zien, want het ging veel te snel.

Nou dus wel even oefenen de volgende keer. Ben ik misschien ook van de opmerkingen af dat ik een levensgevaarlijke ponnie heb. Haha!


Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-03 16:50

Nou zeg, nog maar door 1 persoon gelezen...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers