bestgaande rijpony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

bestgaande rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 13:39

Heyzz

misschien een beetje vroeg voor het nieuwe seizoen maar hoe werkt het precies met bestgaande rijpony?
We hebben Oki gekocht en daarom lijkt het me leuk om mee te doen aan bestgaand, en natuurlijk omdat Oki super gangen heeft. Maar ik heb gehoord dat er een maximale leeftijd is voor de pony's om mee te doen, klopt dat of niet? Oki is van 1999 (datum niet bekend), mag die dan meedoen?
En hoe moet je opgeven?

Heb ooit een keer meegedaan, niet officieel (als dat kan??). We waren toen met ruim 30 combinaties in de bak. Hoe gaat dat op echte wedstrijden?

Bedankt!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:16

joh, wat leuk! Ik vind het zo'n leuk beestje, daar ga je veel lol mee hebben

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 14:25

Bij welk stamboek is Oki ingeschreven? Normaal is er geen eindleeftijd bij de stamboeken.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 15:26

Lielle schreef:
joh, wat leuk! Ik vind het zo'n leuk beestje, daar ga je veel lol mee hebben


Zeker!! Ben er dan ook heel erg blij mee!! Gaat ook heel erg goed, probeer ook in januari weer L2 te starten.

Liberty: Oki is ingeschreven bij NRPS, verder is er niet veel over haar bekend, alleen geboren in 1999. Kan je me wat meer vertellen over de gang van zaken?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 18:53

Bij het NRPS is het één keer in het jaar(en vaak ook provinciaal). De inschrijving is open(nationaal), dus geen selectie. Je moet wel lid zijn van het NRPS(of de eigenaar, maar dat ben je Knipoog ). Dan krijg je het NRPS nieuws en daar staat het ieder jaar weer op tijd in Het is meestal gelijk met de nationale keuring dacht ik, is dat niet het tweede weekend van augustus Verward

Er is bij het NRPS geen maximum leeftijd dacht ik Op andere bestgaand wedstrijden is het vaak iets van maximaal 8 jaar oud, maar helemaal zeker weet ik het niet Ik heb er nog nooit aan meegedaan.

tegenwoordig mag je dacht ik ook een zadelvormig dekje onder het zadel, maar ze zien het liever zonder

Je rijdt met een groep(grootte afhankelijk van de organisatie, maar meestal max een stuk of 15 combinaties) om de jury heen. De jury geeft aan wanneer er in welke gang gereden wordt er wanneer je van hand moet veranderen.
Zoek de ruimte op, maar draai niet steeds in voltes langs de jury(vinden ze niet leuk Knipoog ). Verder je paard lekker nageeflijk op eigen benen laten lopen en niet over het tempo jagen, zoals je vaak ziet gebeuren Geef je pony de kans om zijn passen af te laten maken, dan is haar kwaliteit ook het beste te beoordelen

Alvast veel plezier ermee, ook al is het nog wat vroeg Haha!

(trouwens gefeliciteerd met je hele leuke 'nieuwe' aanwinst Party!! Wordt het toch geen springpony Knipoog )

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 19:37

Volgens mij klopt het wel wat jij zegt gomir!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 20:51

Wat Gomir zegt klopt helemaal.
En laat je idd. niet verleiden door andere combinaties die als een dolle rond gaan racen.
Sommige ruiters denken dat het in deze rubriek de bedoeling is om zo hard mogelijk rondjes te scheuren ("dan strekt ie lekker" Knipoog ), maar het gaat er juist om de kwaliteit van de gangen te tonen.
Dus lekker actief rijden, maar zeker niet over het tempo heen !

Op de website van het NRPS (www.nrps.nl) vind je een aankondiging van de evenementen.
Volgens mij heb je geluk, want voorheen werd de keuring altijd in St. Oedenrode gehouden, lekker dicht bij huis dus Knipoog

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-03 21:12

Allemaal erg bedankt! St. Oedenrode, daar ga ik 20 dec. en 31 jan. wel wedstrijd rijden, alleen open voor NRPS'ers.

Gomir: thanx, je kent Oki dus weet denk ik dat het een leuke pony is. En springen, ik ben begonnen lessen mee te rijden en dat gaat best wel goed!


Als iemand nog meer tips heeft, of meedoet/mee gadaan heeft, laat het horen!