Eerste onderlinge wedstrijd met Treasure

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Eerste onderlinge wedstrijd met Treasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 17:36

Afgelopen zondag, 16 november 2003, hadden Treasure en ik wedstrijd. Onze eerste onderlinge dressuurwedstrijd. De wedstrijd ging klote en goed. We gingen voor de ervaring, en die hebben we zeker wel opgedaan. Niet alleen Treasure, maar ook ik.

Treasure liep makkelijk de trailer op, was erg braaf. Maar eenmaal daar aangekomen was het een jong puppietje. Alles was eng, ze was enorm druk en had puberaal gedrag.

In de losrijbak ging het goed. Ze liep lekker. Tot we in de echte bak mochten. Het juryhokje was in de andere bak al eng, maar hier zaten nog mensen in ook. Dat was heel erg eng en vreemd.

Ze wilde die hoek daar dus ook niet lekker door. Ze wilde het liefst hard wegrennen. Tot ze de kantine zag. Dat was een soort bouwkeet die aan de bak stond. Het regende gisteren, dus de ramen waren beslagen. Net toen Treasure haar angst voor de kantine begon te overwinnen... net op dat moment gaat iemand met haar mouw het raam aan de binnenkant schoonmaken om eens te kijken.
Sja... vanaf dat moment was de kantine niet meer eng... het was doodeng. Spoken, beren en allerlei andere enge dingen zaten er in de kantine.

De eerste proef ging dus echt waardeloos. Resultaat... 6e van de 7 en dat met 131 punten. Veel extra volte's gereden om haar te kalmeren, dus we hadden - 4 op het punten lijstje. Dus eigenlijk 135 punten en dit min 4.

De tweede proef ging beter. De jury beet niet meer, die was niet meer eng. Dus de hoeken bij de C gingen enorm goed. Maar de kantine.. daar bleef het spoken. Dus een volte bij B was erg grappig. Het ene gedeelte ging super, maar het andere gedeelte was een ramp. Toch liet ze zich de ene helft van de bak heerlijk berijden, lekker ontspannen. En het andere gedeelte zat ik op een stresskip. We hadden hier 146 punten en waren we 4e van de 7.

Weer op de trailer was een probleem. De pony waarmee we waren gegaan was nu aan het rijden. Dus ze moest alleen de trailer op en daar was ze nog niet zo van gediend. Ze heeft zich losgewurmt en liep lekker los. Ik stond eerst even verstijfd aan de grond voor ik kon ingrijpen, maar goed, ze stond lekker gras te eten en had haar zo weer te pakken.

Nog een kwartier tot 20 minuten lopen klooien bij de trailer, ze is nog onderuit gegaan en heeft haar hak nog geblesseerd, maar uiteindelijk stond ze erop. Wel eng. Haar hak is oppervlakkig beschadigd. Gewoon een flinke schram. Maar het bloedde flink. Natuurlijk omdat ze zelf helemaal opgejut was, dus haar bloed stroomde flink door haar aderen.

Het was een flinke ervaring, maar het was wel erg leuk. Heb erg leuke reacties op Treasure gehad en volgende keer beter. Ze is pas 4 maanden onder het zadel, dus ik ben allang blij met deze punten.

Overigens hadden we in de tweede proef toch nog 4 zevens.
1 voor het halsstrekken (ja... ze kwam tot de ontspanning, dit was de ommekeer in onze proef, van hand veranderen in middendraf, mijn houding en zit en... de verzorging van het geheel!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:40

De kop is er af! Het was pas de eerste keer en dus goed. Op de stukken waar ze niet schrok heb je haar lekker kunnen rijden. Dus gewoon vaker meenemen en dan ziet ze vanzelf minder beren, spoken e.d. Dan kun je haar de hele proef zo rijden.
Voor jezelf ook leuk dat je goede reacties krijgt!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 17:43

Inderdaad... dit is voor mij harder werken dan thuis. Want dressuren doet ze prima. Het zijn beren en spoken die ze moet overwinnen. Nog meer op mij vertrouwen. Maar dat komt wel goed als ze wat zekerder wordt.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:32

Gefeliciteerd met jullie eerste wedstrijd ervaring! OK dan! Haha!

Zijn er foto's van gemaakt? Cheese!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 13:14

Hé, goed hoor! Je klinkt gelukkig positief, ondanks de beren en spoken.
Gewoon blijven doen, dan gaat het steeds beter en makkelijker!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132056
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:06

Dat hebben jullie al met al toch nog knap gedaan !
Joh, zo'n eerste wedstrijd met een paard dat pas net onder het zadel is..... 't is al goed als je er op blijft zitten *LOL* (heb het vaak genoeg anders gezien Knipoog ).
Als je dan ook nog wat positieve dingen te melden hebt, dan heb je het imo. prima gedaan.
Jullie zijn in elk geval een hele ervaring rijker !

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:29

Altijd spannend zo'n eerste wedstrijd, jammer van die "beren en spoken" onderweg.
Als jullie straks vaker op wedstrijd gaan zal ze op een gegeven moment vast die "monsters" durven te trotseren....
Zoveel mogelijk naar rijbanen gaan waar ze van die lage kantineramen hebben.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:05

ow ow die kabouters toch ook altijd aan de kant van de bak Haha!
nou was weer een goede ervaring voor jullie beiden toch?!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 18:36

Hee, Leuk joh dat je een wedstrijd heb gereden. Weer een ervaring erbij toch... Hihi. Veel succes verder!

Annash
Blogger

Berichten: 26519
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 22:48

mooie ervaring! en niet erg hoor, die spoken Tong uitsteken

Dancer ziet ze naar 1 jaar nog steeds Haha!
*grin*

komt vanzelf!

en succes volgende x!! Treasure is zoooo'n leuk paardje Kwijl

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 17:55

Knap hoor! ik heb ook net mijn eerste onderlinge wedstrijd met een jonge pony gehad (vanaf april onder het zadel) en dat ging gelukkig super goed, maar vooral omdat wij ook even in de binnenbak in mochten rijden vanwege de te kleine en slechte buitenbak. Anders was ik ook de baan niet normaal doorgekomen! Volgende keer is waarschijnlijk al veel makkelijker!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 20:38

Aanstaande zaterdag herkansing. Maar dan in een binnenbak en een officiele wedstrijd!
*bibber*

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 23:59

Kleintje schreef:
Aanstaande zaterdag herkansing. Maar dan in een binnenbak en een officiele wedstrijd!
*bibber*


Welke manege? hoe laat?

Veel succes! OK dan! en graag foto's dus neem Arno mee Haha! Cheese!

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 15:58

Heel veel succes zaterdag OK dan! OK dan!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-03 11:41

Succes!

(Lekkere oneliner, maar ik heb niet zoveel meer te zeggen en moet terug naar college Knipoog )