KA UU TEE wedstrijd. Ermee gekapt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

KA UU TEE wedstrijd. Ermee gekapt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 22:47

Had vandaag een onderlinge wedstrijd, in de B dressuur. Dit was overigens de derde keer. We hebben op de manege een 20 x 60 bak en daarvan wordt 20 x 20 gebruikt voor inrijden en 20 x 40 voor de proef. Het geheel wordt afgescheiden door prachtige velwitte hekjes, waar Jamey dus heel bang voor is.

De vorige keren heb ik haar er doorheen gekregen, ze staan zeg maar in deze opstelling:
.................________...............
________....................__________ (puntjes stellen open ruimte voor, de streepjes zijn de hekjes)
En je moet er dan zo tussendoor. Nou, de vorige keren had Jamey haar been ertegen gestoten dus die hekjes zijn eng. Maar vandaag haalde ze het hekje bij de A weg dus ik dacht het gaat wel.

Nou, Jamey wou er NIET doorheen. En toen ik haar er uiteindelijk doorheen had (in volle galop eraan gehangen toen ze erdoor ging) moest ik die k*tproef nog rijden ook. Ik kreeg haar niet meer langs de hekjes en Jamey was helemaal gestresst. En toen heb ik al na mijn eerste oefening in de proef gezegt dat ik ermee kap en vervolgens gewoon bij het deurtje eruit gegaan. Arme pony, helemaal over de zeik heen. Nee, geen wedstrijden waarin hekjes voorkomen voor mij meer Huilen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:57

Tja, dat is heel jammer. Misschien als je gaat oefenen met die hekjes dat het dan de volgende keer beter gaat Lachen

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:01

Kop op! Gewoon positief blijven denken!! Gewoon kijken of je thuis kan oefenen met hekjes, voor de meeste pony's zijn hekjes eng, maar ze wennen er wel aan. Gewoon thuis vertrouwen laten krijgen in die 'rare witte dingen'.
Succes, en niet de moet opgeven!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 23:01

Jammer van je wedstrijd. Maar als je nooit meer gaat rijden op wedstrijden met hekjes om de baan, dan zal ze het ook nooit leren. En dan beperk je jezelf wel heel erg. Misschien kun je een keer gaan oefenen tijdens de les, of wanneer je voor jezelf rijdt? Dat ze ze nu eng vindt, hoeft nog niet te betekenen dat ze voor eeuwig eng moeten blijven. Nu heb je mooi iets om naartoe te werken! Lachen

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-03 23:41

Dat kan niet echt, heb nooit tijd om te oefenen en het kan eigelijk ook nooit (sta op een manege........)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 00:04

Mijne vond de hekje ook eng, maar het is al iets minder. Gewoon zelf rustig blijven en ontspannen dan wordt ze vanzelf ook rustiger en dan moet het toch wel een keer lukken. Laat je nou niet zo negatief denken, alleen maar door een paar stomme hekjes, lukt vast wel gewoon veel oefenen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 01:16

niet opgeven hoor!

die van mij kwam niet binnen een straal van 10 meter van witte hekjes en heb afgelopen zomer met t viertal voorop gereden op de regionale kampioenschappen, tussen die enge witte hekjes met veel bloemstukken en ook op de hippiade, ook langs een eng juryhokje, en tussen hekjes

heeft even geduurd, maar hij is nu bijna nergens meer bang van

heb wel ontelbare wedstrijden verpest of heel de proef op de binnenhoefslag met een sterrenkijker gereden, maargoed, ik liet hem niet stoppen, maakte de proef altijd af en beloonde hem daarna

en vanzelf werd hij steeds wat relaxter op wedstrijden

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:25

vossebier schreef:
Dat kan niet echt, heb nooit tijd om te oefenen en het kan eigelijk ook nooit (sta op een manege........)


Die onderlinge wedstrijd was ook op je manege neem ik aan? Dan hebben ze toch iig al de hekjes. En ik neem aan dat je ook wel eens rijd. Dus je kunt toch makkelijk oefenen?
Ik zou ook niet gelijk kappen met die wedstrijd als ik jou was, ookal loopt ze zo te stressen. Straks is ze zo slim dat ze denkt "goh, als ik loop te stressen en net doe of ik wat eng vind dan mag ik terug naar stal." Tong uitsteken

Je wilt niet weten hoe mijn 1e keer met witte hekjes ging.. Bloos Dat was echt verschrikkelijk. Maar nu heb ik vorige week voor de 3e keer tussen de hekjes gereden en was ze hartstikke braaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 10:34

Gewoon oefenen en niet zo snel opgeven.
Doe gewoon een poging om je preof uit te rijden.
Dat je weining punten hebt dat maakt niet uit, het gaat eerst om de ervaring van je pony en die van jou om hem dan zo goed mogelijk rond te krijgen.
Daarna ga je pas aan punten werken.

Zelf heb ik ook een zeik knol die op X vaak niet meer naar voren wilde want het jury hok was zo eng.
Of niet langs een letter wilde waar de zon op kaatste een bloembak waar hij in een boog omheen ging enz.
Toch elke keer weer mee gedaan en uiteindelijk zijn we Z geworden, dus er is hoop, maar dan moet je wel doorzetten

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 11:05

Komt me bekend voor. Ik rijd dressuur met een springpaard, en de laatste keer (in Wanroy) moesten wij ook tussen de hekjes rijden.... Nou, meneer dacht waarschijnlijk dat die hekjes een raar soort parcours waren... Resultaat: 127 punten...
Maar ik heb laatst in Uden ook tussen de hekjes gereden en toen waren we eerste, dus hij kan het wel...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:04

Tsja dat had ik ook een keer. Mn pony liep bij het losrijden heel lekker en ontspannen... goed voor mn been enz. En toen moesten we de ring in. Dat waren ook leuke witte hekjes en van die erug officiele letter bordjes. Dus dei vond menneer dood maar dan ook dood eng. IEdere keer verkeerde stelling omdat ie kijkt naar de letterbordjes enz. Die hele proef verpest... maakt verder niet uit hoor! maar 't wasgewoon jammer dat het net de regiokampioenschappen waren Lachen uitslag: 142 en 147
dat was wel jammer want met de selectie wedstrijden was k eerste met 168 en 3e met 158 dus we kunnen het wel! Dit was overgens in de M2.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:07

Zou je dit niet juist zien als een uitdaging? Nooit meer tussen hekjes gaan rijden lijkt me juist het probleem ontwijken. Probeer het op te lossen. Ik zou het als een geweldige uitdaging zien om samen met mijn paard hier het probleem te overwinnen.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 12:31

Nou, ze doet het niet om me te zeiken hoor. Ze heeft namelijk de vorige twee keren haar benen aan de hekjes opengehaalt omdat ze er als een idioot doorheen wou. Ze liep toen ook een tijdje kreupel. Ze is er gewoon echt bang van. Ik bedoel, ik had wel door kunnen gaan, maar dat levert frustraties voor haar op en voor mij. Zo vind ik het gewoon niet leuk.

Toen ze op stal stond was ze zelfs nog gestresst. De hele tijd heen en weer lopen en rondjes draaien. Dat vind ik nou echt zielig. Terwijl ze normaal NERGENS bang van is. Tijdens de buitenritten is ze echt harstikke lief. Ik denk niet dat ze dit doet om mij uit te testen, ze is er gewoon echt bang van.

En ja, ze hebben die hekjes wel op de manege. Maar je kan dan in feite alleen 's morgens oefenen, en dan kan ik juist niet. In het weekend zijn er s' morgens lessen dus dan kan het ook niet. En ik weet zeker dat die andere gasten die in de bak rijden heus niet willen dat ik even een rij hekjes neerzet.

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:44

Vorige week een zaterdag had ik mn eerste officiƫle wedstrijd, op de vereniging, dus alles was bekent....dacht ik tenminste, toen we binnen kwamen was het gelijk super eng. Hij wilde er niet langs, ja in galop, maar op het laatst ging het wel. Dus ik dacht dat hij het de 2e proef wel niet meer eng zou vinden, maar dus toch nog wel. Uiteindelijk 151 en 150 pnt gehaald.

Was dik tevreden, maar afgelopen donderdag toch maar geoefend met de clubles. Hij keek er de eerste keer dat we er langs gingen een keer naar. Daarna 100 keer in stap er langs gegaan, en nu kijkt hij er niet meer naar en gaat hij er zelfs tussen door. Als jij rustig blijft en niet gaat stressen krijgt je pony ook vertrouwen en dan zal je zien dat het beter gaat. En de mensen bij jouw op de manege zullen heus wel begrijpen dat je wilt oefenen. Misschien zijn er nog meer paarden die het eng vinden en kunnen jullie op een afgesproken tijd met zn allen oefenen en natuurlijk nog een paar paarden die het helemaal niet eng vinden en waar jouw pony achteraan kan lopen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:58

runningkawa schreef:
Zelf heb ik ook een zeik knol die op X vaak niet meer naar voren wilde want het jury hok was zo eng.
Of niet langs een letter wilde waar de zon op kaatste een bloembak waar hij in een boog omheen ging enz.
Toch elke keer weer mee gedaan en uiteindelijk zijn we Z geworden, dus er is hoop, maar dan moet je wel doorzetten


klinkt als Quentin Haha!
behalve dan dat ik nog geen Z met hem ben Knipoog

maar vossebier, ook al is ze er bang van, jij hebt haar nu bevestiging gegeven, door er mee te stoppen

je kan in de vakantie echt wel een keer wat hekjes neerzetten en oefenen, als zet je maar 1 rij hekjes neer

en gewoon de volgende keer op wedstrijd proberen je proef uit te rijden
ik heb zo vaak een verschrikkelijk slechte proef gereden, liep quentin alleen maar te rennen op de binnenhoefslag, alle oefeningen zoals wijken travers enz kon ik niet laten zien omdat hij staakte als ie een zijgang moest doen

nu gaat het inmiddels echt veel beter!
gewoon volhouden!