Haardonut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Haardonut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 17:07

Ik ben misschien erg blond... Bloos Maar ik heb op de website van divoza een haardonut gezien, dat is zo'n ring waarmee je mooie knotten kunt maken(bij jezelf) en nu vroeg ik me af hoe zo'n ding werkt? Verward Ik kan nergens een beschrijving vinden en het lijkt me wel handig. Iemand ervaring ermee?

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 17:23

Je doet je haar op een staart.
Daarna doe je de donut om je staart, en trekt de donut helemaal tegen je hoofd aan.
Je bukt voorover, en laat je haren aan alle kanten over de donut vallen.
Een elastiekje om de donut heen.
En dan draai je alle overige haren OM de donut heen, en doe je er een elastiekje omheen.
Een netje eromheen voor alle overige piek haren.

(ik doe zo'n geval ook altijd op wedstrijd in, een stuk makkelijker en fijner als al die andere knot gevallen)

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 18:23

Super! Heel erg bedankt voor de heldere uitleg *LOL*

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:17

Overigens... vergeet niet, dat er donuts bestaan in verschillende maten (en héél veel verschillende kleuren Knipoog )

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:24

Hehe ik snapte ook niet hoe t werkte, gelukkig wou de vrouw van de paardenwinkel even een demonstratie geven Haha!
Maar id ik doe t net zoals Angeliek

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 18:52

Jaha, en een tip voor de wat korterharigen onder ons die óók een knotje willen: prut de sprieten in een stiekie, donut erom, daarover een nephaarstukkie die je bij de drogist koopt, zo'n elastiek met haar eraan en dan natuurlijk in je eigen kleur, daarover netje, dan snel met elastiek de boel bij mekaar houden en dan met 20 spelden alles op je hoofd vastpriemen!! Het kost wat voorbereiding maar dan ben je ineens een echt dressuurmiepie en herkent niemand je meer dus kan je rustig een verliespunt rijden zonder dat je dat nog wéken moet horen! Lachen

Nee zonder gekheid, niemand herkent mij op een wedstrijd, maar ik vind t echt veel mooier met knot. Dus lang leve de donut én de nephaarrage!!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:33

Werkt het ook bij lang en veel haar. Ik heb super dik en lang haar tot aan mijn kont ongeveer. En heb altijd problemen met knotten, is dit de oplossing?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 23:40

Okkie1 schreef:
Werkt het ook bij lang en veel haar. Ik heb super dik en lang haar tot aan mijn kont ongeveer. En heb altijd problemen met knotten, is dit de oplossing?

Lijkt me niet, van zo'n donut krijg je dan een nog veel dikkere knot Scheve mond