De slechtste ruiters hebben vaak de beste paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soon2bbanned
Berichten: 2
Geregistreerd: 29-10-03

De slechtste ruiters hebben vaak de beste paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 01:15

Op jury samenkomsten hoor ik vaak juryleden klagen over het feit dat zoveel goede paarden kapot gemaakt worden door de slechte amazones en ruiters die er op rijden. De namen die ze noemden klopten wel aardig. Wat is jullie mening hierover.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 01:28

haha ben je van plan snel gebanned te worden, gezien je naam Knipoog

ik moet zeggen, ik zie hier(op gewone kleine regionale wedstrijdjes)toch best vaak erg goede paarden, met een vrij slechte ruiter

jammer voor het paard, maar aan de andere kant, als de ruiter er plezier in heeft en het paard eerlijk en goed behandeld dan vind ik er niets mis mee, ja oke misschien jammer van t talent van t paard

maar wanneer een ruiter zn paard echt vern**kt door zn manier van rijden, en zn paard er ook nog eens de schuld van geeft(zie ik ook weleens...) dan vind ik het triest, en zonde van het paard

maar ik vind het sowieso voor ieder paard sneu als ik zo'n dramatisch slechte ruiter die ook nog eens oneerlijk is tegen zn paard zie, ongeacht of het paard wel/geen talent heeft

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 08:40

Is dit soms een schaduwaccount?

Ik zie regelmatig goede paarden onder ruiters die zelf nooit het maximale er uit zouden kunnen halen, maar kapot maken vind ik wel ferme taal...
Zolang de ruiter eerlijk is, en paard èn ruiter gewoon lol hebben kan ik mij er niet aan storen.
Als het echt gaat om een paard met kwaliteiten voor het nationale, dan vind ik het soms wel eens jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:00

Ik vind dit typisch weer zo'n stelling die kenmerkend is voor de haat en nijd in de paarden sport. Als een ander succesvol is dan ligt het niet aan het rijden maar aan het goede paard, pfffff.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:23

Och Jippie je kent het spreekwoord toch:
Wel de splinter in andermans oog zien, maar niet de balk in zijn eigen oog.
Wat ik niet begrijp dat sommige mensen zich zo vreselijk druk kunnen maken over wat andere mensen doen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:32

Ik begrijp ook niet waar mensen zich druk om maken. Als je het geld ervoor hebt en ook al rijd je niet briljant waarom zou je dan geen goed paard mogen kopen?
Begeleiding doet een hoop en zelfs al worden ze niet goed begeleid dan nog is het hun keuze.
Laat iedereen toch eens in zijn/haar waarde.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 09:40

ik denk dat deze mensen vaak de bedoeling hebben met zo'n paard om er van te leren, het wordt dus als "leerpaard" beschouwt.
daarnaast hoor je vaak zeggen dat je minimaal 1 paard versleid voordat je de kneepjes een beetje onder de knie hebt en vaak is dus het 1e "leer"paard hier de dupe van.

misschien zonde van het paard ben ik het mee eens, maar je zult het ergens op moeten leren, nou ben ik er het niet altijd mee eens dat "goede" paarden als leerpaarden moeten dienen omdat deze vaak niet laten merken wat een ruiter fout doet en dus zal de ruiter er nooit optimaal van leren omdat het zijn/haar fouten nie ziet.
een wat heter of jonger paard lijkt mij daarom ook soms geschikter deze laten meestal wel merken als ze het er niet mee eens zijn.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 10:01

Het heeft weinig zin meer om op dit topic te reageren, de gebruiker is gebanned. Reden mag duidelijk zijn: schaduwaccounts of uberhaupt accounts aanmaken om dit soort stokerige berichten te plaatsen is not done.