Zondag onverwacht wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Zondag onverwacht wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 20:59

Mijn zus heeft zondag onverwacht toch wedstrijd met Ilkkah in de M1
Is een hele tijd niet zo goed gegaan met Ilkkah (qua rijden) maar nu gaat het echt heel goed weer.
Natuurlijk moet ik weer mee als groom Knipoog
Maar wat vinden jullie nou het beste om de dag voor de wedstrijd te doen.
Wij hebben altijd een wedstrijd schema, maar misschien is het ook wel is goed voor Ilkkah om is iets anders dan routine te doen...
Wat doen jullie altijd?
En vlechten jullie de dag van tevoren in?
Ow ja ook misschien wel handig, ze rijd om kwart voor 12 en kwart over 12...

Zal snel zodra ik de fotos heb ze hier neerzetten, en iig bedankt alvast!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:04

Als k s'middags/s'avonds moet rijden, vlecht ik de dag v.d wedstrijd in, anders de dag ervoor.
Als ik om kwart voor 12 moet starten doe ik t de dag ervoor, zodat ze s'' ochtends de wei inkunnen.
Meestal doe ik de dag van tevoren weinig, of niks, zodat hij meer energie heeft, en iets meer zal showen, maar dat is ook gevaarlijk, omdat hij dan snel ontploft.Haha!
T is n beetje per dier verschillend.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 21:57

Ik vlecht altijd (hoe laat ik ook moet) de dag van te voren in want als ik het op de dag zelf moet doen ga ik stressen enzo!!!
Wens je zus maar succes voor zondag!!!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:32

ik vlecht meestel pas de dag van concours in, want dan zitten de knotjes er nog netjes in, als ik 's morgens heel vroeg weg moet dan wil ik nog weel tegen de avond vlechten.

wat je met je pony doet de dag voor de wedstrijd, zoals al eerder gezegd verschilt per pony/paard, want met die van mijzelf, doe ik gewoon lichtrainingswerk, wat oefeningen uit de proef etc. maar de andere zet ik gewoon aan het werk, die heeft al meer dan pit genoeg.
en met mijn vorige pony ging ik gewoon nog de bos op ofzo, dat maakte bij hem helemaal niks uit, dus moet je ff kijken wat je denkt of weet, dat het beste bij jou pony past.

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 14:53

Het is denk ik per paard verschillend, maar toch is het denk ik fijner om de dag zelf in te vlechten. Veel paarden weten vaak al wat er gaat gebeuren als ze vlechtjes inkrijgen en gaan dan een beetje stressen. Als je ze de dag van te voren invlecht dan staan ze de hele avond en nacht "in de stress" op stal. Dus ik vind het fijner om de dag zelf in te vlechten.