iets verlaat verslag NK SGW Hattem (MET filmpje!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

iets verlaat verslag NK SGW Hattem (MET filmpje!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 18:48

Vanwege onwijs veel schoolwerk, was ik er deze week nog niet aan toe gekomen om jullie mijn verslag van het NK in Hattem te vertellen Bloos , dus als jullie het niet erg vinden doe ik dat nu alsnog maar even Lachen.

Ik moest op twee dagen rijden, vrijdag de dressuur, zaterdag het springen en de cross.
Vrijdag het laatste uur vrij gekregen van school en om 12 uur was ik op stal. Karin had Ret z'n benen al mooi gewassen, dus ik hoefde alleen in te vlechten. Om 1 uur reden we richting Hattem (na wat gezeik van Ret die de trailer weer eens 'eng' vond...) En ik mocht zomaar de auto van mijn vader mee, lief he? Lachen

Na ongeveer een uur rijden kwamen we aan op het terrein. Daar hebben we eerst de cross gelopen en daarna het springparcours alvast verkend. De cross zag er erg mooi uit. Alleen de bodem, die vond ik niet zo erg mooi. Niet mooi vlak, veel kuilen, smalle zandpaden. Ik heb mooiere bodems gezien.

De enige hindernis waar ik problemen zou kunnen verwachten was hindernis 12 (de Rabohoek). Het was een hindernis van een aantal opgestapelde boomstammetjes (triple) en hij was hoogstens maar 1 meter breed, heel smal dus...
Deze stond direct na een haakse bocht op een heel smal bospad. Hij had ook een alternatief en daarvoor moest je iets verder doorrijden en dan kwam je bij een bredere sprong, maar ja, zoals altijd met een alternatief, kostte dit extra tijd.

Ik besloot om eerst af te wachten hoe Ret aan zou voelen in de rest van de cross en dan kon ik tijdens de rit nog bedenken welke sprong ik zou nemen.

Daarna het springparcours verkend en toen Ret opgezadeld voor de dressuur. Voor het eerst tijdens een SGW voelde ik me met Ret een 'kleintje' tussen al die grote paarden.
Ik moest als laatste van die dag starten in mijn ring en er zaten twee juryleden.
Ret voelde tijdens het losrijden wel lekker aan, af en toe nog wat druk.

In de proef gingen sommige stukken heel lekker, andere stukken wat minder, doordat hij soms iets te heet werd en dus z'n hals wat opkropte.
Na de proef had ik zelf niet een heel goed gevoel, maar was verder wel tevreden.
Ret afgezadeld en net voor de regen op de trailer gezet om weer richting Nijverdal te gaan.
De resultaten van mijn ring waren inmiddels ook al bekend. Er hadden er die dag 40 gereden en ik stond op dat moment iets van 26e ofzo. We hadden uitgerekend dat ik ongeveer rond de winstpunt moet hebben gereden (er stonden geen punten, maar alleen het aantal strafpunten over de gehele wedstrijd).

Op de terugweg werd mijn rijvaardigheid met aanhanger nog even op de proef gesteld toen het steeds harder begon te regenen, het al pikkedonker was en we ook nog eens in de file stonden op de snelweg. Jaja, we hebben het allemaal doorstaan Haha!!

De volgende ochtend was het 'normale' tijd opstaan (alleen voor Marco was het niet 'normaal' Haha!), ongeveer 7 uur uit mijn bed. Kwart voor 8 waren we op stal en toen waren de paarden gelukkig al gevoerd.

Ret hoefden we dus niet in te vlechten, dus we konden zo weg.
Weer een uurtje gereden, daar nog even de eerste paar van het springen bekeken en toen Ret opgezadeld. Hij voelde wel lekker aan, af en toe wat sterk, maar wel te rijden. Toen moesten we springen. De eerste helft van het parcours ging fijn, op wat bokjes tussen de sprongen na (waardoor je niet lekker door kunt rijden). Op hindernis 7 hadden we 1 balk. Toen ik het terugkeek op video zag ik dat de oorzaak was, dat Ret gewoon een achterbeentje liet hangen. Voor de rest ging het netjes.

Goedgekeurd en door richting crossterrein. Daar aangekomen hoorden we dat de cross stillag, omdat hindernis 10 kapot was. Had een uitlooptijd van ongeveer een half uur. Ik besloot samen met nog een meisje om met de paardjes maar even een stukje door het bos te stappen. Maar goed dat ze halverwege voorstelde om terug te rijden, want toen we weer aankwamen op het startterrein, was nummer 38 net van start gegaan en ik was nummer 40! Wat een timing Haha!!

Nog een beetje gegaloppeerd en toen richting de startbox. Ret startte lekker en ging goed over 1,2 en 3 (hele massieve heg met boomstam). Vanaf hindernis 4 ging hij ook erg netjes en voor hindernis 7 raakte ik mijn beugel kwijt. Met 1 beugel in over 7 gesprongen, maar daarna kwam de waterbak, hindernis 8. Tussen 7 en 8 heb pogingen gedaan om mijn beugel op tijd terug te krijgen en vlak voor hindernis 8 lukte dat gelukkig. Hindernis 8a was een steilsprong boven op heen heuvel, daarna moest je een steile oever af het water in (8b). Daarna door het water, op de kant springen, 1 galopsprong naar een hek, een huisje in, en na 1 galopsprong weer een hek, het huisje uit. Deze combinatie ging perfect! En hier zijn nog erg leuke videobeelden van Lachen!

Hindernis 10 en 11 gingen ook goed, dus ik durfde die smalle sprong bij hindernis 12 wel aan. Helaas gingen we iets te hard door de bocht en had ik te weinig rechterbeen, zodat Ret langs 12 ging, ben meteen doorgereden naar het alternatief en die sprong ie super. Maar omdat ik 12 al had aangereden, werden dat dus 10 strafpunten. Dit kon ik alleen nog goed maken door mijn tijd in te halen, dus ben op de stukken waar het kon even voluit gegaan. De rest van de sprongen gingen allemaal weer super. Hindernis 14 en 15 waren erg mooi. 14 was bovenaan een 'ravijn', een dikke steilsprong. Daarna een afsprong het ravijn in. Over een brug naar hindernis 15a, een afsprong, en in twee galopsprongen naar hindernis 15b, een opsprong. Daarna de laatste en toen gefinisht met maar 8 seconden buiten de optimale tijd! Erg knap voor een pony! Lachen

Ret was na de cross nog heel erg fit, trapte nog na toen Ka de deken eraf wilde halen voor de keuring en ook wilde hij niet stilstaan bij de DA. Hartslag van 72, dus netjes.
Volgens mij wilde hij nog wel graag een rondje Haha!.

Nadat ie droog was hebben we hem op de trailer gezet en zijn we richting huis gegaan. We hebben niet op de uitreiking gewacht, want ik verwachtte niet dat ik met mijn resultaten nog bij de geplaatsten zat.

Ik heb wel een heel goed gevoel over deze wedstrijd. Ret deed weer erg goed zijn best en de foutjes kon hij niet veel aan doen. Die in het springparcours was gewoon pech en die in de cross, was mijn eigen fout. Als hem wat meer gesloten had gehouden, was het waarschijnlijk wel goed gegaan. Maar ja, heb er weer veel van geleerd voor de volgende keer Lachen.
En we hebben weer met goed resultaat de cross uitgereden, lekker 1 winstpuntje erbij.

Eenmaal thuisgekomen Ret lekker helemaal onder de warme slang gezet en benen gekoeld met ijswater. Hij stond er goed bij na dit drukke weekend.
Daarna lekker op stal en de dag erna dacht ik een lekker rustig buitenritje te gaan maken, van een klein uurtje. Ret dacht daar anders over en was erg wakker in het bos, haha!
Ben blij dat ie zich zo goed voelde.

Nu mag ie even een aantal weken lekker rustig aan doen, want hij hoeft pas weer het eerst weekend van januari naar SGW Wanroij (als dat doorgaat). Weet niet of Ret er zo blij mee is, dat ie het nu zo rustig krijgt....

Op de site van Hattem stond 's avonds laat de uitslag en we zijn nog 42e geworden van de 57, ofzo! Uitgerekend dat als we een foutloos springparcours en een foutloze cross hadden gereden (zoals we normaal gesproken wel altijd doen), dan waren we we 25e geweest en zaten we bij de eerste helft Lachen. Toch leuk om te weten.
Maar het ging mij bij deze wedstrijd in eerste instantie niet om een plaatsing, het ging mij meer om het meedoen en de ervaring. Heb nu ook eens een NK gereden en weet voor de volgende keer wat ik kan verwachten.

En ben supertrots op mijn Retje Lachen.
Het was in ieder geval een superweekend

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:19

Ik had de uitslagen en hindernisfoto's natuurlijk meteen bekeken

Wilde je nog pb-en waar je een stop had, maar ben het vergeten. Had eigenlijk al ingezet op de rabohoek, hoorde van meerdere kanten dat dat een rothindernis was

hartstikke goed gedaan hoor Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:47

Ik had uitslag ook al bekeken op de site van Hattmen!

Zo te horen is lekker gegaan, jammer van die ene weigering, maar ja die pech heb je zo af en toe...

Op naar de lente dan kunnen we weer crossen!!! (of ga je ook nog naar Wanroij??)

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 15:59

Als Wanroij doorgaat, doe ik zeker weten mee! Lachen Vorig jaar was het ook erg gezellig.

En in het voorjaar moet ik even kijken hoeveel tijd ik heb (zit met mijn eindstage), maar wil heel graag Roden en Ede rijden. Ambt-Delden had ik ook graag gewilt en was ook lekker in de buurt geweest, maar wij gaan met hemelvaart een lang weekend naar Parijs, dus ja.... dat gaat dan ff voor Haha!.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:13

Ontario neem ik wsl niet meer mee Misschien dat ik Ot voor de cross ga trainen, maar dat weet ik nog niet zeker
Eerst maar eens kijken hoe die aanpakt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:30

Wanroy staat gepland voor 3 en 4 januari en ik wil dus ook meedoen.

Lautje, jammer van je stop, maar verder super gereden!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:35

Lautje schreef:
En hier zijn nog erg leuke videobeelden van Lachen!


Klik HIER voor het filmpje van de watercombinatie! Cool

(BTW de server is af en toe wat van slag Ziek - excuses daarvoor!)

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:09

leuk filmpje!!!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:21

Super leuk filmpje!

Ik doe wanroij niet mee.. zou wel willen, maar wil Murf sparen deze winter en Nouska vind ik geen goed plan in januari nog cross starten (ze is weer drachtig...)
Ik begin volgend jaar maart weer met Etten-Leur en Chaam!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:15

Weet iemand of er ook een B klasse is bij indoor Wanroij?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:21

Die was er de afgelopen keer wel, ik ga er voor het gemak van uit dat-ie er komend jaar weer is.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:27

Wat een gaaf filmpje! Maar super prestatie hoor OK dan! Retje komt een heel goed eind zo tussen de paarden

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:32

Ik was te laat! Verder was het een mooie cross Lachen

Volgende keer ben je gewoon eerste!


In de M Knipoog