Wie rijd er 4tal kur op muziek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Wie rijd er 4tal kur op muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 00:01

Rijd iemand wedstrijden met een 4tal kur op muziek??

Bedankt! OK dan!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 10:22

weet ook niemand wat het precies inhoud?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:12

Jaa, wij rijden met onze ponyclub viertal! In januari wordt er een kur op muziek wedstrijd gehouden voor viertallen in Dronten en daar doen wij aan mee Wordt onze eerste wedstrijd Party!! Uhm, nou ben je niet naar de clinic geweest die vlede week vrijdag werd gehouden? Daar werd alles goed uitgelegt wat het precies inhoud enzo..

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:59

Ik ben ook naar die clinic geweest jah, was erg informatief!!! Ik zit zelf in het viertal van onze ponyclub en ook hebben wij wel met achttal op muziek (starten we niet hoor) demonstraties gegeven (Indoor Friesland en ook weer op de Clubkampioenschappen). Het is echt leuk om op muziek te rijden!! Maar die luitjes in Dronten konden er ook wat van hoor! Zo he! Voor meer info kan je terecht op http://www.flevoruiters.nl. Daar staat ook wel wat info over viertal kur op muziek geloof ik.

Groetjes hester

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 21:11

New-Forest schreef:
Jaa, wij rijden met onze ponyclub viertal! In januari wordt er een kur op muziek wedstrijd gehouden voor viertallen in Dronten en daar doen wij aan mee Wordt onze eerste wedstrijd Party!! Uhm, nou ben je niet naar de clinic geweest die vlede week vrijdag werd gehouden? Daar werd alles goed uitgelegt wat het precies inhoud enzo..


is dat paarden en pony`s door elkaar??

Volgens mij doet onze manege ook in dronten mee!!

nee ben er niet geweest!!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:20

Ik ben ook naar de clinic geweest. We gaan een viertal beginnen. Ik doe dan mee met drie anderen uit Bathmen, je mag namelijk ook twee mensen van buitenaf in je viertal hebben.
We gaan donderdag voor het eerst trainen en zijn van plan om in januari mee te doen in Dronten. Lijkt me echt super gaaf.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:54

Ja, wij zijn ook van de partij!!! Dit jaar in de klasse CDE-M, evenals vorig jaar maar hebben toen door omstandigheden maar 1x kunnen starten. Voor mij wordt dit al het 5de jaar dat ik meedoe en het bevalt super!
Wij doen denk ik niet mee in dronten, tenzij dat selectie is maar die staan nog niet vast.

Paarden en pony's is apart, er kan gereden worden in de klasse L (20x40) klasse M (20x40 of 20x60, dus mag kiezen) en de klasse Z (20x60). Op 20 maart 2004 is de finale in Wanroij.



Nog van knhs site afgehaald:
Kampioenschap Viertallen Kür op Muziek 2004
10/21/2003

Na het succes van vorig jaar organiseert de KNHS in 2004 weer een competitie Kür op Muziek voor Viertallen, met de KNHS kampioenstitel als inzet. Zowel bij de pony’s als bij de paarden wordt gereden in de klassen L, M en Z. Alle KNHS verenigingen kunnen meedoen.

De competitie bestaat uit een aantal selectiewedstrijden en een finalewedstrijd op 20 maart 2004 in Wanroij. Op dit moment wordt er een belangstellingsregistratie onder KNHS verenigingen gehouden. Heb jij belangstelling om mee te doen? Geef dat dan door aan je verenigingssecretaris. Op basis van de belangstellingsregistratie worden de data van locaties van de selectiewedstrijden ingepland. Zodra de selectiewedstrijden ingepland zijn, kan de selectieprocedure en de puntentelling worden vastgesteld. Dus viertallen: meld je snel bij je vereniging!

Wil je meer weten over het rijden in viertallen? Neem dan op 31 oktober a.s. een kijkje bij de gratis clinic die door de Flevoruiters uit Dronten wordt georganiseerd. Deze vereniging heeft vorig jaar met veel enthousiasme als enige ‘noordeling’ meegedaan aan de competitie wil andere verenigingen van 'boven de rivieren' met het viertalrijden kennis laten maken. Tijdens de clinic wordt o.a. uitgelegd hoe je kür in elkaar zet, hoe je de juiste muziek erbij zoekt en hoe een proef wordt beoordeeld. Voor meer informatie: www.flevoruiters.nl.

Aanvullende informatie competitie

de selectiewedstrijden zijn januari en februari, data en locaties nog niet bekend.
de finale is op zaterdag 20 maart op het KNHS-centrum Wanroij;
de competitie is voor pony’s en paarden, in alle klassen;
Afmeting rijbaan: Klasse L afm. 20x40; klasse M naar keuze afm. 20x40 of 20x60 (evt. samengevoegd); klasse Z uitsluitend afm. 20x60
er mogen maximaal twee combinaties uit een andere vereniging aan het viertal worden toegevoegd, mits iedere verenigingssecretaris een schriftelijke akkoordverklaring geeft
het viertal moet onder de naam van één vereniging naar buiten treden;
Een paard of pony mag slechts door 1 ruiter worden gestart en kan derhalve slechts in 1 viertal worden opgesteld
combinaties moeten startgerechtigd zijn in de individuele dressuur;
De dressuurproeven in de klassen L en M staan op www.paardensport.nl/wedstrijdsport en kunnen bij de KNHS worden opgevraagd. In de klasse Z wordt gereden volgens het dressuurproevenboekje (uitgave 2001).

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:14

hoi.

iik kom van de manege dronten echt wel leuk hoor ze zijn ok wel eens nerderlanda kampioen geworden echt wel leuk hoor ben zelf verhuist en heb de pony nu bij huis staan heb het dus niet gezien

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:14

hoi.

iik kom van de manege dronten echt wel leuk hoor ze zijn ok wel eens nerderlanda kampioen geworden echt wel leuk hoor ben zelf verhuist en heb de pony nu bij huis staan heb het dus niet gezien

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:35

Ik heb vandaag met teamdag 4-tal op muziek gereden (+verkleed). Dit was enkel voor teamdag hoor.. maar wel ergguuuugg leuk !!!!!!!!!!!!
Veel succes iedereen!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:29

Een aantal jaren geleden heb ik samen met Claartje van Andel en de Olympische Juryleden Jan Peeters en Stephan Clark een boekje geschreven waar de regels voor de Pd2 en de Quadrille's in beschreven zijn (vanaf pagina 39 zie je de diverse protocolen), vanaf pagina 24 een aantal tips. Het boekje is in het Engels, omdat de meeste landen deze regels inmiddels bindend hebben voorgeschreven. Volg de onderstaande link :

http://www.kurmuziek.nl/BookletFTM.pdf

Succes

Horsedances