Opwaardering gekregen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Opwaardering gekregen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 17:30

Naar aanleiding van dit topic [WD] Al voordelen vd fusie wedstrijdbonden bespeurd? vroeg ik me af of ik ook mijn paard mocht laten uitbrengen door mijn instructrice (in de Z bijvoorbeeld) zodat ik hem daarna zelf ook in het Z mocht starten.

Ik heb hierover conract gehad met de KNHS en hoewel iedereen op Bokt dacht dat dit toegestaan was, is dit dus NIET zo....als je een paard eenmaal zelf had gestart blijft je klassering staan. In mijn geval was dat dus L2 met 6 winstpunten.

Nou heb ik vorige week een goed beargumenteerd verzoek naar de KNHS gestuurd waarin ik vraag om opwaardering naar de Z1. Blijkbaar vonden ze mijn argumentatie wel steekhoudend, want ik kreeg vandaag de brief waarin stond dat ik vanaf 6 november Z1 startgerechtigd ben!!

Lekker deze winter niet op dressuurwedstrijd, het kost me minder tijd en véél minder geld.. OK dan!

Ik ben blij!!! Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:41

Ik wist niet dat je zelf al met het paard gestart was Anders had ik het wel geweten *LOL*

gefeliciteerd! Dat is erg fijn Party!! Scheelt een hoop tijd en geld *LOL*

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:58

Van harte gefeliciteerd met het bereiken van het Z!
We wachten op het verslag van je eerste wedstrijd Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:13

marieketencate schreef:
Ik heb hierover conract gehad met de KNHS en hoewel iedereen op Bokt dacht dat dit toegestaan was, is dit dus NIET zo....als je een paard eenmaal zelf had gestart blijft je klassering staan. In mijn geval was dat dus L2 met 6 winstpunten.



alleen stond dat er niet bij in je berichtje, want dat wist ik wel. Had me ook niet gerealiseerd dat het om Rex ging. Maar gefeliciteerd met je superpromotie *LOL*

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:42

O dat heb je goed geregeld. Dat ze het doen begrijp ik niet. Dan gaan toch steeds meer mensen dat proberen of niet? Wat had je voor een goede argumentatie?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:04

Ja, ik vraag me ook af wat voor argumentatie je daarbij had. Mag ook per PB Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:30

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar Lachen

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 21:44

Jaaaa....dat ga ik jullie natuurlijk niet vertellen, want dan krijg ik veel te veel concurrentie straks in het Z! Knipoog Haha!

Het kwam erop neer dat ik vond dat ik bijna aan de norm voldeed (M2 bij de paarden en Z2 bij de pony's wat in principe ook Z2 bij de paarden is na overschrijving). De regel is nl dat je 2 paarden in het Z moet hebben gestart om met een jong paard in een willekeurige klasse (tot de Z2 dan) te mogen beginnen, mits je paard de juiste leeftijd heeft.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:53

tegenwoordig kan dat, vroeger niet.
Echt een hele poos geleden reed ik een jong paard in de L (wat nu dus L1 en L2 is) maar dat paard is nu Z.
Ik zat dus met de zelfde vraag, waarin mag ik starten, als ik ditzelfde paard nu weer zou willen gaan starten.
Nu heb ik dat ook nagevraagd bij de KNHS en wat blijkt.
Ik kan gewoon de hoogste gezamelijke klasse beginnen en hoef dus niet meer in de L te starten.
Kost alleen een briefje om een nieuwe klasse aan te vragen en dan is het geregeld.
Zover ik trouwens weet hoef je zelf niet 2 maal Z te zijn geweest om een Z paard (waarmee je ergens nog uit het jaar blok staat geregistreerd in een veel lagere klasse) in een hogere klasse uit te brengen.
Als je bv L hebt gestart ooit, maar dit paard is intussen met een andere ruiter een aantal klasses hoger en jij met een ander paard ook, dan kun je dus de vraag gaan stellen of je dat ene paard in een hogere klasse mag gaan starten.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:06

Maar dat is volgens mij niet echt aan de orde Holly
Voor zover ik weet is Rex namelijk helemaal geen Z

Ze wilde alleen weten of ze dan Z zou mogen starten en dat mocht niet omdat ze al L2 gestart was.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:05

Citaat:
Ik heb hierover conract gehad met de KNHS en hoewel iedereen op Bokt dacht dat dit toegestaan was, is dit dus NIET zo....als je een paard eenmaal zelf had gestart blijft je klassering staan. In mijn geval was dat dus L2 met 6 winstpunten.


Ik bedoelde dus te zeggen, dat men wel een hogere klasse mag aanvragen.
Zoals ik al zei had ik zelf een paard uit gebracht toen hij 3 was in de L.
Mijn klassering is hoger, maar inmiddels heeft dat paard ook hoger gelopen met een andere ruiter.
Doordat ik gevraagd werd dit paard nu weer uit te gaan brengen moest ik weten of ik dan L1 of L2 moest beginnen(vanwege die nieuwe klasses), Ik heb dus gevraagd bij het knhs hoe dat nu zit en zij vertelde mij dat ik niet meer in de L hoefde te starten maar ook kon kiezen voor een hogere klasse.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:20

Je hebt noiot gezegd wat je er mee gereden hebt Knipoog

Maar vind dit eigenlijk niet zo kunnen. Ik zal wel de enigste zijn. Maar als iedereen dit gaat doen Dan zou mijn zus bijvoorbeeld, als die met een paard L gereden heeft, ineens naar het Z kunnen? Ook al heeft ze al meerdere paarden in de ZII, als die keus eenmaal gemaakt is dan moet je maar in die klasse blijven ook.

Maar zoals ik al zei, vind het heel erg apart Scheve mond

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:37

Ergens is het ook wel vreemd hoor, en vroeger kon dat bij mijn weten helemaal niet zo.
Maar stel dat jou paard Z is en jij ook, maar samen niet. Je hebt dit paard alleen op jonge leeftijd uitgebracht. Stel dat ik bv in de L zou moeten beginnen terwijl we samen thuis zoveel verder trainen, dat wil dus zeggen dat je echte L ruiters altijd in de weg rijd en voor jezelf duurt het eeuwen voor je op het trainniveau van thuis wedstrijd kan gaan rijden.
Enorm veel geld en tijd gaat er dan inzitten.
Maar goed ik wist niet dat het kon en dacht dus dat ik L moest starten wat dus niet perse hoeft. Bij mij was het 4 jaar geleden dat ik dit paard gestart had.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:50

Ja maar alsnog, dan moet iemand zo'n paard maar doorrijden, en er niet mee stoppen toch? Wat ik me wel af vraag is hoe lang Marieke hem niet gestart heeft?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:54

Ik zie het probleem niet zo eigenlijk, de regel is dat je 2 keer Z geweest moet zijn om met een niet geklasseerd paard in elke klasse tot en met Z te mogen starten. Zij was Z2 en M2 (bijna Z dus), zo'n groot verschil is dat toch niet? Dat ze al L2 gestart heeft met dat paard doet er dan niet zoveel toe.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:57

Die keus heb je eenmaal gemaakt toch? Straks krijgen ze alleen maar van die aanvragen bij de KNHS Scheve mond Nee, ik blijf het heel apart vinden, ik heb dit nog nooit mee gemaakt dat iemand zo'n sprong kan maken. Ga dit is vragen bij mijn zus, kan ze misschien wel met paarden die ze al L gestart heeft in de Z gaan rijden, als toch iedereen het kan...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:00

Zij wist kennelijk niet dat het kon. Als jouw zus in dezelfde situatie zit kan ze het ook aanvragen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:03

Maar toch blijft het een aparte regel, die is er volgens mij niet zo lang, of ze hebben een fout gemaakt, wat natuurlijk ook kan. Ik ga het eens navragen, niet dat mijn zus dat doet, de paarden zijn er nog te jong voor.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:08

Het is ook geen regel, daarom moest ze een verzoek indienen Haha! En aan de klasses zijn wel leeftijdsregels verbonden.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 12:59

Waarom zou een eenmaal gemaakte keuze blijvend moeten zijn? Kost alleen maar heel erg veel geld en dat heb ik niet Haha! Maar wel een goed paard! Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:15

Ik had het ook al gehoord dat dit tegenwordig kan. Wel goed vind ik.
Heb vroeger een keer een paard als vierjarige in het L gereden voor hij nar een andere ruiter ging. Na een paar jaar kreeg ik hem terug en had hij ZZ-L gelopen en ik reed inmiddels ook ZZ-L maar moest van de KNHS mooi in het L verder.
"Als uw paard echt zo goed loopt mevrouw bent u zo Z2." Was het commentaar toen. Klopte ook wel want ik was in 3 wedstrijden Z1. Haha!