starten, wat betekend het...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:11

Ik denk dat Lielle dit bedoelt. Je bent nog nooit eerder gestart, en moet dan zowiezo in de B beginnen, of je zus nou M of Z rijdt. En of het paard nou M of Z loopt, de oefeningen in de B (basis) zijn geen probleem voor het paard. Dus waarom nog zo lang wachten? Voor hetzelfde geldt wordt de M2 heel moeilijk en duurt het dan nog heel lang voordat jij kunt starten. Gewoon beginnen hoor. Knipoog


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:31

13 jaar is echt niet stokoud. En 2 dressuurproefjes is ook niet zo zwaar hoor. Wij rijden altijd 2 dressuurproefjes met ons paard. En bij de buitenconcoursen moet hij ook nog eens springen. Geen probleem en hij krijgt er een topconditie van. Bovendien hoef je voor de 2e proef dan niet zo lang los te rijden, dus het is niet zo dat het paard dubbel zo hard moet werken dan.

Hij loopt ook SGW, dan moet hij dus springen, dressuren, wegparcours en nog een cros. Als dit echt teveel zou zijn voor een paard dan zouden er geen SGW's zijn.

Ik zie dus geen probleem wat dat betreft.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:45

Is dat zo? Dat staat nergens in het reglement. Ik dacht dat de meeste organisaties het wegparcours gewoon achterwege lieten. Omdat je nu van tevoren moet springen en zo'n wegparcours niet zo goed in het programma past. Maar het zou best kunnen dat het afgeschaft is hoor.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:14

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen trainingsmethode, maar om nou 3 dagen achter elkaar beide proeven te oefenen, is dat niet wat veel?
Ik bedoel, je moet het zelf weten hoor.

Maar als ik dat thuis doe, dan zijn er paarden bij die de proef al heel snel uit hun hoofd kennen, en dan al tijdens de proef ver van tevoren perse in de galop willen vliegen.

In een B proef zitten alleen maar basisdingen. Volte rond rijden, aanspringen in de galop, overgangen rijden, halthouden. Bijna alle B-proeven bevatten dezelfde onderdelen. Dus als je gewoon lekker de basisoefeningen doet en de proef doorleest of desnoods 1x thuis rijdt moet dat voldoende voor jou zijn. Niet noodzakelijk voor het paard, want als die M loopt mag kent ze de oefeningen van de B echt wel.

In ieder geval succes met je paardje en de eventuele wedstrijden. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, SentiBot en 53 bezoekers