Fal laat me zitte op wedstrijden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Fal laat me zitte op wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 21:11

Had vandaag wedstrijd! De eerste proef ging best wel goed maar wel aan de slome kant de 2e proef heb ik hem er echt door heen moeten schoppen!
Ik word er gewoon niet goed van! Thuis en met les en met losrijden op een wedstrijd loopt ie de sterren van de hemel! super gewoon! lekker ontspannen goed voor mn been! Maar in de proef valt ie gewoon helemaal terug en is er nix meer te beginnen met um! ik moet hem gewoon echt de proef doorschoppen! Want mn pony weet dat ik in de proef geen zweep heb om um bij te tikken!
Dit doet ie dus iedere keer de ene keer wat minder dan de andere keer maar ik was het vandaag zo zat! na het groeten benk gewoon jankend die bak uitgegaan! Verdrietig Verdrietig Verdrietig Huilen Huilen Huilen niet omdat het zo slecht ging hoor! want hij dee alles wel gewoon! Maar hij vertikt het gewoon om door te lopen! iedere keer weer!
Boos! Boos! Toch vallen iedere keer ook de uitslagen mee maar die zouden allmaal veel hoger kunnen zijn als die doorliep!
*LOL* Schijnheilig Ja, als het een keer niet goed gaat is het niet zo'n probleem daar ga ik mezelf ook niet druk om maken! maar dat ie me iedere keer zo laat zitten in de proef vind ik een beetje irritant worden!
Verdrietig iemand een idee? alle tips zijn welkom! OK dan! Ik heb al veel geprobeert hoor! maar misschien krijg ik nu wat nieuws te horen wat IK er aan kan doen! Bloos

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 22:32

misschien een Idee!
Maar Ik wil wel netjes rijden maar het lukt nooit Haha! Ik schop hem veel te hard door die proef heen Haha!
Ik durf hem dus in de proef best te rijden No Problem! Maar ik had het vandaag helemaal gehad want hij viel weer helemaal terug!
De mensen aan de kant moesten lachen wat ik zei:
-Nou Falcon je mag best galoperen hoor! ( H K uitgestrekte galop)
- Fal drrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaf ( M X K uitgestrekte draf)
- Falcon heb ik gezegt stil staan? ( Keert wending om de achter hand)
enz.
Niet te hard natuurlijk maar voor de mensen aan de kant wel hoorbaar!

Zelf heb ik precies het zelfde porbleem als bij Jaggie! mag best wat meer geven met mn Linkerhand! Maar dat kan het niet zijn want thuis loopt ie gewoon lekker door!
Wat misschien wel een Idee is om op Horconcour te gaan en dan gewoon met zweep te rijden (desnoods met wielsporen)
Ik ben vrij lang voor mn pony dus ik moet ook steeds mn hak op trekken ( niet veel maar wel een beetje)
Ik ga het eens proberen met zwanenhals sporen maar nou weet ik niet zeker of die mogen! ( heb er wel iemand bij de pony's mee zien rijden)......
Alle Ideen zijn welkom! Of misschien nog meer mensen mehet zelfde probleem Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 23:01

hij reageert thuis goed op mn been als ik mn zweep er bij houd! maar in de proef weet ie gewoon dat ik geen zweep heb dus hem niet op zn flikker kan geven!
En het is niet eens een ommzwaai! dit doet al vanaf de M1 (=geen zweep) hij is gewoon zo slim! De ene keer gaat het gewon wat beter dan de andere keer en hij doet ook altijd netjes zn oefening wel maar dat kan nog beter als ie voor waarts zou zijn!
Enne.... met wiesporen rijden was ik ook echt niet van plan Haha! heb er 1 x mee gereden! maar daar kan ik dus niet mee rijden gewoon een te groot schuld gevoel! Hoe wel een beetje van mn pony hoor Knipoog

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 23:10

Ja dat is denk ik wel het beste! maar wat dan weer het probleem is dat het dan moeilijk wordt om al die oefeningen te rijde: ALs ie ff niet reageert op mn been kan je um bij tikken en loopt ie weer door........ maar das de beste oplossing denk ik! Volgende keer ga ik hem ook niet zo lang losrijden! ( denk aan 15 min. die oefeningen kan ie toch wel want die heb ik thuis geoefend)

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-03 23:45

Ik denk niet dat het aan mij ligt ( wel een beetje ik ben met zweep gaan rijden) K ben niet zenuwachtig en het intreseer me verder niet of ik hoge punten haal of niet! ik wil gewoon dat mn pony naar me luistert en goed voor waarts is. Hij loopt verder ook wel goed in de proef! niet minder bewegen ofzo! maar gewoon sloom niet aan mn been. Want hij weet gewoon dat ie lui KAN zijn omdat ik geen zweep heb.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 15:26

Hij krijgt genoeg voer... ik denk niet dat het daar aan ligt. Hij is Misschien wat voer betreft wat verwend! Hij krijgt muesli,granen mix, lucerne, bix, slobber,zemelen niet iedere dag maar gewoon als ie goed zn best heeft gedaan of zn best moet gaan doen.
Ik denk niet dat ik hem blokkeer met rijden want ik blijf wel rijden. De aller eerste keer dat ik wedstrijd in de B heb ik hem wel geblokkeerd en dat heeft ie me wel even laten merken nu doe ik dat niet meer. Ik zit ook niet te stijf ik rij gewoon hoe ik thuis ook rij.
Maar hij weer gewoon dat ik in de proef geen zweep heb Boos!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 15:51

Ja ik denk dat ik dat toch maar moet gaan proberen! de volgende wedstrijd ga ik ook niet zo lang losrijden: denk aan 15 min. gewoon stap, draf lang laag en dan de proef in.
Ik geef um nu een paar dagen ( misschien een week) en dan pak ik hem weer rustig op! misschien is het trainen van afgelopen tijd gewoon te veel voor um geworden want het ging de laatste tijd zo goed en hij gaf ook zelf an dat ie alles aan kon dus ben ik gewoon maar door gegaan. Misschien niet goed dus.
Ik heb mn zweep al op mn kast gelegd zodat ik um niet zie dus de verlijding toch niet zo groot is om hem te pakken.
Ik heb met mijn pony nou eenmaal niet altijd het geduld dat nodig is ( echt raar met andere paarden/pony's wel maar met mn eige niet)
Maar daar ga ik op trainen want mn doel is denk k toch wel om nog een keer Z2 te gaan rijden ( kweet dat ie ut kan want dat heeft ie voorheen ook gelopen en de oefeningen zijn geen probleem voor um)
Maar nogmaals...... Ik zit mn pony niet in de weg als ik wedstrijden rij want ik rij precies het zelfde als op de training! Ik ben ook absoluut niet zenuwachtig voor een wedstrijd! Ja even als ik hoor dat ik de bak in moeten maar als ik in de bak ben is dat helemaal weg en ben ik helemala rustig!
Maar als er nog meer mensen zijn met tips...........
Ze Zijn Allemaal Welkom!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-03 22:58

goed zo gefeliciteerd!
Ik heb ook een tijdje haver geprobeert maar die van mij ging er alleen maar van glimmen Tong uitsteken het maakte niet uit met het rijden.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-03 15:35

tsja.... de vorige eigenaar van mn pony reed ook altijd zonder zweep maar hij werd toch sloom in de proef ( ook onder het rijden was ie niet de snelste) De middendraf en uitgestrekte draf komt er wel uit maar hij kan veel en veel meer en omdat ie niet reageert om mn been denkt ie na de helft van de midden draf Ow jee ik heb harder gelopen ik moet nu weer langzaam! waar door ik nooit netjes de diagonalen enzo kan uitrijden in middendraf.
Zn vorige eigenaar zei ook dat ik hem heet moet maken door overgangen te rijden! maar hij blijft sloom! hij wil soms nog wel wat harder gaan als ik eenvoudige galopwissel rijd maar ik kan niet de hele proef wissels rijden Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers