Springen met het fjordenbeest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Springen met het fjordenbeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 18:44

Vandaag hadden we springwedstrijd op de manege (onderling). Ik had me met Colin, de fjord, ingeschreven voor 60 cm. Hij is erg sterk met in de bak rijden, buiten is hij veel makkelijker en voor de wagen vindt hij helemaal geweldig. Maar springen kan hij ook wel een beetje, dus ik dacht ik probeer het gewoon.
Het enige vervelende is dat als hij gaat rennen hij dat als een koe doet, echt met zijn hoofd helemaal naar beneden. Hij trekt je eerst uit het zadel en gaat dan snelheid maken en omdat je dan dus naar voren zit krijg je hem ook niet zo erg terug. Met inrijden had ik hier best wel een beetje last van, maar tijdens het parcours was hij eigenlijk heel erg braaf. Alleen gaat hij ook wel eens met zijn hoofd zo laag op de hindernis af en dan moet je echt een beetje liften, anders komt-ie er niet zo makkelijk over.
Het resultaat was dat ik op hindernis 5 en 6a een balk had, maar voor de rest ging alles foutloos dus als totaal had ik 8 strafpunten.
Ik was hier erg tevreden mee, vooral omdat we eigenlijk ook niet echt geoefend hadden, de laatste keer dat ik met hem gesprongen had was al weer 2 maanden geleden. Super springfjord dus!
De inschrijflijst voor volgende maand hing er ook al weer, heb ons maar weer ingeschreven voor 60 cm, kijken of we dan de barrage kunnen halen!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.



Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-03 21:24

Ok, doe ik! Duim je dan een beetje voor me?
Ik ga voor die tijd ook wel nog een keertje oefenen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daantjuh88, YandexBot en 38 bezoekers