Verslagje 1e keer L1!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Verslagje 1e keer L1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 19:21

Vandaag was het zover:
Ik ging voor het eerst in de L1 starten!

Odin zag er weer uit om door een ringetje te halen, gelukkig had hij zijn vlechten laten zitten en was hij niet midden in de poep gaan liggen 's nachts *LOL*

Tijdens het inrijden liep hij best heel fijn, en kon ik met een gerust gevoel de bak in toen mijn naam werd omgeroepen.
Odin vond het helaas nodig om niet de andere bak in te willen (het was een thuiswedstrijd en dit heeft hij toch al meer dan eens hiervoor wel gedaan! Scheve mond Nou ja, dan maar er af, en naar de wedstrijdbak. Mij heb je er niet mee hoor paard! Tong uitsteken

De eerste proef ging op een paar kleine missertjes na best wel netjes. Hij kon wat meer opgericht in zijn hals maar dat kreeg ik tijdens de proef niet voor elkaar. Toch heel acceptabel voor de allereerste start in de L1 vond ik zelf.

De tweede proef was minder, omdat ik zelf niet meer genoeg energie (en daardoor been) had om hem lekker naar voren te houden. Hierdoor viel hij uit de galop terwijl ik enkele passen middengalop moest laten zien op de lange zijde, en kon ik dit daarna niet meer tijdig herstellen, waardoor hij voor de gevraagde letter al in draf zat. Jammer, volgende keer beter. De rest van de proef ging gelukkig niet zo dramatisch dus al met al was ik niet geheel ontevreden.

Wel ga ik mijn conditie de komende maand wat opvijzelen, zodat dit me niet een tweede keer gebeurd. Want het is toch zonde dat een proef door zo'n dom iets van mezelf mis gaat.

Toen de prijsuitreiking kwam maakte ik me geen illusies dat ik winstpunten gereden had, en dit was ook niet zo.
Mijn eerste proef had ik 151 punten, niet echt slecht vond ik.
De tweede proef had ik 142 punten, helaas wat minder positief. Ik had voor de middengalop een 3 gekregen en voor de overgang naar de draf een 1! Dat had ik echt nog nooit meegemaakt! Formeel gezien zal de jury wel gelijk hebben, maar ik heb persoonlijk nog nooit op iemand zijn protocol een 1 zien staan... Nou ja, bij mij nu dus wel.

Maakt niet uit, volgende maand beter!
Ik weet in ieder geval nu waar ik hard op moet gaan trainen, en wat toch eigenlijk al best wel goed gaat. Want naast die desastreuze 1 heb ik gelukkig ook 7's en 8en op mijn protocollen staan.

Op naar volgende maand, lekker doortrainen maar weer! OK dan! Pling

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur


Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-03 19:34

Samsam schreef:
Vorige week gaf een jurylid in Epe zelfs meerdere nullen, omdat de overgang niet tussen de bordjes gereden was! (in de L1)

Een 1 is dus geen uitzondering!


He jammer, dacht ik eens iets unieks bereikt te hebben... Knipoog Haha!

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ctje5 en 12 bezoekers