oefen cross, hoe en wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

oefen cross, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 18:52

het zou me heel leuk lijken om een keer mee te doen aan een oefen cross of cross les. maar ik weet eigenlijk niet veel over het hoe en wat.
-is dit mogelijk in twente?
-moet je bij een oefencross ook een bodyprotector hebben?
-hoe hoog is zo'n oefencross voor een pony

dit waren zo de vragen waar ik zo snel op kon komen... als je nog meer weet; gewoon zeggen Haha!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:29

Jep dit is zeker mogelijk in twente
Hillie Duivenkate van de manege de Horstlinde in Enschede geeft elke zomer op een aantal lokaties in Twente crosslessen..

En een bodyprotector hebben weet ik niet.

Bel die manege gewoon even een keertje op en dan kun je het zelf vragen..

Ze zitten aan de pompstationweg in enschede manege de Horstlinde
Suc6 en veel plezier

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 19:50

bedankt!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:45

LiSSy schreef:
-moet je bij een oefencross ook een bodyprotector hebben?


Je moet natuurlijk niets als het geen officiƫle wedstrijd is. Maar voor je eigen veiligheid - en zeker als je nog nooit hebt gecrosst - zou ik er toch eentje gebruiken, desnoods van iemand lenen.

Hillie Duivenkate geeft idd crosslessen, o.a. op het oude militaryterrein in Boekelo, waar Lautje een tijdje geleden een les van Rommie heeft gehad (zoek ff op 'Lautje' op HAW, daar staan foto's). Verder weet ik weinig van oefencrossen in Twente, je zou even op www.sgw-eventing.nl kunnen kijken, Marieke Mulder is ook een van contactpersonen voor de regio oost. Volgens mij heeft Chantal_cs les van haar, misschien kan die je aan haar nummer helpen.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 20:44

volgens mij moet je wel een bodyprotector hebben. Anders moet je gewoon even bellen of het verplicht is.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-03 10:09

De man van Hillie, Martin is contactpersoon bij de bond voor SGW dus die weet je vast alles te vertellen. Hillie geeft echt goed les, ik heb vroeger jaren bij haar op stal gestaan toen ik nog in Twente woonde en was toen vaak haar trainingsmaatje...
Ik heb nu crossles bij Rob Jansen in Nijmegen, maar daar is een bodyprotector wel verplicht, en ook voor bijna alle oefencrossen is het verplicht. Je kunt er voor een keertje meestal wel eentje lenen (heb ik ook gedaan, gewoon aan je instructeur vragen, meestal hebben die er wel een over), en als je het echt leuk vind en er mee door wilt gaan kun je er altijd nog een kopen want die dingen zijn wel hardstikke duur!
Ik zou er wel een dragen, ik was laatst echt blij dat ik er een aanhad toen ik met mijn rug op een l.... klein hindernisje klapte omdat Jumper achterom keek terwijl hij aan het springen was.... (en dat gaat dus niet...)