Welk Duits niveau = Nederlands niveau??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Welk Duits niveau = Nederlands niveau??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 16:16

Voor een eventueel prestatiepredikaat van Aquila wil ik weten wat haar nakomelingen in de Duitse sport doen. KC van Bokt gaat dat gelukkig voor mij uitzoeken, want mijn duits is aardig maar niet goed genoeg Schijnheilig .
Echter zij weet niet precies hoe duitse klassen te vergelijken zijn met de nederlandse. Ik weet dat ook niet en tot mijn verbazing weet het KWPN dit ook niet. Er werd mij zelfs gevraagd of ik een duitse proef mee wil sturen, zodat ze die kunnen laten doorlezen door het KNHS. Om te zien of de proef overeenkomt met een bepaald Nederlands niveau.

Weet iemand hier misschien welke klassen te vergelijken zijn met welke nederlandse klassen. Zowel springen als dressuur. Voor het springen is overigens wel een norm bekend om mee te tellen voor prestatie bij het KWPN, maar voor de dressuur dus nog niet!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:01

Ik zou t niet weten!!! :S

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:42

In Duitsland heb in het springen zogenaamde Aufbauwedstrijden, puur om het paard of pony aan wedstrijden te laten wennen, je mag zelfs parcours verkennen met je paard. Dit zijn de klassen A en E, Daarna ga je de wedstrijdsport in met L (1.20) MA (1.30) MB (1.35) en daarna S* 1.40, S** 1.50 en S*** 1.55 a 1.60 (dus vaak internationaal). Hoe dressuur zit weet ik niet.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 22:09

Thnx, nu ben ik al de helft wijzer OK dan! . Nu alleen de dressuur nog Knipoog .

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 12:34

Mijn paard heeft in Duitsland M gelopen dat zit hier een beetje tussen het ZZ-L en het ZZ-Z in.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-03 14:19

Daar schiet ik al wat mee op , het moest volgens het KWPN wel ongeveer te vergelijken zijn met hier ZZ-licht niveau om mee te tellen voor een prestatiepredikaat. Wat ik eigenlijk niet eerlijk vindt, omdat een prestatie hier al mee telt op een lager niveau.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:30

Het is een beetje moeilijk vergelijken met elkaar. Er zitten in de duitse M bijvoorbeeld series net als in de ZZ-Z maar er zitten geen pirouttes in terwijl in het ZZ-L al wel een kwart gevraagd wordt. Daarom een beetje moeilijk vergelijken.

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 12:02

QuijoSavan schreef:
Ik zou t niet weten!!! :S


waarom reageer je dan vraag ik me af Verward

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 15:05

In het boekje wat je kunt krijgen bijwww.kurmuziek.nl " class="postlink">http:// www.kurmuziek.nl , (gewoon even een mailtje sturen, dan wordt het per internet opgestuurd) staan deze dingen beschreven op pagina 11 geloof ik.

Succes