[JV] Hoe kom ik uit de 140?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 18:34

ja okee maar je merkt echt wel als iemand met een 'gewoon' paard 10 fouten maakt en iemand met een fjord een best nette proef rijd dat ze toch snel 'gestraft' worden om hun uiterlijk.........we rijden nu al zo'n 2 jaar samen wedstrijden en echt af en toe merk je gewoon dat jury's bevooroordeeld zijn als er een fjord of fries binnenkomt.........ik zeg niet dat alle jury's zo zijn maar sommige wel !!!!

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:05

je kunt wel zeggen dat bij de paarden strenger word gejureerd maar dat maakt voor haar toch niks uit. toen ik in de m1 zat bij de pony's reed ik in het begin ook geen wp maar je moet gewoon geduldt hebben. en op de dingen die je goed kan nog meer te oefenen. en je moet vooral geen andere pony kopen maar waarom zou het jou niet lukken en een ander wel meisje je moet het niet opgeven. vooral door blijven gaan. ik zie ook wel fjorden die hele mooie gangen heeft dat kan die van jou ook vast wel gewoon heel veel oefenen heb ik ook gedaan en ik ben de m1 uitgegaan met als laats 170/180 punten....maar het ligt ook wel heel vaak aan de jury hoor maar als jij het gevoel hebt dat je goed hebt gereden dan moet je trots zijn op je pony en dan gewoon de volgende wedstrijd blijven proberen... KOM OP MEISJE

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 10:11

Hi hi, nou mijn geduld is beloond want ik heb afgelopen zaterdag mijn 1e wp gereden. Ik had 166! punten. Ik was dus ook super trots. Ik heb nu weer iets meer vertrouwen erin. Aankomende zondag heb ik weer wedstrijd dus willen jullie duimen vor mij.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:55

gefeliciteerd!

maar waarom zegt iedereen dat er bij de paarden strenger wordt gejureerd? Valt echt best wel mee volgens mij hoor...
Ik denk dat er meer verschil in zit dat er bij de pony's van alles in verschillende soorten en maten meeloopt, en bij de paarden is dat toch minder denk ik. Dan krijg je weer de smaak van de jury.
Ik had een New forest pony (C) en iedereen vond dat leuk en een mooi "beeld" omdat het een vrij compacte pony was. Met mijn Arabiertje heb ik veel meer moeite, niet alle jury's houden daarvan, en daar moet ik me onderhand wel bij neerleggen denk ik.
Mijn laagste punten in de M1 zijn 126 punten. (jaja) maar was niet verdient vond ik, het was wel een rommelige proef met 1 of 2 foutjes, maar zo weinig punten.....nee...denk niet dat dat terecht was.
Ik heb nu 9 winstpunten maar ik blijf nog lang in de M1 rijden denk ik.
Verder merk ik ook wel dat de M1 vaak een struikelblok is waarbij veel mensen ermee stoppen... maar goed, ik blijf gewoon door oefenen...

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 17:03

Bij de paarden wordt er echt strenger gejureerd. Het zijn namelijk alleen maar volwassenen, of oudere kinderen die bij de paarden rijden. Ook hebben paarden hel andere gangen en daar wordt je op beoordeeld. De gang van een pony lijkt niet op die van een paard maar er wordt wel naar gekeken of ie net zo loopt. Nou ja moeilijk uit te leggen maar als je zelf met je pony bij de paarden rijd dan merk je het wel.

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:21

juist veronique dat is zeker zo.......als ik een slechte proef reed en mn vriendin met haar fjord een nette proef reed had ik nog hogere punten............... ze letten zeker wel op je paard/ponie hoor!!!