Hoe krijg ik mijn witte rijbroek wit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Hoe krijg ik mijn witte rijbroek wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 19:04

Hallo,

Mijn witte rijbroek is helemaal zwart van het zadel maar we krijgen het er niet uit zelfs niet met Vanisch(of hoe je het ook mag schrijven)Ik snap egt niet hoe het weer wit word ook mij handschoentjes zijn zwart egt niet leuk meer ik wil nog geen nieuwe kopen als je ze 1 keer heb gebruikt. Verward

Groetjes Amanda

Snelle_Belle

Berichten: 390
Geregistreerd: 09-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:06

mijn handschoentje zijn ook niet meer wit te krijgen na iedere wedstrijd worden ze weer donkerder... en toch altijd een 7-8 voor de verzorging! ik denk eigenlijk dat de jury dat wel begrijpt, zoalng je maar ziet dat het wit "hoort" te zijn... ik trek ze af en toe aan en doe dan net of ik m'n handen ga wassen, maar dan dus met ahndschoentjes aan, dus gewone zeep, kna met bijna alle handschoentjes (ik heb global beetje nepleer achtig weet niet goed wat het is) En de witte broek: zoalng ze de zwarte vlekken niet kunnen zien en het dus aan de binnenkant zit, moet het wel lukken!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 20:37

Goed insmeren met ossengal en een steradent tablet (voor kunstgebitten ja) erbij gooien als je hem uitwast. Zo krijgt mijn moeder witte rijbroeken, dekjes en bandages weer wit.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:02

Op de vlekken kun je ossegalzeep smeren.
Goed in laten werken, eventueel ook nog in laten weken met Biotex.
Je rijbroek krijg je weer wit met Steradent Pling

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:04

Biotex werkt errug goed, zelfs bij grasvlekken! Ervaring van vakantie.... Ga nooit met een witte broek in het gras liggen!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 21:07

Ik gebruik voor vieze vlekken een biotex vlekkendepper. Daarna gewoon in de wasmesjien (met vloeibaar wasmiddel op 30 graden) en voliá, alles weer wit!
En nooit je zadel en teugels met zwart poetsen waar je zit en waar je de teugels vasthoudt!!! Waar je op zit ziet de jury toch niet!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 09:57

poppetje blauw (zo heet het echt) werkt ook super! Je denkt van te voren dat komt nooit meer goed, je gooit namelijk een goedje knalblauw poeder bij het waspoeder, maar het komt er weer stralend wit uit! Suc6

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 13:01

Dancer_Valou schreef:
poppetje blauw (zo heet het echt) werkt ook super! Je denkt van te voren dat komt nooit meer goed, je gooit namelijk een goedje knalblauw poeder bij het waspoeder, maar het komt er weer stralend wit uit! Suc6


Racket blauw wordt het ook wel genoemd!
Het is oa te koop bij de Albert Heijn.