Diepenheim een geslaagde SGW!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Diepenheim een geslaagde SGW!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-03 21:16

Vandaag mocht ik dan met Nouska starten in Diepenheim tussen de B paarden.

Ik zou eerst zaterdag starten met Murf in de Z,maar helaas kon hij niet meedoen ivm een verstuikte kogel.. gelukkig kon ik nog wisselen en kon ik Nouska dus starten!

Zaterdag had ik de cross al gelopen, aangezien Nouska nog niet zo lang van huis af kan blijven ivm haar veulen.
De cross zag er goed uit, bodem super vergeleken met andere jaren (helemaal vorig jaar, dat was echt in een handgalopje door het terrein.. Huilen ) De bochten moest je wel goed mee oppassen, maar ik zag het wel zitten.
Ook de hindernissen zagen er mooi uit. Het enigste waar ik grote twijfels bij had was de triple het water in, opzich een super mooie sprong, maar Nouska vind 'afsprongetjes' echt niet leuk....
Verder zag ik niet veel problemem voor Nouska in de cross, ik had wel besloten bij de afsprong het alternatief te nemen (ik ga de komende maanden eerst thuis maar is goed oefenen op afsprongen..) Ze zou het wel doen hoor als ze hem in de cross moest springen, maar daar overval ik haar zou mee, dat hebben we dus maar niet gedaan...

Nou toen was het dus eindelijk zondag, Nouska lekker ingevlochten en auto ingepakt. (ik had alle tijd hoefde pas op 10.45uur weg..)

Toen we aankwamen even snel nummer opgehaald en opgezadeld voor de dressuur. Nouska voelde best sterk aan, maar ja op hoop van zegen de ring in gegaan, ze liep al een stuk beter, maar toch nog sterk af en toe.. en ook alle bordjes aantikken was ze erg goed in... Haha!
Ik vond de proef uiteindelijk nog best netjes gaan, het eindresultaat was 154pnt.

Toen direkt omkleden voor het springen, het was een lekker parcourtje en kwam er ook foutloos doorheen. Had wel een happering op hindernis 3... dat was een oranje, Nouska keek een beetje ik drukte door en toen nam Nouska een NOODSPRONG...... Schijnheilig

Daarna lekker rustig naar de start van de cross gestapt en daar keuren (was prima).

Even lekker stappen nog beetje draven galloperen nog 2 sprongetjes en toen mochten we al zo van start!

Toen ik van start was begon Nouska opeens te staken, te steigeren en te doen, maar toch kwam ze goed over 1 en heeft de rest van de cross ook foutloos uitgelopen!
Het was de eerste cross voor haar op vreemd terrein dus ik denk dat ik haar een beetje overviel met het starten...

Ze sprong de waterbak super in! Wel met een klein beetje twijfel maar toch ging ze super!

Paul van Oers (fotograaf) stond op de dubbel (steil=oxer) op het bouwland, dus ik hoop dat daar een paar mooie foto's van Nous en mij zijn gemaakt want ze ging daar super op!

Mijn tijd van 5.59 en de optimale tijd was 5.51 ik zat er maar 8 sec van af dus!!! (en dan te bedenken dat ik in gorssel 1,5min buiten tijd was... Bloos )

Eindresultaat een 7e plaats en er waren 5 prijzen, helaas dus wel net buiten de prijzen, maar ik ben super blij met een foutloze rit!
Als Nouska niet gesteigerd had was ik net binnen de tijd geweest en de 3e prijs gehad, maar ja dat zul je altijd zien... haha nee echt een geslaagde dag!!! Tong uitsteken


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 12:32

Nouska en Murphy start ik allebei in Bathmen, de kogel is namelijk bijna weer over...

Nouska pakt echt alles super aan, had ik niet verwacht hoor! Ik hoef ook helemaal niet te 'drukken' op sprongen ofzo, ja op het water iets, maar verder, ze trekt op alles aan! Echt crosspaardje...


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-03 19:32

xcynthiax schreef:
leuk hoor, maar wat was dit voor een wedstrijd dan?


Dit was een SGW (Samen Gestelde Wedstrijd)
dat houd in dat je eerst een dressuurproef rijd, daarna een springparcours en daarna de cross (dat is met vast hindernissen.) dit is het even simpel uitgelegd..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-03 18:45



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirrietje, supervon78 en 45 bezoekers