Help, me eerste spring wedstrijdje!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 09:02

Scum"]
[quote="gomir schreef:
In de B gaat het inderdaad op stijl, maar volgens mij mag je ook in galop of stap binnenkomen


Klopt, het mag wel, maar om meer stijlpunten te krijgen moet het in draf Ik dacht tot voor een paar maanden terug ook dat de galop het beste zou zijn, maar toen vertelde een springjury me dat het eigenlijk in draf hoorde.
[/quote]

Wat een onzin. Het maakt voor je stijl echt niet uit hoe je binnenkomt. als hetmaar netjes is. Stap eerst de ring in en dan galopeer aan draai een rondje en ga voor de jury staan. Ik schrijf en roep om bij wedstrijden en ik heb hier over nog nooooit wat gehoord. Veel ruiters komen juist in galop binnen om het paard bij de les te houden en niet kijkerig worden van alle hindernissen.

Zorg dat je goed voor de jury staat ik heb vorig jaar enkele mensen moeten afstraffen omdat ze te ver weg stonden en de juryleden niet konden zien dat ze aan het groeten waren. Vooral als we nog aan het rekenen zijn van de vorige combinatie. Als de vorige combinatie veel troep gemaakt heeft let dan helemaal goed op want rekenen/schrijven kost dan wat meer tijd. Als je dan te snel groet zien de jury leden het niet.

Succes met je wedstrijd spannend hoor.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS



UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 12:00

Evy schreef:
Nog een vraagje trouwens: jullie zeggen dat het op stijl moet. Dus dan hoef je niet zo snel mogelijk over die hindernissen te gaan? En letten ze dan ook op je houding en of je paard in de goede galop zit? En wat is het gemiddelde punten wat je dan kan halen? of stel ik nu een hele domme vraag? Clown


NEEEEEEE niet snel gaan dan krijg je min punten. Alleen als het vermeld staat. Barrage is wel op tijd maar vaak is dat niet in de B.

Waar letten ze op of je netjes zit of je goed kijkt en dat je netjes op de sprong aanrijdt en niet als een halve zool door het parcours gaat. Of je kleding en hachement in orde is (let daar op). Gewoon lekker rijden en genieten ga niet om te winnen maar om lekker rond te komen later na een paar wedstrijden kan je meer gaan proberen.

Punten liggen vaak tussen de 35 en 53 punten. Soms als het echt slecht gaat komt er een opmerking bij. En dan komt er nog tijdsoverschijding en balken bij.

Succes met starten.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 13:08

Afgroeten moet ook idd veel ruiters vergeten dat ERG slordig.

Ze moeten idd keurig stil staan maarveel paarden zijn vaak onder de indruk van alles en wat drukjes. De jury ziet dat wel enhoud er wel rekening mee. Doe je het express niet is het wat anders.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Fly_high en 14 bezoekers