mijn verslag van IJsselsteyn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:36

Echt gaaf hoor Lielle, dat de cross zo goed ging!!

Ik zal mijn verslagje hier maar meteen even bij zetten als je het niet erg vindt? Anders krijg je weer zoveel Ysselsteyn-topics

De dressuur ging bij mij wel aardig, het was een enorm mul terrein, dus goed door de hoeken en nette voltes waren eigenlijk niet mogelijk....ik weet ook eigenlijk niet hoe het zit met die nieuwe telling...ik had iets van 49 strafpunten, dus wie weet hoeveel gewone punten dat is?

Het springen ging echt vreselijk bagger! Hij pakte niet aan, het parcours was vreemd en de bodem mega slecht. Iedere hindernis ging met hangen en wurgen, die 2 balken keek ik dan ook niet zo van op
Ze riepen echter om dat ik 12 strafpunten had omdat ik een technische weigering had....ik was van hindernis 4 óm hindernis 1 gereden, om zo naar de dubbel (hindernis 5) te gaan. Blijkbaar was dit verboden en had ik in 1 keer hindernis 5 aan moeten rijden wat voor mijn jonge onervaren paard gewoon onmogelijk was. Ik was flink verontwaardigd, maar met de jury viel niet te spotten en ik had geen zin om er weer een bondsvertegenwoordiger bij te gaan halen (niet overál ruzie maken he Knipoog )

Het was toch maar mijn eerste cross en we gingen toch niet voor de winst, dus maar door naar de cross....eerst nog keuren (hartslag 66). Rex kent dat naast mij draven nog helemaal niet en hij liep dus ook even finaal door mij heen wat hem een flinke tik opleverde tot ongenoegen van de jury (tja het beest weegt 700 kilo, wat moet je dan??)

Cross ging eigenlijk heel goed, hij slingerde enorm voor hindernis 2, maar dat deden er meer! Ik had verwacht dat hij op de eendenkooi zou gaan stoppen, want dat deed hij in Ede ook (bijenkorf) maar hij keek er niet eens naar! Water sprong hij ook vanuit galop in!

Bij die hindernis die op een grasschans leek werd ik afgevlagd omdat mijn voorgangster op hindernis 10 gevallen was. Heel raar is dat om zo midden in de cross ineens je ritme kwijt te zijn....geen idee hoe lang ik daar uiteindelijk heb gestaan, maar het leek wel een eeuwigheid!

Na de cross weer gekeurd en een hartslag van 54....dat springen vond hij dus blijkbaar echt heel zwaar, want toen was zijn hartslag veel hoger!

Het was nog niet echt een cross om een kick van te krijgen zoals je dat hebt wanneer je paard eigenlijk vanzelf gaat en op de hindernissen aantrekt....Rex heeft nog niet zo in de gaten dat hij hard moet en zich alleen hoeft te focussen op de hindernissen ipv op de kleuren van de jassen van de toeschouwers Frusty
Ik denk dat dat allemaal wel goed gaat komen, nu was ik dus wel he-le-maal kapot toen ik gefinished was! En ik zei nog wel tegen Lielle dat ze ook wat aan haar eigen conditie moest doen Bloos!

Ik heb geen idee hoe ik geeindigd ben, want de uitslag duurde nog een tijdje en Rex wilde toch wel echt de wei in (lees: hij brak de vrachtwagen af Haha! )

Loulou heb ik wel zien springen, maar verder niet gesproken, Lielle kwam bij het springen naar me toe in haar professionele rode crossoutfit dus die heb ik ook zien springen, wat er heel goed uitzag!

Op naar Bathmen, Barchem en Diepenheim!


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:29

Ik had vandaag springtraining bij Rob en hij had ook al gehoord dat het springparcours zo slecht was voor de B paarden... Ook vond hij het belachelijk dat je bij de B paarden het water moest inspringen, normaal gesproken kun je er altijd gewoon indraven in de B... Maar goed, er schijnt daar ruzie geweest te zijn, andere parcoursbouwer en weet ik veel wat.....ik heb weer wat geleerd en daar gaat het toch maar om! OK dan!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 08:39

Ik zag net dat ze mij een weigering hebben aangerekend; dat moet dan op hindernis 2 geweest zijn, want verder heeft hij alles vanuit galop gesprongen.

Ik heb geen zin om me er nu nog druk om te gaan maken, maar ik weet echt wel heel zeker dat hij daar niet heeft stil gestaan of zelfs achteruit heeft gelopen....dus weer van die onnozele hinderniscontroleurs

En nog maar 1 winstpuntje dus Verdrietig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers