Wedstrijdverslagje van vandaag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Wedstrijdverslagje van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:50

Vandaag hadden Pegani en Neronelja hun 3e wedstrijd (**)

Ik had geen idee hoelang we erover zouden rijden, dus we waren wat aan de vroege kant.
Betaald bij het secretariaat en op het gemakkie gekeken waar de ringen waren.
Vervolgens terug naar de trailer, waar Pegani de pony nog even een borsteltje gaf, en ik zorgde dat de stiften erin zouden komen.
Naast ons stond een twee-paards trailer met daarin een heel onrustig paard.
De eigenaar had al een paar keer naar het paard geroepen, dat ze stil moest staan (zonder resultaat)
Op het moment dat ik het zadel erop wilde leggen, ging het helemaal mis.
Het paard in trailer was met d’r voorbenen over de stang gekomen en ze zat op d’r achterwerk.
Onze pony van slag door het kabaal, en ik kreeg met enige moeite het hoofstel in.
Op dat moment komt er iemand anders aan die naast ons wil parkeren.
Ik kreeg niet de kans om met mijn pony aan de kant te gaan, en de ruimte tussen onze trailer en de trailer die wil parkeren werd erg krap.
Mijn pony schrikt hiervan, en neemt een sprong vooruit richting doorgaande weg, op dat moment komt er net een auto aan, en zit mijn pony bijna onder de auto.
Nadat de schrik een beetje gezakt is, kan Pegani opstappen.
Op het losrijsterrein aangekomen, vinden we een hoekje om “rustig” los te rijden.
Niet dus, er gaat een E pony over het veld, die voorlopig niet van plan is om zich te gaan gedragen.
Hij vliegt bokkend het hele veld over, waarop onze pony het al knorrend nodig vind om te laten zien dat ze aanleg heeft voor Piaffe en passage.
Gelukkig heb ik een longe bij de hand zodat ik pony en kind even vast kan houden, waarna de rust weer snel teruggevonden is.
Ondanks alle stress vooraf, gingen de proefjes heel ontspannen.
Resultaat 150 en 148.
Ik vond dit wat aan de magere kant, ik ben niet gauw tevreden, maar het totaalbeeld is heel vriendelijk en ongedwongen. De pony gaat ontspannen aan de teugel en springt op beide handen netjes aan in de goede galop.
Ik heb kinderen gezien die hun pony in de krul trokken en er voorover op zaten, en daarmee een winstpunt haalde.
Maar goed, we gaan door op de ingeslagen weg en morgen als afwisseling een lekkere buitenrit.

(**) De 1e wedstrijd die ze reden was er eentje van het NRPS in Ermelo.
Hier haalde ze 143 –2 (omdat ze een keer buiten de ring kwamen ) en 147 punten.
Helemaal terecht, de pony liep wat onder de amazone uit, en liep niet ontspannen door het lichaam.
Wat ook helemaal niet vreemd is als je beide voor het eerst op wedstrijd bent.

De 2e wedstrijd was een heel ander beeld, ontspannen en de pony liet zich fijn rijden.
Zodat de amazone met een vette smile op d’r pony zat.
Hier haalde ze 158 en 152 punten, met als commentaar dat de de pony niet vierkant halt stond en meer op het achterbeen moet lopen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:18

Het klinkt als een enerverende wedstrijddag ! *LOL*
Tsjonge, wat kan er toch veel gebeuren, nog een geluk dat jullie het er zonder kleerscheuren afgebracht hebben.
Jammer dat de jury het net geen winstpunt(en) waard vond, maar dat komt de komende tijd vast wel goed !

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 22:23

Dat kan je wel zeggen, het was me het dagje wel Tong uitsteken
Maar er komen nog genoeg wedstrijdjes, en Pegani heeft lekker gereden, dat ze met een fijn gevoel van d'r pony afkomt, vind ik belangrijker dan een jury die niet kan jureren.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:28

Precies, daar gaat het om.
En misschien is het achteraf gezien nog niet zo verkeerd dat ze juist nu een jury heeft die haar niet de punten heeft gegeven waarop ze gehoopt (of verdiend) had.
Vroeg of laat komt dat toch een keer, dan is het misschien maar beter om zo'n teleurstelling aan het begin "van je carriere" ( Tong uitsteken ) mee te maken.
Heb je dat ook maar alvast gehad Knipoog