Ponnie tussen paarden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Ponnie tussen paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 19:34

Ik heb weleens eerder met Ewalda tussen de paarden gereden op wedstrijd, maar dat is nou toch al 2 jaar geleden. Ik weet echt totaal niet meer waar ik extra op moet letten.

Iemand tips om een haflinger van 1.39 mooi uit te laten komen tussen de paarden?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 20:39


Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:23

Ik rijd met een fjord an 136,5 bij de paarden. Ik rijd in de m1. Ik kan je vertellen dat het erg moeilijk is en dat je af en toe je punten niet krijgt. Ik kan nu echt niet tegn de paarden op en wp halen is erg moeilijk. Om goed voor de dag te komen kan je het beste je haf goed voorwaarts late lopen en netjes rijden, door de hoeken en voltes. Daar scoor je je ptn op en waarschijnlijk niet op je middendraf.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 09:25

Het heeft er ook mee te maken hoe je combinatie eruit ziet. Als jij groot en zwaar bent en dan op een kleintje gaat rijden is het geen mooie combinatie en zal je dus mindere punten krijgen. Maar als jij een mooie combinatie vormt is het geen probleem.

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:12

Ik rijd sinds kort (paar maandjes) met mijn pony (1.40) tussen de groten, maar heb nog geen nare reacties gehad, alleen maar leuke en ik heb ook nog niet het idee dat ik werd ondergewardeerd door de jury omdat we klein zijn, misschien ook omdat het niet zo op valt hoe klein mijn pony is omdat ik zelf ook niet zo groot ben Haha!
Veel succes en ben benieuwd naar de resultaten.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:28

Ik rijd met yus (haf) ook tussen de paarden..Veel negatieve reacties van de omstanders, maar daar trek ik me nooit iets van aan. Ik doe het voor mezelf en gewoon, omdat ikdan een doel heb om te rijden...
Enneh ben al 3 keer eerste geworden (b) Dus tot nu toe valt het allemaal nog mee, maarja die middendraf he Bloos

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 15:58

Ik rijd met Risco (NRPS-pony van 1.53) ook al een tijd tussen de paarden. Heb niet het idee dat ik benadeeld word. Als het wat minder gaat dan heb ik ook wel lage punten hoor! Maar dat heb je met een paard denk ik ook. Daar kun je ook het gevoel hebben dat je het erg goed hebt gedaan, maar de jury daar anders over denkt.
Stel hem goed voor door lekker voorwaarts te rijden en kom binnen met het idee daar kom IK aan! Als hij zich mooi toont en netjes de oefeningen doet dan komt het vast goed.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 17:24

Gewoon doen en zorgen dat ie mooi gepoest is en lekker voorwaarts loopt. Heel veel succes!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 17:42

Het verbaasd me eigenlijk dat iedereen weet dat het over dressuur gaat. Haha! Ben ik een dressuurmuts ofzo? :p Het springen doe ik uiteraard wel gewoon bij de ponnie's. Dat moet ook wel, anders komt ze van haar levensdagen niet uit met haar korte pootjes. En over mijn leeftijd willen ze dan wel een oogje dichtknijpen. Haha! Tof!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 17:53

Nog een vraagje, waarom gaat het op leeftijd en niet gewoon op ponnie en paard? De ponnie rubrieken zijn wel onderverdeeld in A+B ponnie C ponnie D ponnie en E ponnie. En dan moet je van het ene op het andere jaar overgaan van in mijn geval C ponnie naar paarden? Ik snap het echt niet. Kan iemand dat uitleggen?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 19:51

Tja, wie dat ooit ingesteld heeft weet ik niet. Maar het is ook niet eerlijk om een 10 jarige met een C pony te laten rijden tegen bv een 25 jarige.

Enne, het is PONY geen ponnie Tong uitsteken

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 18:27

ik heb gehoord dat er vroeger wel pony rubriekn waren voor mensen ouder dan 18. Toen mocht je tot en met je 21 bij de pony's rijden. Helaas is dat fageschaft. Lijkt me wel een goed idee, eeen pony rubriek voor mensen ouder dan 18.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 20:57

Ik rijd met een Haf van 1.43 bij de paarden, belangrijkste waar je voor moet zorgen is dat hij goed door de hals is maar dan wel met oprichting (front maken..), zorg dat je je proef goed rijd..dus volte rond...recht binnnen komen is ook recht...linksom is ook met linkerstelling en rechtom idem dito...
Rij je paard goed voorwaarts maar met kontakt....dus op 2 teugels..en vraag aan iemand met verstand van paarden die aan de kant staat (instructie..) of jouw voorwaarts niet haastig is...want dat lijkt het al snel met die korte beentjes...de jury vindt het namelijk anders al te snel dat de pony te gehaastig is...(zeker als ze net een paard van 1.70 in de ring hebben gehad met hele ruime passen..)
En die enkele passen middendraf...rijd hem in de hoek terug, heel subtiel en puur op de zit, begin het figuur (het van handveranderen..) stel hem recht en ja hoe zal ik het uitleggen...drijf hem meer voorwaarts maar hou tegen en dan sta je met je hand toe...na een pas of 7 a 8 rij je hem weer sterk terug op je zit en ga je op de korte zijde weer het normale tempo rijden...Zo heb ik al een 6 en een 7 gehaald terwijl Woes echt heel moeilijk een middendraf kan laten zien..
Wat ook als voordeel kan werken is dat de combinatie voor jou maar een simpel proefje neer zet of zelfs in de fout gaat... Schijnheilig

Succes in iedergeval en laat het ons weten hoe het gaat!!!!

Angenita en Woestein..
(mocht je nog vragen hebben o.i.d...dan kan je me ook PBen..)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:50

Hoi, ik rijd met een shetlander tussen de paarden. We zijn in maart voor het eerst gestart in de B en we hebben nu 7 wp. Ik wordt niet echt benadeeld door de jury, ik krijg de punten als het goed gaat en als het niet goed gaat krijg ik ze niet. Haha!

De middendraf blijft voor ons echt een heel moeilijk punt. In onze eerste wedstrijd kreeg ik 1x een 7 Bloos! (okee hij was iets te hoog gejureerd Tong uitsteken ) voor de rest rijd ik altijd een 4 of 5. De punten halen wij op de netheid, dus idd recht is recht en stelling is stelling. Het tempo ligt niet te hoog (we doen 9 min. over een proef Schijnheilig ) maar hij is wel actief. Je moet er idd op letten dat je niet te hard gaat maar dat je pony wel mooi doorgeeft en het liefst wat bovenin voor de loodlijn blijft. Succes OK dan!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 12:35

Ikrij met mijn Fjord nu een halfjaar tussen de paarden. We rijden nog B maar zijn in 8 wedstrijden toch B+5 en zijn zelfs een 2e 3n twee maal 3e geworden. Mijn paardje doet het dus best goed. Ik heb zelfs eens een jrylid met vooroordelen over Fjorden voor het Fjordenras weten te winnen! Zij beweerde voor mijn proef dat Fjorden geen dressuurpaarden zijn en niet op concoursen thuis horen. Na mijn middendraf ws ze echter helemaal om!
Bijzondere tips heb ik niet, rij gewoon netjes. Meer kan je niet doen toch? En als jij goed rijd dan komen die punten vanzelf.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 13:28

Mijn zus heeft met een D-pony (nrps van Rissaz) Z1 en Z2 gestart bij de paarden!!! De punten verschilden wel vaak: van 135 tot boven de 190. Sommige jury's kunnen wel gewoon jureren ondanks dat het een pony is en andere niet. Dat moet je denk ik maar gewoon accepteren! Je kan nog best ver komen hoor...

Met losrijden op wedstrijden was het ook niet altijd een pretje, met de dames op de grote dressuurpaarden en mijn zus op ons ponytje. Ze werd nogal vaak aan de kant gezet! Of er werd gevraagd wat ze hier deed, want het was een paardenwedstrijd...Naja....

Ik heb trouwens op de Regiokampioenschappen van Zuid-Holland een Fjord in de M2 zien lopen, die menig paard zou hebben verslagen!!! Jammer dat de jury het onderwaardeerde...