wie weet er wat grappigs over hun wedstrijd(en)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

wie weet er wat grappigs over hun wedstrijd(en)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 20:28

hoi iedereen.

nu zal je wel denken wat bedoeld ze met wie weet er wat grappigs over hun wedstrijd(en)?????
nou ik bedoel er mee of je ook wat grappigs hebt beleeft over je eerste of meedere wedstrijden. Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! . zo ja dan vul je maar je reactie in hieronder. want het lijkt me wel leuk om al die verhalen te horen.
ook ik schrijf een stukje. oke ik had een verzorgpony genaamd melissa (haflinger) en de eigenaar die dacht laat ik eens gek doen en mee doen. oke maar melissa dacht laat ik haar eens uitproberen bij wedstrijden dus zag ze een kat over de bakrand lopen en dacht goh wat interessant zo`n kat dus die ging boven op de rem en *LOL* *LOL* ........... ja ze ging die kat eens goed bestuderen (terwijl ze er thuis ook een hadden lopen in de stal) maar de eigenaar spoorde maar aan maar het hielp niks ook al gaf ze een paar tikken met de zweep...... keek ze ook nog even om van WAT DOE JIJ DAAR NOU ALSMAAR. en toen liep de kat verder en ging zij weer gewoon verder met het proefje alsof er niets aan de hand was en ja wat dacht je wat ze met de uitslag werd???????........... ja wel even 1e van onderen. goed he!!!!!! ja vind ik wel en sinds dien heeft ze nooit meer een wedstrijd gereden.
maar zij is ook meer een recreatie mens.

nou ja dat was het grappigste wat ik ooit van haar gezien had.

Heb jij ook zoiets of heel iets anders met je pony/paard beleeft vertel het dan even aan mij. (grappig joh om zoiets te lezen) .

groetjes jessica

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:50

Ehm het leukste op[ concours vind ik wel juryleden met vooroordelen richting Fjorden:
Jurylid: Die Fjord kn vast niet wijken (mooi wel ).
Jurylid ( wel een andere) Fjorden zijn geen dressuurpaarden, die horen niet op wedstrijden. Nadat ik de middendraf had laten zien: Ooooooh die Fjord kan echt strekken WAUW! (helemaal lyrisch Haha! ).

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:05

Een paar jaar geleden was ik op een buitenwedstrijd bij het springen aan het kijken. Het was een mooi parcours, afgezet met palen en een touw en buitenom stonden van die blauwe tonnen die als vuilnisbakken moesten dienen.

Hindernis 6 in het parcours was een knal-oranje hindernis, die stond vlak langs de omheining. Er stond een heel zenuwachtig meisje bij de ingang van het parcours te wachten. Ze riep steeds: "oei, die oranje hindernis, daar gaattie vast en zeker op weigeren!" Ik dacht nog: ja, als jij er nu al zo over denkt gaattie zeker daar weigereren...

Maar goed, ze ging het parcours in en kwam uiteindelijk bij hindernis 6. Het paard keek idd heel vreemd naar die hindernis en stopte daar. Hij vloog er aan de rechterkant langs en maakte tegelijkertijd nog een bokkesprong. Daarmee vloog het meisje met een bocht over de omheining van het paard af. En waar kwam ze terecht?

IN EEN BLAUWE VUILNISTON!

PS gelukkig had ze er niks aan overgehouden.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:07

Oh ja, deze is ook leuk. Er was een viertal aan het rijden. Opeens rende er een hond de ring in (een of andere onverlaat had het dier niet aangelijnd). Die hond ging voor het voorste paard rennen. Het viertal reed zo goed mogelijk door en ze sprongen allemaal in galop aan. En toen de volte op. En die hond bleef maar steeds blaffend voorop rennen! Uiteindelijk ging hij dan toch terug naar zijn baasje.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:55

Mijn eerste wedstrijd was in een binnenbak, en zoals jullie weten hangen daar meestal spiegels..Nou het proefje ging geweldig en Ragne liep echt supergeconcentreed en ik moest dus het bekende in stap de rijbaan verlaten. Nou, ik geef d'r dus wat ruimte voor de vrije stap, en we komen bij de B en daar hing een spiegel. Wat doet mevrouw?
Ineens ziet ze die spiegel, draait zich ernaar toe, om zich even helemaal te bekijken! Hoe ijdel kan een merrie zijn? *LOL*
ik lag in ieder geval helemaal in een deuk...

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:04

Met de manegepony wedstrijden een jaar of 3 geleden Lachen ik ree toen in de A1 (met zijn 2en is dat, achter elkaar) ik ree voorop en toen we een volte gingen maken ging de pony achter me, rechtuit en sprong over de hekje heen ( bak is 20X60 werd afgezet naar 40X20 ) dat vondt ik toch wel erg grappig Tong uitsteken

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:05

je bedoeld dat ik een hele B proef in een keurig nette handgalop heb afgelegd ofzo?????

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:49

Of zoiets als in de B in ring 1 beginnen en eindigen in ring 28?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 13:54

of niet verder dan de B-E lijn komen in een M2 proef omdat er achter de jury een varkensschuur stond?

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:00

Weet nog wel iets wat er tijdens mijn eerste proefje gebeurde. Was rijvaardigheid 1, met zijn 6en achter elkaar en ik reed op Nomar. Weet niet hoe het precies kwam, maar op een gegeven moment reed ik op de lange zijde H-E-K bij de E en de rest van de groep reed inmiddels aan de andere kant bij de B. Nomar dacht ik ga dat rondje niet volmaken, ik draai gewoon een mooie volte naar de andere kant! En toen perste ie zich ff tussen de rest terwijl ie eigenlijk achteraan hoorde. Ik zat er echt helemaal beduusd op, wat gebeurde er nou? Kan er nu wel om lachen, volgens mij zag et er ook wel maf uit!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:11

Ik weet nog dat ik zo ontzettend blij was met mijn eerste winstpunt in de dressuur dat ik meteen twee weken later wilde gaan springen. Maar op de ochtend van de wedstrijd werd ik wakker met een flinke griep. Koorts, zweten, misselijk, maar ik wilde natuurlijk toch rijden. Eigenwijs meisje van twaalf. Haha!

Eerste indoorwedstrijd van het seizoen, veel hindernissen met strobalen en ik miste de kracht om mijn pony aan te sporen. Dus wat denk je: hij stopte op hindernis 1 en ging ongegeneerd staan vreten. Bloos!

Voor zover ik het me kan herinneren, dacht ik alleen maar: 'Had ik nou maar naar m'n moeder geluisterd, ik had thuis moeten blijven...'. Haha!

Uiteindelijk is het later nog allemaal goedgekomen, heb zelfs nog winstpunten gehaald in het springen, maar die eerste springwedstrijd vergeet ik dus nooit meer. Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:25

Ik herinner me er nog een. De eerste keer dat ik met bij de paarden ging springen. Het was oefenspringen, en ik kwam warempel ook nog in de barrage. Het was een paard dat echt heel graag sprong en ook nooit van zijn leven geweigerd heeft. Ik kwam over een hindernis en moest daarna met een bocht naar links naar de volgende hindernis rijden. Maar op 4 sprongen achter de hindernis waar ik overheen kwam stond ook een oxer. Toen mijn paard die oxer zag vond hij het echt een fantastische hindernis. Hij pakte het bit vast en galoppeerde er met de oortjes gespitst in flinke vaart naartoe. Met een ruime sprong er overheen (die oxer zat ten eerste helemaal niet in de barrage, en ten tweede moestie ook nog eens van de andere kant gesprongen worden... Bloos! ). Daarna wilde hij wel weer luisteren naar me Haha! . Ik schaamde me natuurlijk rot maar heb daarna het parcours op de goede manier afgemaakt.

Toen ik de ring verliet werd er ook nog even omgeroepen dat ik helemaal niet door de start was gereden... Bloos! Bloos! Bloos!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 16:03

Karin schreef:
Eerste indoorwedstrijd van het seizoen, veel hindernissen met strobalen en ik miste de kracht om mijn pony aan te sporen. Dus wat denk je: hij stopte op hindernis 1 en ging ongegeneerd staan vreten. Bloos!


Dat is bekend verhaal.
Mijn buurjongetje moest vroeger ook ponyrijden. De hele familie deed het, dus hij ook. Alleen vond hij er niets aan en die pony ook niet.
Als hij het beest moest voeren, flikkerde van een afstand van een paar meter het hooi naar hem toe, de held.
Iig, hij had ook wedstrijd, de hele ponyclub er achter onze Paul Schockemohle aan (zijn bijnaam Haha! ) maar het monster wilde niet springen, stopte dus ook, buurjongetje viel eraf en de pony stond aan het stro te vreten.
De vernedering was zo groot dat hij nooit meer heeft gereden, hij mocht op voetbal. Haha! Ik praat trouwens over een jaartje of 25 geleden, toen mocht de hele ponyclub je nog helpen.

Mijn knollie vond het leuk om de jury te laten schrikken. Ik stond netjes op commentaar te wachten. Jury buigt zich naar medepassagier om zich over het paspoort te buigen. Ze wil wat tegen mij gaan zeggen, terwijl dat beest net zijn neus door het raampje stak. Die wilde ook wel eens weten wat ze te zeggen hadden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:36

en de keer dat ik op het NKB kampioenschap in de barrage voor de bel startte Bloos Verdrietig

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:12

Ow ik heb er nog wel een paar. Een keer de ring in terwijl mijn blouse nog half open hing en nog helemaal geen plastron omhad...ach ja laten we zeggen dat ik erg onstpannen was Schijnheilig
Offeuh mijn paard heeft Z1 gelopen en vindt nog steeds dat het echt leuker om een L2 proef in te gaan vanuit een verzamelde galop...het word gelukkig al beter.
Of, mijn pony had een tijd dat hij telkens weigerde, ik kan dan best boos worden maar had me dit ker voorgenomen ruzitg te blijven. dus toen hij weigerde mompelde ik alleen zoiets van he potverdorie zo hoort het niet. vriendinnen van mij hoorde dat en lagen gelijk in een scheur, waardoor ik ook de slappe lach kreeg...midden in het parcours. Ik heb uiteindelijk het parcours vrijwillig verlaten..
achteraf de grappigste is toch wel deze:
Ik had nog al een drukke pony(mijn eerste pony, eerste wedstrijd) Verward op de wedstrijd, heb ik wel eerder over verteld, dat beestje werd zelfs al de witte duivel genoemd. ( dat krijg ik nu, 8 jaar later nog steeds op wedstrijden te horen)
ik was aan het inrijden en (nou ja hij scheen allen maar te kunnen rennen en bokken) opeens vloog hij recht op de uitgang van de inrijbaan af, mensen(een stuk of 4) van mijn club zouden hem wel tegen houden. Hij zoefde er zo langs en die mensen zaten met hun kont in de modder...ik een minuut later ook moonlight was foetsie bleek later dat hij gewoon lekker bij de trailer stond te eten... Schijnheilig

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 18:58

Eerste seizoen, buiten, mijn broertje en ik deelde een pony. Tijdens de proef van mijn broertje steekt Vera (pony) opeens zijn hoofd omlaag om te gaan eten, broertje valt er voorover af en trekt zo het hoofdstel en al mee, dus pony stond los op het terrein. Broertje laat pony gewoon staan en gaat naar ons mam toe om te vragen hoe dat weer aan moet. Ons mam mee helpen, broertje stapt weer op en rijd verder, jury vond het zo leuk dat hij gewoon door mocht rijden (punten weet ik niet meer).

Andere:
meisje van onze club valtr eraf op buitenconcours en wordt zo boos dat ze haar pony een mep verkoopt, vergeet alleen om hem vast te houden. (je raad al dat die pony weer gevangen moest worden)

Laatste:
Tijdens losrijden NKB met ons viertal peert de 4de ruiter ertussen uit. Commedant was zo zenuwachtig dat ze het pas na 10 minuten in de gaten had: 'he? waar is die nou???' Uiteindelijk alles goedgekomen en werden we kampioen!!

Meer volgen andere keer, moet nu naar klarinetles. (balen!)

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:08

Nou, nog snel eentje:
Kwamen bij een indoorwedstrijd aan en parkeerde naast mensen waartegen ik altijd moest rijden. Zij heel verbaasd aan ons: 'Sinds wanneer heb jij ook een D-pony??' Dat meisje reed namelijk een B-L en een D-B, die B-L dus tegen mij. Bleek dat ze de verkeerde ingeladen hadden, maar wel de goede gevlochten!! Dus voor de B-L maar afgemeld, geen tijd meer om de goede te halen en die D-er maar gevlochten voor de dag erna, wanneer ze die zou moeten rijden. Was wel heel erg leuk!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 19:46

haike schreef:
Eerste seizoen, buiten, mijn broertje en ik deelde een pony. Tijdens de proef van mijn broertje steekt Vera (pony) opeens zijn hoofd omlaag om te gaan eten, broertje valt er voorover af en trekt zo het hoofdstel en al mee, dus pony stond los op het terrein. Broertje laat pony gewoon staan en gaat naar ons mam toe om te vragen hoe dat weer aan moet. Ons mam mee helpen, broertje stapt weer op en rijd verder, jury vond het zo leuk dat hij gewoon door mocht rijden (punten weet ik niet meer).


Ik lig hier helemaal in een scheur over tafel, ik zie het zo voor me! *LOL* *LOL*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:47

Achteraf is mijn laatste M2 wedstrijd ook wel lachwekkend.

Magic en ik waren het de dag ervoor niet echt met elkaar eens geweest. Het inrijden ging redelijk, maar toen de rind in. Ik groette, wilde wegrijden en kreeg Magic niet meer naar voren Bloos!

Ze ging alleen maar naar achteren. Ik weet nog goed wat ik na een tijdje dacht: Wanneer belt die jury me nou eens uit? Haha!

Toen allebei mijn proeven uitgereden en bij de prijsuitreiking vielen de punten best nog mee. Natuurlijk geen mooie punten, maar ik had een drama verwacht, want dat was het ook.

Zeker een jaar later zag ik dat de jury onze enige echte Jasmijn geweest was. Jasmijn a.k.a Belisar-liefhebber.
Voor het eerst in mijn leven was ik blij dat ik een Belisar had Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 23:25

Okay, het is een heel verhaal maar dit is wel het ergste concours waar ik ooit aan heb deelgenomen... (het was al uitgetypt voor een ander doeleinde)


Overijsselse Kampioenschappen in Haaksbergen

Op een mooie zomerdag gingen we als vereniging naar de Galoppade. We hadden ons opgegeven voor de verenigingskampioenschappen. Dus een viertal, drie man dressuren en drie man springen. Ik zei de gek zou de dressuur en het springen deelnemen omdat mijn paard viertal niet zo’n succesnummer vindt. Zoals altijd gingen we lekker met zijn tweeën op stap. Alleen was het nu wel erg vroeg…. [***] had de auto van haar zwager geleend maar had er niet aan gedacht dat je ook een kentekenplaat op je trailer moet hebben. Geen probleem, we zijn creatief op de vroege morgen en zo stond [***] dus om 6 uur te vingerverven met een stukje karton en voila: een kentekenplaat. Vervolgens zou ze mij ophalen en dan vertrekken naar Haaksbergen. Nou dacht [***] dus dat je bij ons op het erf rond kon rijden… Niet dus. En stond de auto met trailer erachter bij mijn zus voor de garage geparkeerd. Geen probleem we zijn creatief, dus trailer afgekoppeld, terug geduwd, (is rotbochtje) trailer weer aangekoppeld, paardje en spulletjes erin en gaan met die banaan.

Om een uur of acht waren we in Haaksbergen met het hele spul. Een van de eerste dingen die ik te horen kreeg was:”je hoeft niet te dressuren”. Ikke de kop verkeerd. Kende de proef van voor naar achter en weer terug, was braaf heel veel aan het trainen geweest…. Hoef je niet…. Dressuur was toch al niet mijn hobby dus ikke met een kwaaie kop alle vlechten eruit gehaald. Vlecht nooit voor het springen dus nu ook niet was de gedachtegang. Vervolgens maar een stukje gaan wandelen over het terrein want hoefde toch pas om 10 uur te springen en had even wat tijd nodig om af te koelen.

Komen we na een half uur terug krijg je opeens te horen: “je moet toch dressuren en je moet over een half uur starten”. PANIEK. Ik als een speer omkleden, twee man mijn paard invlechten, een man poetsen en een man zadelen. In een recordtijd zat ik op paard. Vlug naar de dressuurringen gehobbeld, kom je daar ([***] buiten adem, is verstokte roker) hoef je pas om half tien (?). “Okay, maar hoe moet dat dan met springen???? “ was mijn vraag. Ze wachten op je met springen was het antwoord. Dus lekker rustig los gereden, uiteindelijk om tien uur proefje gereden wat best lekker ging. Had in ieder geval een winstpunt en een 8 (!) voor de verzorging. Hoezo, haastige spoed is zelden goed.

Na de dressuur snel terug naar de trailer. Er moest immers het een en ander verbouwd worden aan het harnachement van mijn paard en dan snel naar de springring. Kom ik daar en zie: Hele parcours weg!!! Ojee, en nu?? Niet springen?? Maar daar kom ik voor!! Afijn na overleg door verschillende mensen met de organisatie en federatievertegenwoordiger zou er om 3 uur het hele parcours weer staan…. speciaal voor mij (!) Nouja, dan zadelen we het paard dan wel eens weer op. Zat er nu inmiddels al anderhalf uur op, dus het kon wel weer lukken.

Eerst maar eens een waterbak opgezocht want Gently had inmiddels ook wel dorst gekregen. Bij de waterbak aangekomen staan daar een paar dressuurmiepjes te klooien met hun paarden omdat die dressuurknollen bang waren voor de waterbak (?). Een van de dames vroeg aan mij of die van mij wel durfde te drinken. “Ja, maar ik zou maar even weg gaan”was mijn antwoord. “nee, als die van jou durft durven die van ons misschien ook”. Tja, dan moet je het zelf maar weten dacht ik en stap dus met mijn paard naar die waterbak. Nou heeft Gently een erg merkwaardige opvatting over wat je doen moet bij een waterbak. Ze neemt eerst een beste hap lucht, steekt vervolgens haar hoofd al uitademend door de neus tot over de ogen in het water en slaat dan het hoofd omhoog. De spetters vliegen alle kanten op. En de dressuurpaarden en de hoedjes ook. [***] en ik lagen helemaal in een deuk. Ik had ze immers gewaarschuwd toch….
Na deze actie van mijn paard de trailer maar eens weer opgezocht en lekker met de rest tussen de trailers zitten barbecuen. Yvonne Groot-Bramel presteerde het om zoveel vlees op de barbecue te leggen dat deze uit ging. Eigenlijk zaten we met de hele club bij elkaar en hadden de grootste lol maar we hadden ook ergens anders op de hei of zo kunnen zitten want we hebben verder geen paard zien rijden. Alleen als er Rikkers in actie moesten komen kwamen wij ook in actie. Tegen een uur of twee kwam er weer wat beweging omdat het viertal om 3 uur moest starten. Baalde wel dat ik tegelijkertijd moest springen. Wou ook immers graag kijken bij het viertal. Zelf om half drie ook te paard naar de springring toe gegaan. Zou immers om drie uur moeten springen… Daar aangekomen was er nog een rijstijl rubriek bezig. Tja, dan maar eens even vragen hoe laat ik dan moest… “om kwart over drie zal je parcours er wel staan” werd me verteld. Okay, paard netjes even los gereden, paar sprongetjes gemaakt en dan springen dacht ik…. Niet dus. Om kwart over drie waren ze nog niet klaar, het zou half vier worden… Ja, ja, u raadt het al het werd uiteindelijk half vijf voordat ik eens een keer kon springen. Had inmiddels over de hele dag al drie en half uur op paard gezeten. Gek hè, dat een M parcours dan niet meer foutloos gaat. Had vier balken, maar het viel me nog mee dat er nog zoveel boven bleven. Uiteindelijk zat RIK als vereniging niet in de prijzen maar werd Marleen Riezebos wel kampioen individueel.

En toen moesten we nog naar huis… Jan, de man van [***], had die dag een nieuwe auto gekocht. Terug gekomen in Zwolle werden de auto’s even omgewisseld zodat we de geleende auto gelijk terug konden brengen. Na het wisselen kwamen we tot de ontdekking dat de kentekenplaat voor de trailer die Jan er gelijk bij had laten maken niet klopte…. We lagen helemaal in een deuk en gingen maar weer vingerverven. Daar waren we inmiddels al aardig goed in geworden. Vervolgens op stap met de nieuwe auto ervoor naar Zwolle. Midden in Zwolle kreeg de auto het ineens heel warm… Ja hoor, auto aan de kook… kon er ook nog wel bij. Wegenwacht gebeld, paard uitgeladen (je hebt wel bekijks dan..) andere auto er weer voor, Jan wachten op de wegenwacht en [***] en ik door richting Vosbergen. (paard moest naar de hengst). Het laatste stukje van de reis verliep zonder problemen en waren we daar rond half acht. Gently was zo blij met de riant opgestrooide box dat ze zich gelijk liet omvallen in het stro. Wat was ze gelukkig dat ze eindelijk lekker kon uitrusten… maar wij moesten nog even door. Ondertussen was de auto weer gerepareerd en kon de trailer daar weer achter gekoppeld worden. Vervolgens auto terug gebracht en toen konden we eindelijk naar huis na een dag vol voor- en tegenspoed.

Kortom het concours in Haaksbergen vergeten we van ze levensdagen nooit meer.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 23:31

Ik was een keer keurig mn proefje aan het rijden...zie ik ineens wat zwarts door de bak eehn schieten,was het een jonge hond,midden in mijn proef,in mijn ring was ie als een dolle aan het spelen! ik kon er wel om lachen en zn baasje maar roepen!

- ook had ik eens een wedstrijd,kwam mn oma kijken..midden onder mn proef kwam ze kijken,roept ze keihard door de bak: joehoe lianne! hallo!..haha en ze snapte niet waarom ik niks terug zei,gelukkig was mn moeder bij haar

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 07:52

leuk verhaal Annegti, klinkt als een echt ouderwets NKB/KNF concours Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:54

kweet ook nog een grappige,

Ik heet [***] van mijn achternaam (zo van pa gekregen) mijn pony heette Sebastiaan.

" nu in de ring Kim de Wit..... op Koning Sebastiaan...

Hoe verzin je het!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 22:43

Yep Lielle, het was overijssels kampioenschap KNF al een jaar of 6/7 terug. Ging overigens vroeger vaak "vreemd". Was lid van KNF maar als NKB hier in de buurt was opengesteld ging ik liever daar heen als in mijn eigen kring te blijven bij de KNF. Was allemaal net even wat gezelliger en vaak op zondag wat ik nog altijd de mooiste dag vind voor concours. (je hoeft dan niks anders)

Even on-topic... Als ik maar een klein tipje van de sluier oplicht wat ik in al de concoursen al heb meegemaakt met paarden... zucht, dan kan ik nog wel 10 pagina's vol tikken... Zeker uit de ponytijd toen we altijd met z'n allen met een grote vrachtwagen op concours gingen... Wat een zaakie... 15 zaterdagen per jaar LOL

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 07:25

Maar die herinneringen heb ik ook nog wel. Wij zijn ook ooit begonnen met de grote vrachtwagen (en een tractor ervoor Haha!) 8tal rijden, parade, en dan in het zonnetje (hopelijk Extreme duivel ) wachten op de uitslag die aan de weipalen werd opgehangen Haha!