Groot verschil in de cross tussen de B en L?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Groot verschil in de cross tussen de B en L?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 18:24

Afgelopen zondag ben ik naar SGW Neede gegaan. Klein verslagje Haha! Dressuur ging niet goed, 155 punten. Springen ging wel goed maar helaas net een balk. En de cross... Foutloos Party!! Ging zo goed. Ze keek nergens naar en ze plonste ook zo het water in. Was ook binnen de tijd OK dan! 3e was ik geworden. Cool
Omdat ik nu 5 winstpunten heb en niet echt van getreuzel hou ga ik zaterdag met SGW Heino L starten. Ik weet wel bijna zeker dat Melano het aan kan want een L dressuurproef kan ze (meestal Tong uitsteken ) lopen, L springparcours ook en nu de cross nog.
Nu is mijn vraag: Is de cross verder veel anders voor de pony's in het L? Meestal als ik de cross loop is de L en alles een hele andere route. Wat is er nu verplicht in de cross en is de lengte ook langer? Ben ik wel eventjes benieuwd naar zodat ik weet wat ik een beetje kan verwachten.. Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:33

neehoor het verschilt niet veel met elkaar, ik ben ook meteen over gegaan en had nergens last van..ja van het water, haha omdat het verplicht was! het kan zijn dat het de cross ietje langer is.....

gefeliciteerd met je 3e prijs!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 19:39

Dank je wel Party!!

Is het nu vaak ook met het water dat je erin moet springen er weer uit en dan er weer in? Jij bent zeker nooit in Heino geweest?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:47

Hey Amy!
Gefeliciteerd! Goed hoor!

Waar heb jij trouwens crossles?
Ik ben opzoek naar een crossinstructeur + iemand die een (eigen)crossterrein heeft/weet om te trainen. (Flevoland/Gelderland, evt. Overijssel)
Ik wil ook weer eens gaan crossen, 't is zo leuk Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 19:53

Heej Bibi!
Dank je Party!!
Heb je wel eens eerder aan SGW gedaan? In Biddinghuizen kan je heel goed trainen bij Alice en Gert Naber Ook in Lunteren heb ik gehoor dat je een heel goed oefenterrein heb. Zelf ben ik daar nog nooit geweest. Je kan de zoekmachine wel eventjes gebruiken want er zijn wel best vaak topics over geweest. Lachen

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:09

ik cross niet zoveel hoor amy
in Lisse,
Gorssel
Roden
Ede kan je gwoon het water in, in Ede is de 2e x(kan hoeft niet) met afsprong! heel kleintje
en wwerf is ook gewoon erin!

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:11

New-Forest schreef:
Heej Bibi!
Dank je Party!!
Heb je wel eens eerder aan SGW gedaan? In Biddinghuizen kan je heel goed trainen bij Alice en Gert Naber Ook in Lunteren heb ik gehoor dat je een heel goed oefenterrein heb. Zelf ben ik daar nog nooit geweest. Je kan de zoekmachine wel eventjes gebruiken want er zijn wel best vaak topics over geweest. Lachen


dankje Lachen

Lilo
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:37

Het water is in de L inderdaad verplicht. Het is ook inderdaad meestal met een afsprong erin en eruit, maar er zijn eigenlijk altijd mogelijkheden om daar omheen te gaan. Dat kost je wel veel meer tijd en dat is zonde. Die sprongen zijn eigenlijk veel lager dan de rest van de cross, dus gewoon doen!! Ik heb vroeger bij de pony's Heilo gereden en dat was altijd goed te doen. De L is toch altijd wel iets langer dan de B, maar je hebt ook meer stukken waar je flink gas kan geven. Succes!

Lilo
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:39

En o ja, als je crossles wil, Wendela Schlimmer in Ede geeft les op de Valouwe, zij hebben hun eigen crossterrein waar je ideaal kan oefenen en ze geeft goed les.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 09:51

Ik heb nooit B-pony's gereden, ben zelf meteen L gestart met Jamir.

L-pony's is gelijk aan B-paarden en het water is eigenlijk altijd verplicht, niet altijd via een insprong, soms wel.
Verder staat het wat hoger en is er op sommige hindernissen geen alternatief meer, maar dat verschilt per wedstrijd.

Denk er wel om dat je geen L-proef rijdt, maar de L-SGW proef Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 10:14

En vergeet niet dat het basistempo in de L hoger ligt dan in de B. Rijd je in de B nog makkelijk binnen de tijd, in de L is het echt doorrijden.

...sprak zij die het altijd vanaf de zijlijn bekijkt. Haha!

Maar leuk dat Neede zo goed ging en dat je de overstap naar de L gaat maken! Wij zijn één keer in Heino geweest, Lautje heeft daar ook L gesprongen en dat ging prima. De B in Barchem was pittiger. Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 23:37

Hee, is Heino as. Zaterdag??? Dan kom ik even kijken. Is voor mij vlakbij... Welk nummer heb je?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-03 16:52

Dank jullie wel allemaal Haha! Jullie krijgen natuurlijk verslag van mijn L debuut Knipoog

annegti: Ik heb startnummer 7. Moet om 09.18 uur dressuren (dacht ik zo uit me hoofd) en om 11.18 springen en een half uurtje later crossen..

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 17:02

New-Forest schreef:
Dank jullie wel allemaal Haha! Jullie krijgen natuurlijk verslag van mijn L debuut Knipoog

annegti: Ik heb startnummer 7. Moet om 09.18 uur dressuren (dacht ik zo uit me hoofd) en om 11.18 springen en een half uurtje later crossen..


7 is een Geluksnummer! OK dan!
gaat dus helemaal goedkomen Lachen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:10

Succes zondag Amy

Ik mag volgende week weer Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:12

Amy, jullie staan genoemd in de uitslagen in de Paardenkrant! Lachen

Twee grote artikelen over Neede, eentje over de ponywedstrijd en eentje over de paardenwedstrijd. Een clubgenootje van Lautje is NK geworden in de L bij de pony's, echt leuk voor haar, dat meisje is zo enthousiast geworden voor SGW! Staan ook erg mooie actiefoto's bij die artikelen, o.a. eentje van Wolfer de Jonge.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:15

Ik ga die paardenkrant maar eens opsnorren ergens denk ik

Ben erg benieuwd naar de foto's Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 23:28

Volgens mij staan ze in verschillende Paardenkranten: pony's in die van afgelopen woensdag en paarden in die van vandaag. Het zijn iig twee aparte artikelen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 01:30

Ik kom je aanmoedigen... Succes alvast.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 20:32

Karin schreef:
Staan ook erg mooie actiefoto's bij die artikelen, o.a. eentje van Wolfer de Jonge.


Whaaaaaa! Die jongen heeft gewoon zo'n gave pony!
Echt niet meer normaal Haha!
Sintels Jordy ofzoiets hè?