Hippiade '03: Thamar Zweistra kampioen Z2 dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Hippiade '03: Thamar Zweistra kampioen Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 18:22

Zoals je ziet is dus thamar zweistra de nieuwe nederlands kampioene Z2 dressuur. Met een afstamming van Rubiquel.


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 18:28

Ja ik heb het Z2 geschreven en ik vond het echt een supercombi die 2!! Vroeg me alleen af?? Het paard begon met een R. Wie weet dan of ie ook 5 is of dat ie ouwer is. Kon me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat paard nog maar 5 was. Zo'n gaaf dier


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-03 18:32

Ja toch wel he! Echt goed man, maar vraag me af of dat niet teveel is voor zo'n jong paard. Eerst vandaag de 2e proef in t Z2 en een paar uur later alweer de kur op muziek en dan ook nog is de hulding enzo. Zwaar hoor!!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 11:27

Suzanne F. schreef:
Paard is in november 6!! Roumanda is in november geboren maar mocht bij het nieuwe jaar geteld worden vandaar!!

Moniek is tweede geworden, ook erg knap!! Na haar overwinning in de Z1 van vorig jaar nu tweede! OK dan!


Ja die had volgens mij de hoogste score in de kur.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 11:30

GribaldiFAN schreef:
Ik vind het allemaal heel leuk en aardig dat thamar gewonnen heeft. Maar ben ik nu de enigste die het belachelijk vindt dat de "gewone" ruiter geen kans meer maakt op een NK voor BASIS ruiters! Hoe kan een gewone "hobby" ruiter nu van een GRAND PRIX amazone winnen. In de hogere klasses op de hippiade kom je vrijwel alleen mensen tegen die beroepsmatig met paarden bezig zijn en vaak zelf ook paarden hoger dan z2 hebben lopen. Na mijn mening moet er een apart kampioenschap voor deze mensen gehouden worden of iets anders maar iig zo dat ook een "echte basis ruiter" want daar gaat het per slot van rekening om ook een kans maakt.


Je hebt op zich wel gelijk, maar thamar is toch nog geen grand prix?? Ik heb altijd begrepen dat zodra je grand prix bent jeniet meer op basis kampioenschappen mag starten. Iedere ruiter die in het Z2 mee reed gister had of een eigen (dressuur) stal of werd getraint door een bekende ruiter. Daar heb je dus wel gelijk in. Het zijn allemaal profss.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 11:43

Antoinette schreef:
Maar hoevaak zie je nou uitslagen van B en/of L proeven? Bijna niet, omdat het niet belangrijk zou zijn Verward


Dar heb je helemaal gelijk in! Gister op het kampioenschap was er ook zo iets stoms. Bij elke combinatie die was geweest werden de protocolen opgehaald, netjes toch? Maar om 2 uur toen de L2, M1 en M2 2e proef gereden zou moeten worden was de rekenkamer nog niet klaar met het tellen en ze wisten dus nog niet wie de 2e proef mochten rijden. Wat is nou het geval?? De prijsuitreiking van het Z1 dressuur kon wel doodleuk op tijd worden gedaan. Net als de uitslagen tussendoor. Van het Z dressuur werden de uitslagen tussendoor steeds opgenoemd. Nouy is het natuurlijk ook geen doen om alle uitslagen steeds op te noemen, maar ze zullennooit een de uitslagen van bijvoorbeel alleen de L2 opnoemen en niet die van het Z

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 13:44

Tyrza schreef:
Thamar is dik Grand Prix.... Zie bv het CHIO te Rdam...


Ik dacht dat je dan niet eens meer mee mocht doen aan de basis kampioenschappen. Crista laarakkers zag ik gister rondlopen, maar die was er puur voor haar leerlingen. Daarom dacht ik dat omdat zij immers ook grand prix rijd. En albert zoer mocht bij ons ook niet meer meedoen aan de drentse kampioenschappen. Hoe ka dat dan?? Wie weet hoe dat zit??

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 13:45

o sorry had bovenstaand stukje nog nie gelezen Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 13:47

Picasso schreef:
Nee Yvonne, dat was ook wel irritant, maar zeg nou zelf. Het gaat uiteindelijk ook om de hoogste klasses en wie daarin kampioen wordt. Tuurlijk zijn de andere klasses ook belangrijk, zo moest mijn vriendin ook heel lang wachten om te horen of ze bij de beste 10 zat in het M2, uiteindelijk bleek ze er niet bij te zitten. En het kostte nogal wat moeite om die info in te winnen. Als ze wel had mogen rijden, had ze het krap aan tijd gehad.


Ja dat si ook zeker zo, maar ik haakte even in op de persoon die dus zei dat er in p&s ook nauwelijks aandacht wordt besteed aan de B en de L. Het is ook niet mogelijk om aan alle klasses even veel aandacht te besteden.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 15:38

Het volgende stukje stond op de KNHS site:
Zweistra heeft Roumanda zelf zadelmak gemaakt en is zeer lovend over de donkerbruine merrie. “Roumanda is zo’n lief paard en wil altijd voor je werken. Ze is pas vijf en daarom is ze nu ook gedekt. Ze is drachtig van de hengst Obelisk en we gaan nu dus even wat rustiger aandoen.

Ik denk dat dus heel goed is voor deze merrie. Lachen

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-03 16:55

O ja nou ja, wat ik bedoelde was dat ze dus zelf net meereed en dat zou ze zeker weten doen als ze dat dus wel mocht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: manonutjuh, Mariett, Petunia27 en 8 bezoekers