Wedstrijdverslag met Sarabande 07-09-2003

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Wedstrijdverslag met Sarabande 07-09-2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 12:17

Zo, gisteren was het weer zover, vroeg uit de veren en om 09.00 uur starten (*auw*). Ik kan je eerlijk zeggen dat het niet meeviel om mijn bed uit te komen (en vriendlief was er ook niet zo blij mee) Ach gut .

Ik moest nog vlechten (ze schuurt ze er anders uit) dus nog wat eerder weg. Om 6 uur was ik op en om 7 uur op stal. Het was mistig! Saar lekker gevlochten, tijdens het vlechten deed ze nog wat rek- en strekwerk (had ik nog nooit gezien bij een paard). Ze stond gewoon vast, stak haar 2 voorbenen voor zich uit en zakte met gestrekte voorbenen door, tot haar neus de grond bijna raakte (honden en katten zie je het nog wel eens doen). Ik schrok me wild! Stond daar op mn krukje, vlecht in mijn handen en daar gaat mijn paard ineens bijna gestrekt! Ze kreunde er nog net niet bij van genot zeg,... Vervolgens komt ze weer omhoog, steekt haar ene achterbeen recht naar achteren en strekt die ook nog even uit! Nou dat geloof je toch bijna niet! En waar is op dat moment de fotocamera (in de tas dus Boos!).

Na die schrik doorgevlochten, beest op stal gezet en nog een kopje koffie gaan halen. Vervolgens komen we terug bij stal, heeft ze haar zadel + spierwitte zadeldek op de grond getrokken. Je raadt het al, mijn zadeldek was niet wit meer Boos!. Met wat waspoeder en een natte spons de ergste plekken eruit gehaald, maar toch,...

Rijden ging goed, ze was heet, gespannen en fris in het begin met al die vreemde paarden om haar heen, maar wel braaf.

Eerste proef werd ik eerste met 168 punten (bijna 2 winstpunten, helaas Haha! en 3 punten boven de nr. 2) en de 2e proef (ging ook minder, reed zelf nog een foutje) had ik 163 punten en een 2e plaats (2 punten onder de nr. 1). Al met al een zeer geslaagde dag.

Nu gaan we Saar laten chippen, startkaart aanvragen en rijden maar! Alleen nog even kijken of het dan de B of L1 wordt,...

P.S. Foto's (niet veel ivm mist) volgen vanavond!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:18

nee, ik geloof je wel, daar hebben onze paarden ook een handje van! Nette punten trouwens Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:20

Gefeli!
En met de volgende wedstrijd voor de boeg moet de L1 toch geen probs meer opleveren?
Ga ervoor zou ik zeggen!!! Party!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:21

Gefeli!
En de volgende wedstrijd is pas weer over een maand, dan moet de L1 toch geen probs meer opleveren?
Ga ervoor zou ik zeggen!!! Party!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:22

Dat zijn de besten; die paarden die zichzelf in de box al opstrekken

Gefeliciteerd met je punten, goed gedaan. Zo snel mogelijk 'officieel'!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 12:24

Dank, ja ik was ook erg blij! Het was een behoorlijk strenge jury trouwens, zag ik op de verdere coupons in de B en L1! Extra blij Haha!.

En Sjuim, ja als we zo doortrainen moet de L1 geen probs zijn over een maand (+ officieel). Maar je weet maar nooit,... Ik miste trouwens wel een goede fotograaf Knipoog *LOL*. Heb je de foto's van vorige wedstrijd misschien nog voor me (helemaal vergeten)?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:56

He Anouk, goed zo meid!!! OK dan!
Hahahaha, ik moest erg lachen bij het onderdeel dat Saar haar spullen op de grond had getrokken! Ik zie dat hoofd van jou al helemaal voor me Stoom uit je oren
Enne, ik hoop niet dat ze het zadel beschadigd heeft hoor! Pling Knipoog
Als je volgende keer nou eens wat later start, dan kan ik je groomen!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 16:14

Haha, ja ik zal het aan de wedstrijdleiding doorgeven Haha!. Dat had ik stiekem al wel gedaan, maar ja, B en voor de vereniging, dan delf je gewoon het onderspit. Maar toch, dan heb je tenminste nog wel iets aan de rest van je dag *gaaaap*.

Weet nu alleen nog niet wat te doen, B of L1 starten,...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 17:26

Ik zou gewoon in de B blijven eventjes... Als het goed gaat zit je vanzelf zo in de L. Waarom zou je het overhaasten? Tijd zat, je hebt een jong paard, profiteer ervan!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 19:15

Anoukie schreef:
! Saar lekker gevlochten, tijdens het vlechten deed ze nog wat rek- en strekwerk (had ik nog nooit gezien bij een paard!


Dat heeft ze altijd gedaan, even dat slechte lendenmechanisme uitrekken Haha! .
Beestje is zo'n brok elastiek dat ik vroeger vaak schrok zo snel kon ze zich omdraaien. Op een dubbeltje zei een oude buurman.

En fijn hoor dat het zo goed ging nadat je net terug was van vakantie en Sarabande ook nog zonder ijzers stond.

Prima ben weer erg trots op jullie OK dan!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-03 19:42

Ohw ja, helemaal vergeten te vermelden dat ik pas sinds donderdag weer met haar kon rijden,... Kwam ik terug van vakantie, was ze 1 ijzer kwijt. 1 dag later nog een,... Boos!. Donderdag kon de smid pas komen, maar goed, die heeft haar wel keurig beslagen!

En dat snelle omdraaien doet ze nog wel eens (om haar as), tof hoor Haha!. Maar ikhad het Saar nog nooit zien doen, wellicht omdat het nog zo vroeg was dat ze dacht: "ja hallo, maar eerst even rekken hoor" Haha!. Olaf en ik hebben ons suf gelachen toen we van de eerste schrik bekomen waren *LOL*.

Ohw en Koortje, als Saar klaar is voor de L, ga ik dat toch starten. Scheelt weer 10 winstpunten en dus een hoop (of niet Haha!) wedstrijden! Ervan profiteren en genieten doe ik al en blijf ik doen !

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 22:52

Gefeliciteerd hoor!!
Zaten ook een aparte foto's bij, met dank aan de mist Knipoog

Gewoon zo verder gaan bij de officiƫle wedstrijden zou ik zeggen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 22:57

Haha, ja altijd leuk foto's met sfeer-scenario Haha!. Over 2 maanden wordt het sowieso officieel en met wat geluk en flink doortrainen is het dan de L1 Knipoog.