druk wedstrijdweekend

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

druk wedstrijdweekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 09:25

Om het niet af te leren ben ik dit weekend maar weer eens uitgebreid op concours geweest. Het begon op vrijdagavond al, ik werd om half vier gebeld dat ik toch nog kon starten met springen, in de rubriek die om 6 uur begon Bloos Geen probleem, we zijn er gewoon. Ik moest wel alleen op concours aangezien mijn moeder nog in Frankrijk zat Cool Dus Raimaer opgelaad (opgeladen Verward nou ja op de trailer gezte dus) en richting Rosmalen. Parcours verkend, dat knap pittig stond, redelijk hoog en vooral heel technisch met veel gebroken lijnen erin. Met losrijden liep ze prima en na nog wat oude bekenden te hebben begroet (waaronder de volledige jury Haha!) gestart. De keer ervoor was niet zo lekker gegaan, dus ik had me voorgenomen om vooral op mijn tempo te letten. Dat werkte prima uit, de enige keer dat ik dat vergat had ik dus wel prompt een balk, dus ik kwam over de finish met "yes, een winstpunt". Nee dus, 1 strafpunt voor tijdsoverschrijding, net als de twee starters voor me! Maar goed, ik had lekker gereden. Daarna gaan dressuren, ging ook wel fijn al werden sommige overgangen wat rommelig. De jury zat toch te wachten op de volgende starter, dus ik ben even gaan buurten Haha! Wat nuttige tips gekregen en de opmerkingen dat ze van die leuke oren had die ze mooi meedeinden (flapperden Knipoog ) tijdens het draven. Resultaat 153 punten, niet slecht maar ook net niet genoeg voor dat felbegeerde winstpuntje.

Dan zondag naar Oss, voor oa een boktmeeting met Zwelgje en een volgeladen programma. Mijn moeder was terug dus alletwee de paarden konden mee. Begonnen met springen, Raimaer liep eigenlijk hetzelfde als vrijdag, door twee ruiterfouten nog een balk en een weigering maar de opgaande lijn hebben we wel te pakken.
Pablo was helemaal debiel op het voorterrein, ik ben er maar weer afgestapt om even te longeren (eerste keer in ruim een jaar) maar hij bleef verschrikkelijk heet en druk. Gek genoeg werd hij in het parcours meteen weer rustig, alsof hij het daar pas echt vindt worden. Weer twee ruiterfouten (twee balken) maar wel een net parcours.
Dat was het ochtendprogramma.

's Middags was de dressuur gepland, eerst Raimaer die heel fijn bleef lopen, zelfs toen er een gigantische hagelbui losbarstte en tot overmaat van ramp een helikopter laag overkwam. Beide proeven gingen fijn, en ik had dan ook goede hoop op twee winstpunten, zodat ik naar het L2 kon. Helaas, resultaat was 154 en 162 punten, bij de tweede jury waren het allemaal zevens voor de galop, en bij de eerste dus zessen. Maar geen slechte punten en dat laatste puntje komt ook nog wel. Tijdens het losrijden nog even de hengst van Zwelgje bewonderd, wat een plaatje!

Daarna Pablo in het L2. Die ging eigenlijk ook heel fijn, twee proeven die elkaar weinig ontliepen dacht ik, met vooral een keurige middendraf vier keer! Maar hier waren de jury's het zeer oneens, ik was in de eerste proef laatste met 148 punten, en in de tweede proef 2e met 168! Aan het commentaar van de eerste jury had ik ook weinig, een keer scheef erbij met halthouden (klopte) en verder niets. Een 8 en een 5 voor het wijken Verward, het zal verder wel. Ik was blij met mijn proeven en de 168 punten, dus mij hoor je niet klagen Haha!

Zwelgje had de eerste keer L2 ook goed gereden! Punten mag ze zelf vertellen.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 01-09-03 09:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:51

He, jij bent ook echt een bikkel he! Even een heel weekend dressuur en springen met 2 paarden. Petje af hoor!!!
Maar Pablo had wel mooi 168 punten in de tweede proef, het verschil van 20 punten met de eerste proef is wel wat ver gezocht. Ach ja, het blijft een jurysport he.
Het was inderdaad de eerste keer L2 met mijn hengstje en Lielle... nog bedankt voor het compliment... hij is ook best wel knap, mijn manneke Knipoog
Voor mij ging de eerste proef best wel lekker, we hebben veel moeite met het achterwaarts gaan maar dat ging in de proef erg goed. Verder geen spectaculaire proef maar voor mijn gevoel wel netjes.
De tweede proef ging voor het gevoel veel fijner en ik kon hem beter afwerken, voornamelijk in de galop, en dat resulteerde in allemaal 7-ens.
Voor mijn eerste proef had ik 160 punten en een 8e plaats, ik viel hier net buiten de prijzen. Voor mijn tweede proef had ik 165 punten en een 5e plaats (en een blits groen lintje). We hebben in beide proeven nogal wat combinaties achter ons gelaten en dat voor de eerste keer in het L2.
Ik ben natuurlijk weer mega trots op mijn kereltje.
Verder bleek mijn instructrice nog 6e geworden te zijn in het M2 (ook dik 30 deelnemers), dus het was een super dagje.
En natuurlijk is het altijd leuk om mensen te ontmoeten die je middels een forum hebt leren kennen door een gemeenschappelijk interesse. Vind ik echt heel leuk!
Lielle, we komen mekaar wel weer tegen op concours. Zodra ik de moed heb om met de hengst een B parcours rond te sturen Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 09:58

Komt goed Zwelgje! Het was echt heel gezellig gisteren!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:07

Lekker weekend gehad zo te horen Knipoog

Ik vind 1 keer op concours wel genoeg *LOL*
mijn M-debuut is ook aardig verlopen, maar dat had je al gelezen zag ik. Had geen puf meer om te pb-en gister Bloos

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 13:25

Dat klinkt weer als een ontzettend druk weekend !
Fijn dat je een goed gevoel had over de parcoursen, die winstpunten komen vanzelf wel.
En natuurlijk gefeliciteerd met je wp in de dressuur ! OK dan!

Zwelgje, had je je stoere bink weer van stal gehaald ? Cool
Meteen 2 winstpunten, zie je nou wel dat het echt een toppertje is

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:43

Ha, die Oscar! Ja, ik had mijn gummyballetje weer mee. Zijn debuut in de L2 was meteen een goeie! Nog 8 te gaan en dan mogen we M1 zullen we maar denken he Knipoog Eerst maar eens zien of het ze voorspoedig blijft gaan. Ik zie je hopelijk snel weer op concours.
Efkes Off Topic: Kom je toevallig dit indoor seizoen nog in Hulten bij de Vijf Eiken?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 19:28

Zwelgje, ik zal je even een pb-tje sturen !