SGW Vasse: wie gaat er heen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

SGW Vasse: wie gaat er heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 23:09

Is er nog iemand die de oefencross van Vasse gaat rijden (4 oktober)? En wie is hier wel eens geweest? De laatste keer dat ik daar was is een jaar of 15 geleden dus dat weet ik allemaal niet meer zo. Het enige dat ik me kan herinneren is een grote zandkuil en de dressuur op een zeeeer hobbelig maisveld...

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:31

Ik ga daar volgens mij B starten, maar weet het niet helemaal zeker
Weet niet meer precies wat ik wel en niet opgegeven heb Bloos

Ik denk Vasse(4 of 5 oktober) en Nijeberkoop(18/19 oktober). Dan zit er namelijk mooi twee weken tussen
Verder rijd ik Lisse en Gorssel nog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:36

Mijn zusje rijdt daar met Ameretto mee in de L-paarden op zondag (5 oktober dus). Een beetje een noodoplossing aangezien ze liever in Bathmen en Barchem had gestart, maar net die weekenden is ze met school weg. Dus moest ze op zoek naar iets anders wat in haar schema paste, en dat werd dus Vasse.

Volgens de SGW-gids zijn in de cross idd bestaande zandkuilen opgenomen. Ben heel benieuwd hoe het daar uit ziet, ben niet zo bekend 'achter Almelo'. Ik denk dat ik binnenkort maar eens op 'terrein-inspectie' ga. Haha!

Verder rijdt Lau trouwens in Gorssel (14 september) en Diepenheim (11 oktober).

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:49

Ik ga niet de oefencross rijden maar de gewone B cross Lachen
Het is 1 van de makkelijkste crossem die ik ken, dus om te beginnen altijd handig Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:13

Ik ben er nog nooit geweest, heb me er voor dit jaar ook niet ingeschreven maar iemand heeft me wel verteld dat het een hele makkelijke cross moet zijn! Dus mooi als je bijvoorbeeld punten nodig hebt of net begint met een paard!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:02

Ja het is echt een hele makkelijke cross Knipoog En ook niet zo heel erg groot ofzo!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:04

Hoop dat Retje het dan nog wel leuk vindt... Haha!

Maar kan nooit kwaad als opwarmertje voor Diepenheim, die twee zitten dicht op elkaar (een krappe week ertussen).

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:01

Ja die 2 zitten heel dicht op elkaar en Bathmen en Barchem ook trouwens Lachen Ik hoop dat het weer goed blijft dat de crossen door kunnen gaan!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 21:02

Ik kan helaas nog niet B starten, moet eerst mijn wp in het springen nog halen... En ik ga pas 27 september starten in het springen dus dat is nog afwachten. Maar dan maar de oefencross. Kan ik in het voorjaar in de B beginnen als het lukt en dan heeft Jump toch al vast wat crossen gelopen.

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:11

Nope Boos! niemand die k ken doet mee Boos!
Veel succes Haha!

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 13:40

Hey luitjes!
Nu ik kom dus uit Tubbergen en dat is dus vlak bij Vasse. En ik heb veel geholpen daar de afgelopen jaren omdat ik toen nog lid was van de Bosruiters (en nu nie meer, YES!). De cross is echt leuk, vooral de terreinrit omdat die praktisch voor iedereen goed te doen is. Voor de rest gaat het wel met de organisatie, de controle is overigens wel sterk. Dus wel met een goed getraind paard komen want een paard met een slechte conditie betekent uitsluiting. Je mag wel gewoon wandelen door de cross, maar het spreekt vanzelf dat je niet van te voren al een keer kan oefenen op het terrein. Springen en dressuur is er ook gewoon, vorig jaar was ik niet zo te spreken over de plek waar het parcour stond, namelijk op een helling, dus daar wat hopelijk nu wat aan gedaan. Ik zie jullie wel op de wedstrijd daar denk ik, ik zal wel op de uitkijk gaan staan Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 18:29

Een paard met een slechte conditie betekend altijd uitsluiting almostblack
dan haal je de veterinaire keuring namelijk niet

Parcours op een helling hoeft niet verkeerd te zijn Knipoog Ik heb er nooit zoveel problemen mee

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 12:09

een helling op zich is ook geen probleem, maar de grond was slecht en alles lag gewoon los zeg maar, makkelijk uitglijden...(wat ook wel gebeurt is...)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:32

op die manier
Maar dat bleek niet uit je vorige reactie

Ik heb trouwens gisteren eens gekeken waar Vasse ligt...Bloos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:37

Achter Almelo idd, voor jullie ongeveer net zo ver rijden als naar Neede of Diepenheim...

...en voor ons weer om de hoek, 't is toch oneerlijk verdeeld! Knipoog

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 09:47

Mijn moeder keek op de verkeerde plaats op de kaart...Dit ligt bijna in Duitsland joh...Bloos (in de hoek bij Oldenzaal zo'n beetje *LOL* )

Als ik heel vroeg moet starten vraag ik misschien wel of ik bij de nieuwe eigenaresse van mijn oude pony mag slapen Haha! Zien we Mier ook weer eens Knipoog

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-03 11:38

Ik start dit jaar voor het eerst in Vasse, ben er nog nooit geweest. Hoop inderdaad dat mijn paardje het nog wel leuk vind als het zo'n simpel crossje is. Afijn, we zien het daar wel.