23 jarig paard krijgt 8 voor gangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

23 jarig paard krijgt 8 voor gangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:15

Gister waren bij ons in de buurt de plaatselijke kampioenschappen,dat is een soort strijd tussen iedereen die in de buurt van Nieuwe Niedorp stond.
Zelf reed ik niet mee,omdat de bijrijdster van mijn 23 jarige paard graag een keer wedstrijd wou rijden met hem en ik daar genoeg kans voor heb.
Zijzelf had nog nooit wedstrijd gereden,maar mijn paard heeft al heel wat gelopen en omdat we de concurrentie al bang hadden gemaakt toen ze hoorden dat Orlando mee deed,hebben we het ze maar niet aangedaan om hen in de B te laten starten,dus startte ze keurig in de L1 Haha! Vooral niet vergeten dat de bijrijdster ook nog nooit gestart had!!Ze werdt direkt eerste in de L1 met 164 punten!(Je mocht maar 1 proef rijden)Echt heel netjes gedaan!voor de middendraf had ze twee keer een 8,maar hij knalt zijn benen er ook wel even uit hoor!! Cool en voor de zuiverheid van de gangen had hij een 8.Dat heeft ie nog nooit gehad.Sinds dat hij hoefkatrolontsteking had gehad had de veearts gezegd dat hij altijd kort zou lopen en nooit meer zou kunnen strekken! Nou dan had ie gister even moeten komen kijken! Hij danste gewoon!Voor het gereden zijn in het algemeen had ze een 7!Wat ben ik trots op mijn paardje!! OK dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:16

Vergat er nog even bij te melden dat ze hem nog geen 2 maanden rijdt

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:19

Hee super zeg, gefeliciteerd.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:22

Zo das dan netjes hoor, je kan met recht trots zijn op je paard, wat leuk en goed trouwens dat je hem nog kan berijden op die leeftijd. Maar ook goed dat zij er pas 2 mnden op zit en dan dit resultaat...

Toppie OK dan!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:19

toppie feli!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:50

soow super joh!!! proficiat... haha zo zie je maar dat ut toch nog goed kan komen Haha! echt cool!

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:10

jooooh super!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:02

keij gaaf joh !! Haha!:D:D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 19:42

Met dank aan Wauweltje!! Zij heeft Orlando gemaakt tot wat hij is geworden!!!Dat mag best eens gezegt worden! Er was nooit iemand die vertrouwen in hem had,maar Wauweltje was de enige die in hem bleef geloven en heeft hem gereden tot hij iedereen versteld liet staan.Een Nimmerdor met supergangen bestaat dus wel!!!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:02

woow gaaf

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:16

Ik heb een Nimmerdor kleinzoon (v. Aram) óók met hoefkatrol. Beest kan nog wel degelijk strekken, zelfs op het asfalt (vind ik niet zo jofel omdat hij achteraf wel wat kort is). Het heeft wel een flinke poos geduurd voordat hij dat weer deed hoor, maar als hij gaat, dan gaat hij als een speer! Hij heeft overigens in draf het hoogste basistempo van al onze paarden Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 20:22

Eindelijk iemand met een Nimmerdor Nazaat! Mijn ruin is een rechtstreekse van Nimmerdor en iedereen loopt altijd te roepen dat Nimmerdors wel kunnen springen maar geen fatsoenlijk drafje kunnen laten zien.nou dan hebben ze die van mij nog niet gezien! of zal het door zijn opa Lucky Boy komen(is volbloed) Cool Tong uitsteken

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:27

Super! heb je foto's Tong uitsteken ?

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:00

knap hoor!!!
maar ik begrijp iets niet.
Citaat:
Zijzelf had nog nooit wedstrijd gereden,maar mijn paard heeft al heel wat gelopen en omdat we de concurrentie al bang hadden gemaakt toen ze hoorden dat Orlando mee deed,hebben we het ze maar niet aangedaan om hen in de B te laten starten,dus startte ze keurig in de L1 Vooral niet vergeten dat de bijrijdster ook nog nooit gestart had

mag dat wel??
als je nog nooit gestart bent, moet je toch in de B beginnen??
of is die wedstrijd ook voor mensen zonder startkaart?
iig wel knap voor een paard van 23!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:10

netjes hoor Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:03

Hoezo Nimmerdor afstammelingen kunnen niet lopen?....! Jumper is een kleinzoon van Nimmerdor (v. = Ahorn) en had afgelopen zaterdag tijdens de proef op de Brabantse kampioenschappen allemaal 7's en 8'en. En voor de zuiverheid van de gangen ook! (We waren 7e, en het was pas ons 10e concours ooit...). En hij is chronisch hoefbevangen en heeft een sincker aan zijn ene voorbeen...!
Maar ik vind het wel heel knap om met een paard op leeftijd,die ook nog hoefkatrol heeft zo goed te presteren. Petje af en gefeliciteerd! Zo zie je maar weer, altijd zelf vertrouwen in je paard houden wat sommige mensen ook zeggen.

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:17

wow nog geen twee maanden rijden op dat paardje en dan al zo'n goede punten. Netjes joh!

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:10

Gefeliciteerd hoor!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:25

Cayenne schreef:
.Sinds dat hij hoefkatrolontsteking had gehad had de veearts gezegd dat hij altijd kort zou lopen en nooit meer zou kunnen strekken! Nou dan had ie gister even moeten komen kijken! Hij danste gewoon!Voor het gereden zijn in het algemeen had ze een 7!Wat ben ik trots op mijn paardje!! OK dan!

Nou, en dan kun je nagaan dat er paarden afgekeurd worden vanwege die HKO en nog niet eens kreupel lopen en vervolgens dus naar de slacht moeten. Kun je het je voorstellen dat jouw paard bij sommige mensen allang dood was geweest i.p.v. eerste te worden bij die kampioenschappen?

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:29

waar hebben jullie gereden, in de bak van Winkel/Nieuwe Niedorp ofzo??
wel onwijs goed van je bijrijdster hoor, gefeliciteerd OK dan!

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:41

Niks ten nadele van Nimmerdor hoor!!! Die heeft best wel een aantal leuke paarden op de wereld gezet hoor. Ik heb er ook een (zij het niet rechtstreekse) nakomeling van gehad. Liep in een jaar tijd Z2 dress. en is altijd een super fijn paard geweest! (en bloedmooi)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:43

Wij hebben ook een Lucky Boy nakomeling gehad (v. Candyboy) en die kon dus niet lopen he. Dat was een stijve hark tot en met. Ok, hij had ook nog eens artrose, maar vanwege zijn bouw (te korte broekspieren) liep hij niet bepaald spetterend. We hebben ook nog een ander halfbloed gehad (v. Appolonios) en die had ook niet zulke mooie gangen als mijn Aram Tong uitsteken Die is veel minder stijf en loopt heel gemakkelijk, ondanks zijn HKO.
Overigens is onze arabische hengst wel baas boven baas hoor, die is nooit stijf en die kan álles met dat lenige lijf van 'm.
én... volgens mij is er ook een Aram-zoon die ergens in de Grand Prix loopt in NL. Ik weet nu niet meer hoe die gozer heet die 'm rijdt, maar die was juist heel erg tevreden, ondanks dat hij springgefokt is.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:47

Wowie! Gefeliciteerd! Leuk zeg! Je bijrijdster was natuurlijk helemaal in de wolken Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:53

Geweldig zeg!!!! Oudjes kunnen dus nog wel wat Haha! Knipoog

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:19

Jeetje wat goed! Gefeliciteerd zeg!!