super weekend (dressuur en sgw)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

super weekend (dressuur en sgw)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 08:57

SGW verslag begint bij de ************* Haha!

Gisterenavond had ik hier geen energie meer voor (za ochtend om 7 uur weg , zo avond 9 uur thuis Slapen) maar nu dan het verslag van mijn sgw debuut.

Het begon dus met een dressuurwedstrijd in Vught op zaterdag. Ik was een beetje vergeten dat we daarvoor hadden ingeschreven dus dat was een leuke verrassing. Gelukkig moesten we al redelijk vroeg starten, want Den Helder is ver rijden! Pablo liep bij mijn moeder te balanceren op het randje, als hij daarop bleef zag het er ontzettend goed uit, ging het erover dan werd het wat heet en druk. De proeven gingen daardoor wat wisselvallig maar niet verkeerd en het resulteerde in 151 en 157 punten. Raimaer liep net zo nuchter als altijd zonder echte hoogte- of dieptepunten (hoewel het hals strekken superfijn ging) en dat leverde 156 en 158 op, we staan nu op L1+8 en ik hoop volgend weekend mijn laatste punten voor het L2 te halen
Na overigens nog wat bokkers te hebben gezien (beppies, Lieke2 weer als fotorafe, Gillian) zijn we Raimaer naar huis gaan brengen en hebben we de bus en trailer volgeladen met alle benodigdheden voor ons sgw debuut op zondag. Het leek wel een soort volksverhuizing, maar ik kan met recht beweren dat we niets waren vergeten Schijnheilig
Pablo weer uit stal gevist *huh, weer die trailer in? Ik ben net thuis Verward* en op naar Den Helder. Gomir had heel lief aangeboden dat we bij hen mochten logeren, want anders werd het toch wel heel veel rijden op een dag. Dat bleek ook wel toen het ons anderhalf uur kostte om de ring van A'dam te passeren, de files waren weer eens knap verschrikkelijk. Uiteindelijk waren we dus pas om 6 uur in Den Helder (hadden ook nog even een toeristisch uitstapje over de markt gemaakt Bloos) terwijl we om half drie waren vertrokken. Gomir's moeder en zusje stonden al op ons te wachten bij het terrein, en dus konden we Pablo op zijn logeeradres 'afleveren'. Hij vond het prachtig, in de buitenbak liep hij al snel te buurten bij de buurpaarden en het hek op te eten Bloos Ondertussen had gomir alvast ingevlochten en hebben wij de kennismaking met Ontario hernieuwd en de andere paarden (en pony) bewonderd. Daarna Pablo op stal *leuk een buurvrouw*, zelf wat eten en op naar het Dijkgatsbos om de cross te verkennen. Die stond nog wel heel erg laag, *lees net dat het de L cross voor de ABtjes was* en de echte moeilijkheden voor mij verwachtte ik op de eerste greppel, want dat kent Pablo nog niet echt, de passage de route van witte hekjes (want die horen in een springparcours *LOL*) en mogelijk het water. Daarna nog even bijgebokt Schijnheilig en naar bed.

***************
Zondag errug vroeg eruit en naar de paarden toe. Gomir moest al om half negen dressuren, en ik moest nog invlechten. Aangekomen op het terrein inschrijfgeld betaald, even gekeken naar Gomir en toen zelf losrijden. Pablo liep erg fijn, helaas werd het in de ring een beetje mat. Punten vielen me ook wat tegen, onze ring was ook erg streng gejureerd. In ring 2 had de nummer 1 191 punten, bij ons 165!

Daarna de cross nog een keer gelopen, en het was idd wel wat hoger neergezet dan zaterdagavond. Veel slingerpaden door het bos, met af en toe een hindernis. Gomir aangemoedigd op het water, waar Ontario zo braaf doorheen ging Lovers
Een tijdje wat rondgehangen en dat was slecht voor mijn zenuwen! Ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig voor wedstrijden, maar gisteren had ik het toch zwaar te pakken Bloos, al was het wel over zodra ik erop zat, en toen konden we dan eindelijk gaan opzadelen voor het springen en de cross. Met mijn nieuwe springzadel (pas 1 keer gebruikt), rode dekje , frontriem, rijbroek en capcover vielen we iig op *LOL* Het springen ging superfijn, al viel er een balk op 4 waarvan ik nog steeds niet weet waarom (dus reddy, toch nog wat werk voor je verzorgd Haha!) en toen de medische keuring, die ook geen probleem was. Een hartslag van 48 terwijl ik net uit het parcours kwam

Daarna rondgestapt (en een keer het boomstammetje gesprongen) tot we de cross inkonden. Net voor onze starttijd besloot Pablo de achteruit eens te proberen, maar met wat aanmoediging konden we dan toch weg (en weer het verkeerde knopje van de stopwatch ingedrukt Bloos) Ik voelde me onder hem denken *dit ken ik, dit is leuk* en het koppie kwam erop, oortjes naar voren en gaan! Het eerste bruggetje met de haag erna (hindernis 3) was nog even spannend, en op 5 (een soort bank) stopte hij omdat ik hem teveel wilde terug nemen *stom* maar de rest ging super. Ook het eerste greppeltje was nog even spannend, over het boomstammetje, even kijken en een reuzesprong Haha! Het schoorllaantje (steil, greppel, op- op- afsprong) ging super net als de oxer en de triple die er ook ergens stonden. Daarna kwamen de witte hekjes, die hij ook wel even vreemd vond maar toch braaf sprong. Lekker doorgegaan, de skyjump (oxer op de top van een heuvel) vond hij prachtig en toen kwam het water (steil, boomstam, water, boomstam). Hij sprong de 1e twee keurig, keek eventjes naar het water en spetterde er vrolijk doorheen. Toen dus nog de boomstam en de picknick tafel en onze eerste officiele cross zat erop! Pablo was nog superfit (hartslag 66 direct na de cross!) en heel ontspannen, ik zelf superblij en helemaal kapot *LOL* We hadden wel wat tijdsoverschrijding, dus het gevoel dat ik veel te hard ging viel dus wel mee Haha! Maar met maar een weigering is ons eerste winstpunt binnen!

Uiteindelijk was ik 8e (van de 12) maar het was een superdag! Over 5 weken IJsselsteijn, ik kan niet wachten Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-08-03 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt



Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 09:13

nummer 69 (bruin bloedpaardje, rood dekje, rode rijbroek).

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 08:49

Thanks allemaal! Ik was echt supertevreden over hem, en het was zo leuk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MarliesSam en 46 bezoekers