waar op letten bij een b proef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

waar op letten bij een b proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 10:03

hoi!

ik ga zaterdag a.s. voor de 2e keer starten met me pony.
De vorige wedstrijd ging niet echt geweldig.. Tenminste, hij liep lekker ( niet op zijn hoogtepunt maja, je kan nie alles hebben Lachen ) maar mijn punten vielen wat tegen. ( achteraf gezien is de 2e proef heel goed beoordeeld, want hij sprong tussendoor telkens in galop aan Haha! ) voor de 2e proef had ik 152 en voor de eerst e( en tevens mijn beste gevoel ) maar 139 pnt Verward
NU is mijn vraagje aan jullie: hoe kan ik zorgen dat ik een winstpunt haal??
De jury wil volgensmij wel zien dat hij helemaal rond loopt, dat doet ie alleen als ie op zijn best is. dus dat moet ik nog afwachten. maar hebben de jury´s of andere wedstrijdruiters tips voor me, hoe ik een winsputn kan halen zodat ik ook vast kan beginne n met springen??


Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 10:10

dankje wel!!!

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 10:49

okeej, dat is nog wel oefenene,.want middendraf vind ie van mij best lastig. hij komt pas laat op gang zeg maar. en wij hebben een bak van 40 x 60 dus dat is heel wat meer ruimte over de diagonaal dan een bak van 20x40 maar we gaan het proberen

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 10:59

owhja..dat is wel heel handig idd..dankjewel! ja ik moet nog veel leren, want ik heb m pas 9 maanden en het is me eerste pony, het is wel jammer dat ie nooit wat in de dressuur heeft gedaan, dat maakt het xtra moeilijk!

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:11

dat zijn ook idd handige dingen, want dat ging de vorigekeer een beetje mis, want mijn pony reageert onwijs goed op je been als hij een beetje enthousiast is, dus als je dan tussen a en k in galop moet, en je legt je been aan bij a dan zit je bij a in galop en dat moet weer nieten dan heb je een 5 of net een 6 terwijl het een onwijs mooie overgang is, want hij is met 1 x been ook gelijkw eg.
en tyrza, waarom rekenen ze dat fout, als je pony zo goed voor het been is, het is toch juist beter als je het al op de letter kan??


Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:21

jah ik moet er ook op letten dat ik de wendingen netter maak, dat gaat nu een heel stuk beter, ik ben langer gaan zitten met me beugels, dus nu zit ik (nog) rechterop, en kan ik hem helemaal op me benen rijden, het liep namelijk op een gegeven moment een beetje stuk, hij begon te trekken en ik verloor mijn geduld (jaja ik weet het, tis nie goed) me moeder heeft me weer les gegeven ( doet ze ook zo af en toe Haha!) en nu ben ik weer rustiger gaan zitten, hij geeft nu al na als ik mijn been aanleg. Hij trekt niet een keer meer aan de teugels, dus dat is al een vooruitgang sinds de vorige keer. ik kijk zaterdag wel of het verbeterd is,. dan zie k dat we laan me puntjes.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:42

ja haha maar ik heb altijd me proefjes gelijk achter elkaar...

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 11:59

en wat vinden jullie van een 0 geven voor het niet halthouden in de b??

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:48

naar mijn mening moet je op zijn minst je pony een beetje onder controle hebben voordat je uberhaupt B gaat starten, dus moet je ook kunnen halthouden... ik weet niet wat de omstandig heden waren, of dat hij ergens van schrok, maar als je niet kunt halthouden in de b kom je ook niet veel verder.

Hij stond met groeten wel stil, alle 2 de keren en met de andere proef ook op het midden. meestal houd hij alleen halt als hij helemaal ontspannnen is. maarja, ik gig al de wending door en dacht oliebol ik meot halthouden en je maakt een ophouding en hij gaat niet stilstaan dan word je een beetje zenuwachtig en dan lukt het helemaal niet meer.
snapje het een beetje??

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:48

dat eerste stukje wat je hier boven leest heeft iemand anders gezegd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers