oefencross Ede, gaaf!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

oefencross Ede, gaaf!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 09:32

Gisteren voor het eerst met Jumper een cross gereden. En ik vond het gaaf! Cool Dit smaakt echt naar meer. Een hele cross is echt wel iets anders als trainen heb ik dus gemerkt. Alleen al dat aftellen voor de start, ik had echt een gevoel van: en nou is het echt! Zelfs de dierenartscontrole vond ik leuk ( en Jumpie deed het fantastisch, supernette hartslag erna).
Ik had alleen wat problemen op hindernis 3 (die bijenkorven, voor diegenen die ook geweest zijn...) en hindernis 6 (die schapen met die gaffel), daar viel (of eigenlijk stapte ik min of meer) eraf omdat ik mijn beugelriem verloor. Maar daarna ging het verder super, ook de waterbak. Ik was keikapot na de rit (meest van de spanning denk ik) maar na 10 minuten had ik best nog een keer gewild.... Haha! .
En het meest fijn vond ik nog dat Jumper het conditioneel supergoed aankon. Hij heeft echt nergens een centje pijn gehad (voor diegene die het niet weten, Jumper is vorig jaar heel ernstig ziek geweest en bijna dood gegaan) en ik heb hem zelfs de hele cross in moeten houden, zo fanatiek was ie! *LOL* .
Kortom ik heb genoten! Volgende keer zeker weer, en als ik al ooit getwijfeld heb of ik door wil gaan met SGW rijden, dan nu niet meer. Eerst een paar keer oefencrossen, en als dat zonder grote problemen gaat en ik mijn wp in het springen heb, dan wil ik echt gaan starten. Ooit in mijn leven wil ik in ieder geval een hele wedstrijd goed uitrijden (tja, mijn eisen zijn niet meer zo hoog, maar ik ben dan ook al bijna 40 ... Bloos ).

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:41

Tof dat het zo goed ging en dat je het zelf ook leuk vond!!

Ik zelf wist allang dat ik crossen gaaf vond, alleen moet mijn paard dat nog een beetje doorkrijgen.....Rex weet helemaal niet dat hij hard mag in de cross en flink door het bos gallopperen heb ik ook al maanden niet meer gedaan ivm de dazen.

Ik moest er dus gisteren erg hard aan werken, want hij wilde het liefst bij iedereen onderweg even op de koffie en bij de waterbak stond hij dan ook abrupt stil om rond te kijken om vervolgens zonder problemen het water in te draven Haha!

Ik had alleen een paar weigeringen op die bijenkorven, de katapult ging hij gewoon doorheen, maar Rex is dan ook wel een heel stoer paard natuurlijk Cool

Ik was dus super tevreden, net als jij!

Weet jij toevallig wanneer de volgende training is? Ik was er nl niet bij in Hooge Mierde....

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 09:51

Ik was er ook niet bij in Hooge Mierde, Jumper was toen kreupel (had waarsch. vastgelegen in de stal). Dus ik weet het ook niet, en ik ben het Rob gisteren vergeten te vragen. Maar we horen het nog wel denk ik.
Ik ga er in ieder geval mee door, ik vond dit echt gaaf...

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:56

geen foto´s gemaakt?? Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 11:07

nou lekker toch! ik ben er vorig jaar geweest(in het L) met die bijenkortf had ik geen moeite
enne die katapult? is dat die dubbel achter het water ofzo?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:14

sophie_kurk schreef:
geen foto´s gemaakt?? Haha!


Ik heb wel foto's gemaakt. Nou ja, iemand anders heeft foto's gemaakt terwijl ik aan het irjden was. Haha! Ze staan hier: [ITP] Foto's van de oefencross in Ede.

De katapult was zo'n sprong in de vorm van een..........jawel katapult. Was opzich niet zo moeilijk maar veel paarden waren onder de indruk van de enorme nep-schapen die er naast stonden. Mijn paard heeft er ook erg lang over na moeten denken.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:21

ja die schapen hadden ze vorig jaar ook, alleen dan bij ene simpele hindernis
wel leuke foto's!!! die van mij ging er vorig jaar daar op zijn achterbenen staan om vervolgens met zijn voorbenen te gaan slaan! braaf beesie haha, uiteindelijk met 2 weigeringen toch het water in!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:49

Fijn doet je eerste cross zo goed ging!!
Ga nu gelijk de foto`s kijken!!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 15:11

Ik heb helaas geen foto's. Was mijn fototoestel vergeten van de zenuwen... Maar die van hierboven zijn wel mooi! Die katapult vond Jumper inderdaad helemaal niks, maar uiteindelijk ging ie de derde keer er toch braaf over en daarna ging alles gesmeerd dus ik was toch wel zeer tevreden. Het was tenslotte zijn eerste cross ooit!

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:20

He Leuk die foto's. Had mij fototoestel (digi) bij me maar was vergeten eerst wat foto's te deleten. Het geheugen was dus vol en degene die foto's zou maken wist niet hoe die ze kon deleten, erg jammer dus.

Zijn jullie tot prijsuitreiking gebleven? Moest te lang wachten en nog een eind met trailer terug en ben toen maar naar huis gegaan. Op website staan de uitslagen echter nog niet. Erg jammer, wil wel weten waar ik geeindigd ben.
Ook een weigering 1 maal op bijenkorven maar die kattapult ging super, keek ze niet eens naar om. Ook die leeuwenkuil (of hoe dat maar heet) deed ze zonder mokken.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:43

Ik was er onverwacht ook Net als Lielle Haha!
Iemand in Ermelo bood me aan om mee te rijden dus ik heb me dinsdag weer terug laten zetten op de startlijst *LOL* Lielle kon er woensdag gelukkig ook nog bij, ik had net het laatste plekje op dinsdag Knipoog

Ontario ging echt toppie Party!! Had een stop op de bijenkorven, hij kroop even achter het been, er stond ineens een behoorlijk massief ding voor hem en daar schrok hij wat van Bloos
Daarna ging het echt top, heksenoog door, katapult heel simpel en ook zo het water in Party!! Lovers (daarvoor ging ik heen *LOL* )

Ik heb Katja volgens mij nog gezien bij de trailers Die liepen voor me met een ingevlochten paard(lielle zei later in ermelo dat jullie er waren en keurig hadden ingevlochten Knipoog )

Welk startnummer had jij Jollyjumper Verward

Ik ben trouwens de hele trap afgegaan bij 12 Clown Ging echt super Hij keek heel even bovenaan en daarna ging hij plof-plof omlaag Lovers

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 20:48

Ik had nummer 136, Marieke had 135, wij moesten achter elkaar starten. Toen stond ik nog te stunten bij die katapult, was zij al aan de finish... Dus inderdaad, Rex is een stoer paard... Haha! .
We waren alleen een beetje aan de late kant. Ik zat er net goed en wel 5 of 10 minuten op, toen moest ik dus al starten. Had nog net tijd om een klein kruisje te springen en toen gaan met die banaan. Daarom liep het waarschijnlijk in het begin nog niet zo. Jumper begon na die schapen pas goed op gang te komen. Voor ik het wist was ik al aan het eind, vond ik wel jammer. Is een B cross altijd zo kort? Knipoog . Die dierenarts viel zowat om toen ik na de afsluitende controle vertelde wat mijn paard afgelopen jaar allemaal overleefd heeft, en dan in zo'n conditie aan de finish komen *LOL* , vond ze knap!
Ik heb bij die trappen trouwens het alternatief genomen. Ik weet dat Jumper ze wel neemt maar omdat hij pas kreupel was aan een voorbeen en ik volgende week nog de brabantse kampioenschappen moet rijden heb ik hem daar wat gespaard. Volgende keer moet ie dan echt wel hoor Tong uitsteken

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-03 20:52

Dat heksenoog vond ik zelf wel eng (omdat Jumper zo groot is en ook groot afspringt) want ik was bang dat ik mijn hoofd zou stoten maar bij het lopen van de cross hebben ze me verzekerd dat er het eerste stuk geen balken onder het groen zaten...Lachen. Dus die hindernis nam ie zonder aarzelen. Ik had ook moeilijkheden verwacht bij het onder die auto doorspringen, maar ook daar keek ie niet eens naar. En het water, ook geen enkel probleem, maar dat had ik ook niet verwacht, Jump is gek op water.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:34

ik was er dus ook, verslag volgt nog (net als dat van Ermelo).

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:41

gomir schreef:
Ik heb Katja volgens mij nog gezien bij de trailers Die liepen voor me met een ingevlochten paard(lielle zei later in ermelo dat jullie er waren en keurig hadden ingevlochten Knipoog )

Dan heb je mij ook gezien, was jij degene met lang blond haar en een blauw met mintgroen ruitje op je body protector?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:37

nou mooi dat het zo goed ging!!!!!
Nick Werring is ook naar die cross gegaan met zijn pony Jumping Victress en is 1e geworden van de 35

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:36

Ik heb donkerblond haar belker, maar het is nu wel vrij ligt en ik heb inderdaad een blauw met mintgroene bodyprotector (was verkeerd geleverd, maar ik begin er langzaam blij mee te zijn *LOL* Het is een heel goed herkenningspunt op concours Knipoog )