alsnog startgeld betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

alsnog startgeld betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:08

Half april had ik me opgegeven voor de grote wedstrijd van de schildknapen. Nu bleek door ziekte ( ontsteking in haar been)en dekkingen mijn paard niet op tijd in vorm te zijn. Ik heb dus 2 weken van tevoren afgezegd. Nu kreeg ik vandaag deze brief:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft zich ingeschreven voor het CH Schoorl van 19 juli 2003 jongstleden.

Om welke reden ook bent u niet op ons concours verschenen. Conform het wedstrijdreglement van het KNHS bent u het inschrijfgeld wel verschuldigd. Ook als u zich tijdig( zoals de reglementen zeggen) heeft afgemeld, zodra de sluitingsdatum, in dit geval 30 juni 2003 is gepasseerd, bent u inschrijfgeld verschuldigd.


Waarom heb ik me dan afgemeld? Mogen ze dit vragen? Ik dacht dat je een week opzegtermijn had?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:10

Ja dat mag, je hebt na de sluitingsdatum afgebeld en ben je dus inschrijfgeld schuldig. Zo werkt het bij ons ook altijd.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:11

Bij ons dus niet, daar mag je tot 1 week vantevoren afbellen. Zeker als je een goede reden hebt!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:11

Het is ook per club verschillend, maar in deze kring word er meestal niks terugbetaald.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:28

zie hier
http://www.bokt.nl/forums/posting.php?m ... &p=1994853
Lielle"]
het is volledig volgens de regels. Inschrijfgeld ben je altijd verschuldigd als je afmeldt nadat de inschrijftermijn is gesloten, en alleen met een brief van de DA of huisarts hoef je geen boete te betalen.
Alleen erg sympathiek vind ik het niet!

[quote="HOOFDSTUK 18 - INSCHRIJFGELD DEELNEMERS DRESSUUR EN SPRINGEN Artikel 37 schreef:
6. Een deelnemer is gehouden na inschrijving het verschuldigde inschrijfgeld te voldoen, ook indien niet deelgenomen wordt.
7. Inschrijfgelden betaald door/voor deelnemers die wel ingeschreven hebben doch niet gestart zijn, vervallen aan de wedstrijdgevende organisatie.
8. Het Federatiebestuur kan een deelnemer die heeft ingeschreven, doch zonder schriftelijke medische / veterinaire verklaring niet start, een administratieve maatregel als bedoel in het Tuchtreglement opleggen.
In dat geval worden administratiekosten in rekening gebracht conform het in de tarievenlijst vastgestelde bedrag.
9. In geval een deelnemer de administratiekosten, als bedoeld in lid 8 langer dan 4 weken, nadat deze zijn opgelegd niet voldoet kan het federatiebestuur dit verzuim aanmerken als een overtreding als bedoeld
in artikel 9 van het Tuchtreglement. Het bestuur kan hiervan door de aanklager aangifte doen bij het Tuchtcollege.

[/quote]

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:29

Mooi dat ik me dan echt niet meer af ga melden voortaan en ze zijn niet eens zo netjes om mijn coupons bij deze brief in te steken! die ben ik dus ook kwijt!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:33

niet afmelden vind ik echt niet netjes! Daarmee dupeer je ook de andere deelnemers die nergens mee te maken hebben. Wat die coupons betreft, daar zou ik een briefje over sturen.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:37

Maar als ik geweten had dat ik dus wel startgeld had kunnen betalen had ik net zo goed wel kunnen proberen te starten. Ik zei af zodat een ander op mijn plekje kon! Vind het niet netjes dat ze me dit bij afmelden niet verteld hebben!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:39

Tja, dat kan ik me voorstellen. Punt is alleen dat ze zich gewoon aan het reglement houden (en ze zouden zelfs een boete mogen opleggen), dus erg sterk sta je niet. Maar het is idd heel vervelend.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:47

Had die mevrouw net aan de telefoon, ze handelden volgens de reglementen die ik dus niet zou kennen! En ze wilden mijn coupons niet terugsturen want dan hadden ze geen poot om op te staan mocht ik mijn rekening niet willen betalen. Ik weet dus een vereniging waar ik nooit meer start!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:50

Ze stellen zich wel heel kortaf op, kan me voorstellen dat je er niet meer start. Maar idd, de reglementen hoor je te kennen, (zijn te downloaden op www.knhs.nl) en het gebeurt idd ook steeds vaker dat ruiters zich overal inschrijven en dan op het laatste moment afzeggen (of zelfs dat niet doen). En de ene vereniging gaat daar soepeler mee om dan de andere.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 17:52

Twee weken van tevoren vind ik een heel redelijk termijn van afbellen! Maar ja heb het geld maar overgemaakt anders sturen ze de rekening door en kan ik helemaal niet meer starten. En dat is me het ook niet waard.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 17:57

feit is dat er in het reglement staat, dat je kunt afmelden zonder consequenties tot de sluitingsdatum voor het inschrijven. En die ligt meestal (veel) vroeger dan twee weken. banketstaaf maar waar.

Ik denk overigens wel dat de KNHS eens goed moetr gaan nadenken over het hele probleem van inschrijven, wedstrijden en benodigde wp'en. Er is plotsleling per 1 april bersloten dat je twee keer zo veel winstpunten moet hebben om te promoveren wat tot gevolg heeft gehad dat mensen meer wedstrijden gaan starten. Dus zit alles overvol, en gaat men steeds vroeger inschrijven (ik had in maart al ingeschreven bij mijn eigen club t/m augustus). Daaruit volgen weer wijzigingen (ppard verkocht, promotie, noem maar op) wat het werk voor het secretariaat weer vergroot. Kortom, een redelijke chaos.

PS dit stond ook al in het hierboven genoemde topic volgens mij

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 19:38

Ik weet nog wel een leuk verhaal over die vereniging Frusty
Er stond iemand op de lijst met een paard dat al maanden uit de running was en inmiddels al in de paardenhemel is. Die wilden ze ook gewoon laten betalen Bloos Had je je maar niet op moeten geven...Verward
Er bleken alleen geen coupons te zijn(gek hè?!), is er een storing in het computerprogramma geweest, waardoor er een aantal starters van het jaar ervoor doorheen geraakt zijn...Frusty
(uiteindelijk hoefde er niet betaald te worden, maar je staat je daar wel al die tijd op te winden!)

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:14

oh lekker is dat zeg! wat stom.

Bij ons gaan ze er iets soepeler mee om. wel is het zo dat je je 1 week voor de wedstrijd moet hebben afgemeld en dat ze wel iemand anders moeten vinden die in jouw plaats gaat starten. maar dat is hier nooit zo'n probleem want er is hier altijd wel een reserve lijst van een stuk of 5 mensen..

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 08:35

Hmmmm... van onze stal stond er op het betreffende concours ook een deelnemer op de startlijst die ruim van tevoren had afgemeld (minstens een maand).
Dus volgens mij hebben ze zelf de administratie ook niet helemaal op orde.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 16:14

Had je een dierenartsverklaring moeten geven, meestal doen ze dan niet moeilijk. Verder is het altijd dat je moet betalen. En afmelden is niet omdat je je geld terug krijg tmaar zodat iemand anders kan starten en dat het programma niet in de soep loopt. Ik heb ooit gehad ik was ruuuuuuuuim optijd zit ik te wachten zijn er gewoon ineens 5 man niet opkomen dagen had ik als nog maar 2 min de tijd om los te rijden.........:S Het zal je maar overkomen.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-03 16:45

Nou dat je altijd moet betalen is dus niet waar, ik ben dat in elk geval niet gewend!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 09:52

Betreffende vereniging is wel erg stug hoor, reglementair gezien hebben ze gelijk maar wij doen dit toch anders. Als je bij ons een dierenarts - of dokterverklaring stuurt hoef je niet te betalen. Bij wegblijven zonder afmelden (erg onbeschoft) sturen wij een rekening met boete en vermelding bij de KNHS (doe je dit namelijk te vaak dan krijg je boete en een tevoetstelling opgelegd door de KNHS).
Mocht je afbellen omdat je niet kunt (redelijk op tijd dus een week van te voren) en we kunnen nog iemand anders op je plaats laten starten dan hoef je niet te betalen. Het secretariaat maakt zelf uit welke combinaties door de penningmeester een rekening krijgen, is iemand heel onbeschoft of vervelend aan de telefoon dan sturen we toch een rekening (als een soort straf in de hoop dat ze ervan leren).

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:48

orionneke schreef:
. Ik heb ooit gehad ik was ruuuuuuuuim optijd zit ik te wachten zijn er gewoon ineens 5 man niet opkomen dagen had ik als nog maar 2 min de tijd om los te rijden.........:S Het zal je maar overkomen.

Als ruiter mag je ook op je strepen staan en pas starten op de tijd die op de startlijst vermeld staat, ook al vallen er 5 ruiters voor jou uit. Dan heeft de jury een langere pauze. Je kunt zeker in de winter met een paard dat net van de trailer afkomt niet meteen gaan starten, alsie nog niet warm gedraaid is.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:03

Als je je niet afmeldt heb je ook nog eens kans op een boete bovenop het verschuldigde inschrijfgeld.

Je moet gewoon het reglement kennen, dan had je dit kunnen weten.
Het reglement is voor iedereen vrij op te vragen tegenwoordig!

Neemt niet weg dat er ook verenigingen zijn die niet zo moeilijk doen en e.e.a. niet in rekening brengen Haha! Dan heb je dus gewoon mazzel.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:35

Ik heb het eens gehad dat mijn paard vrijdagochtend om half zes ingeslapen is. Die zondag had ik wedstrijd, ik kreeg het secretariaat niet meer te pakken, ik denk netjes, ik ga even op de wedstrijd zelf afzeggen, het was bij een vereniging in de buurt waar ik een aantal mensen van ken. Ze vonden het wel rot voor me, maar ik moest wel het inschrijfgeld betalen. Ik heb er jaren neit meer gestart, ik was zo teleurgesteld.
Toen ik er twee jaar terug weer een keer startte, ging er vanalles mis met de verlichting van de buitenbak waar je inreed en ik moest starten in het donker... Ineens moesten we met zijn vieren in 10 min. in de binnenbak inrijden en liep alles gigantisch uit. Hier start ik dus toch maar niet meer voorlopig.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:42

Reglementair gezien hebben de verenigingen gelijk, ze zouden toch eens wat meer stil moeten staan bij het feit dat we het doen voor de hobby (profs uitgesloten dus).
Voorbeeldje, op onze wedstrijd afgelopen dinsdag komt een ruiter naar het secretariaat om zich af te melden (had zich al aangemeld). Haar paard was tijdens het uitladen gevallen op de trailer, paard had geen zichtbare schade maar het zadel was helemaal stuk (hadden op de trailer gezadeld omdat het paard gevoelig is voor dazen etc.) en ze kon dus niet rijden, heb haar toen het inschrijfgeld teruggegeven met het advies thuis toch nog goed te kijken of het paard niets opgelopen had. Zo kan het dus ook.