Hoe maak je een knot met de huidige caps

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Hoe maak je een knot met de huidige caps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 10:30

Ik heb lang haar en ga straks starten met dressuurwedstrijden. Nu vind ik een knot veel mooier staan dan mijn haar in een netje. Maar hoe doe je dat met de huidige veiligheidscaps en hun vele knoppen en tuigjes.
Iemand tips? Het liefst natuurlijk met een voorbeeld foto.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:32

gewoon de knot wat lager Lachen

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:34

Ik heb geen foto, maar ik doe mijn haar eerst in een netje en dan doe ik in het netje een speld, die zit dan onder het tuigje dus. Da's de enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden. Ben benieuwd naar andere reacties.

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 10:39

Ik heb de Casco Youngster met zo'n draai ding om de juiste maat te maken. De knot lager is geen gezicht want dan is het zo'n bungelknot.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 10:50

nog niet aan gedacht ! hellup? en ik heb best dik haar. een lage knot goed vastzetten dan maar?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:13

Idd dat probleem heb ik dus ook dus ik doe maar 2 vlechten in. Gelukkig heb ik mn oude dopje nog gevonden op zolder dus sinds vorige week start ik weer netjes met strik en netje, laten ze eerst maar eens een oplossing vinden want nu ziet het er ook niet uit en riskeer je minpunten.

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:34

En zo'n wokkel met van dat nep haar die ervoor zijn gemaakt om een knot te maken? Als ik mijn knot te hoog heb gedaan druk ik gewoon mijn cap erop endan zakt ie wat naar beneden, en dan doe ik er wat schuifspeldjes in, gaat ook goed

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:50

de knot lager doen. hij bungelt dan wel een beetje maar zodra je je cap ophebt zit ie goed. daar gaat het toch uiteindelijk om... dat het goed zit als je de ring in moet. daarbij heb je tegenwoordig zoveel hulpmiddelen om je knot er goed uit te laten zien. van die twisters enzo... blijft redelijk zitten.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:08

Ik maak gewoon een lage knot en doe er zo'n kralennetje omheen, gaat prima hoor! Uberhaupt is het geen gezicht, zo'n bekakt ding in je haar met en sportieve cap, maar ja het moet!

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 14:39

Inderdaad Manon 2. Ik voel me met dat ding net zo'n ANWB Paddestoel.
Afschaffen die hap.
Waar ik zelf nog aandacht was een lage staart maken en als je dan je cap opdoet een knot maken, kralennetje erover heen met een strik en klaar.
Iemand die dat misschien al heeft geprobeert?

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:59

Hilda schreef:
Inderdaad Manon 2. Ik voel me met dat ding net zo'n ANWB Paddestoel.
Afschaffen die hap.
Waar ik zelf nog aandacht was een lage staart maken en als je dan je cap opdoet een knot maken, kralennetje erover heen met een strik en klaar.
Iemand die dat misschien al heeft geprobeert?


Dat doe ik altijd. Want als mijn knot vastzit zit ie ook ECHT VAST! en krijg je hem niet omlaag gedrukt met je cap.
Ik vind een lage knot niks maar ja..........het zij zo. Dan zit ie in je nek te dauwen...... Mocht ik maar weer met mn hoedje rijden Scheve mond

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:25

mag dat niet meer?
bij ons mag je nou (als je z rijdt tenminste) mét hoedje rijden. ook wel met cap, je hebt de keuze!
en die heilige mag dan op je vestje!

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:32

kattebeest schreef:
mag dat niet meer?
bij ons mag je nou (als je z rijdt tenminste) mét hoedje rijden. ook wel met cap, je hebt de keuze!
en die heilige mag dan op je vestje!


Ja dat mag hier ook, maar mag ik van mn pa niet. Moet maar eerst weer Z rijden, (nkb mentaliteit). Ik rijd nog wel met de gewone cap maar das ook verre van ideaal.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:10

Hilda schreef:
Ik heb de Casco Youngster met zo'n draai ding om de juiste maat te maken. De knot lager is geen gezicht want dan is het zo'n bungelknot.


Mijn zusje heeft die cap ook (lekker veilig! Cool ), maar kan er wel een knot bij maken. Nou ja, die moet IK dan maken...

Het is heel simpel:
* maak een heel erg lage paardenstaart
* voorkant van het haar in de gel, zodat er vooraan geen plukken uitvallen
* Zo'n knotjes-dikker-maak-ding om de staart doen (zo'n rond ding met een gat erin, zodat je niet van die banketstaaf kleine knotjes krijgt als je dun haar hebt. Te koop bij drogist of goede ruitersportzaak)
* Met speldjes ( 8 - 12 ) het haar vast zetten om dat ding heen.
* Netje (van kraaltjes) erover doen
* nog wat speldjes om het netje vast te zetten

En klaar!!! Echt supermooie en sterke knotten krijg je zo, die ook lukken bij zo'n moeilijke champignon-cap.

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-03 14:18

We gaan het maar gewoon proberen. Lekker thuis een keertje oefenen en dan rijden om te kijken of hij blijft zitten.