Vraagje van wedstrijdsecr. aan ruiters/amazones

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 09:34

Hoe vaak de prijsuitreiking is maakt me niet uit. Maar ik HAAT dat wachten op je briefjes. Bij sommige wedstrijden krijg je die echt pas aan het eind van de prijsuitreiking. Dat is voor mij dus een reden om zo weinig wedstrijden te rijden. Ik ben voor een proef van 5 minuten echt een hele dag op sjouw. En als die tijd nu nuttig was, maar het grootste deel van de tijd hang je in een kantine tot eindelijk de briefjes worden uitgedeeld.



Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:31

Randy01"]
[quote="Anya schreef:
Hoe vaak de prijsuitreiking is maakt me niet uit. Maar ik HAAT dat wachten op je briefjes. Bij sommige wedstrijden krijg je die echt pas aan het eind van de prijsuitreiking. Dat is voor mij dus een reden om zo weinig wedstrijden te rijden. Ik ben voor een proef van 5 minuten echt een hele dag op sjouw. En als die tijd nu nuttig was, maar het grootste deel van de tijd hang je in een kantine tot eindelijk de briefjes worden uitgedeeld.


Anya dit is echter niet te voorkomen, zoals Beppies al zegt en voorstellen doet. Verder vind ik de tijd op het wachten van je coupons/protocollen niet onnuttig. Je leert immers ook veel door naar anderen te kijken. Inderdaad duurt je proef niet zo lang, maar denk eens aan de springruiters, die vaak moeten komen opdraven voor 1 parcours, die zijn maar 2 - 3 minuten in de ring, betalen hetzelfde als de dressuurruiters en kunnen na een balk of weigering vaak zó weer vertrekken, terwijl ze dezelfde moeite moeten doen als voorbereiding als de dressuurruiters (okay, hier en daar een niet ingevlochten paard niet meegenomen). Verder moeten óok zíj wachten op hun coupons (winstpuntentelling).
Verder is het het wachten toch wel waard als je winst én een prijs behaald hebt?
[/quote]

Ik heb twee keer meegemaakt dat mij gevraagd werd te wachten omdat ik behoorlijk hoge punten had. Dan wacht ik ook. Maar als ik net een winstpuntje rij, of net eronder dan hoef ik toch niet te wachten. Dan kunne ze die punten toch wel even doorgeven of niet. Verder vind ik persoonlijk dat ik niets leer van het kijken naar een eindeloze rij andere ruiters. Wel als ik bijvoorbeeld zelf moet schrijven, dan heb ik er nl. jurycommentaar bij. Verder heb ik een paard dat zich op de trailer absoluut niet happy voelt als de trailer gewoon stilstaat. Ik wil haar gewoon naar huis brengen. Zeker in de tijd dat ik nog in Duitsland stond is het toch gauw ruim een uur rijden naar een wedstrijd. Nu ik in de Lutte sta moet ik een trailer gaan huren. Als ik die voor een hele dag huur, is dat aanmerkelijk duurder dan voor een halve dag. Nog een reden op redelijk op tijd weg te kunnen.

Tegenwoordig ga ik maar gewoon en vraag een ander om mijn briefje op te pikken als die toevallig wil blijven. Anders hoor ik de puntenuitslag wel via de vereniging.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:36

Zep schreef:
Wat is er op tegen om die punten op te hangen, dat begrijp ik dus echt niet Verward Je kunt dan zelf bepalen wat je verder doet. Je kunt dan ook terugkomen voor de prijsuitreiking. Ik zou het dan wat minder oneerlijk vinden als je bijv. stelt niet aanwezig (of geen vervanger geregeld) geen prijs.


Dat vind ik dus het plezierige van de westernwedstrijden die ik ook rij.
Je schrijft je in voor de proef. Desnoods nog op de dag zelf. En je punten (protocollen) hangen direct aan het bord. Ook voor iedereen zichtbaar. Dan wordt het trouwens ook een stuk interessanter om te blijven kijken. Kun je zien of je eigen gevoel/observatie gelijk opgaat met dat van de jury.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 10:47

Lientie schreef:
In de winter zijn de groepen zowieso kleiner dus hoef je meestal niet zo lang te wachten. En in de zomer kies ik voor de grotere concoursen eigenlijk altijd die waar ze ook springen. Dan heb ik er geen moeite mee om langer te moeten wachten springen is altijd leuk om naar te kijken.

En bij ons in de regio komt het zelden voor dat je geldprijzen kunt winnen (tenzij het springen is) Bekers vind ik echter ook niks aan, die vangen alleen maar stof. Wat echter wel leuk is is wanneer je een prijs krijgt waar je wat aanhebt. Bijvoorbeeld een halster of een touw, hooinet wat dan ook. Van die dingen die altijd handig zijn om op reserve te hebben.


Ja dat klopt. Minder bekers. Meer zakjes paardensnoep, borstels, halsters e.d.
Liever dan een geldprijs, das alleen goed voor de kas van de manegekantine Tong uitsteken

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 21:48

carola schreef:
Ik hou ervan als de prijsuitrijking / punten zo snel mogelijk bekend worden gemaakt. Het liefst ook de prijsuitrijking snel, maar iig de punten zodat je weet of het nodig is om te wachten voor de prijsuitrijking.
Het verloopt inderdaad lekker vlot op de manier van Gerrie: gewoon wat kids de hele dag laten lopen.

Mensen die het niet fijn vinden als hun punten bekend worden gemaakt vind ik een beetje zielig. Iedereen kan hun toch ook zien rijden?


Als het zo kan, dan zou ik wedstrijden echt een stuk leuker vinden. OK dan! Ik rij een wedstrijd om te kijken hoe het staat met onze gezamenlijke kunstjes. En om feedback te krijgen op mijn goede en minder goede onderdelen. Zodat ik daar weer mee aan het werk kan. In welke klasse ik uiteindelijk terecht kom interesseert me niks. Zolang ik maar het gevoel heb dat ik wat leer en we (B'elanna en ik) er allebei lol in hebben. En aangezien wedstrijden naar mijn gevoel voor 70% uit wachten op briefjes bestaan, rij ik er maar een stuk of 10 per jaar maximaal. En daar zitten dan ook de westernwedstrijden bij Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers