verslagje wedstrijd Heemskerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

verslagje wedstrijd Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 10:45

Gisteren met een paar stalgenootjes op wedstrijd geweest in Heemskerk bij manege Schimmelkroft. Beetje gestressed weggegaan omdat 1 van de paarden besloten had vandaag absoluut de trailer niet in te gaan, onderweg ook de brug nog open op de snelweg, maar met een geoliede samenwerking bij aankomst op het terrein zat de eerste amazone toch nog op tijd te paard OK dan! .
Na in Almelo gepromoveerd te zijn naar de L2 was dit weer de eerste keer dat ze L2 startte, en het ging echt toppie. Resultaat: 2 winstpunten en 1 keer 1ste en 1 keer 2de OK dan!
Toen was het de beurt en het andere stalgenootje en ikzelf, Cas was werkelijk waar een draak 1ste klas, alleen maar hard gaan en overal van schrikken, kon nou niet echt zeggen dat ik fijn aan het losrijden was, op een gegeven moment had ik voor mezelf maar besloten niet te starten, maar mijn stalgenootjes en grooms hebben me toch omgepraat. Natuurlijk wilde hij niet van de losrijbak naar de ring, want daar stonden stoeltjes… Stoom uit je oren .
Eenmaal in de ring toch (voor ons doen) een aardig proefje neergezet alhoewel de punten (weer) niet waren om over naar huis te schrijven, maar goed we blijven oefenen op vreemd terrein en eens zal het lukken….
Reacties van mederuiters waren trouwens erg leuk en aardig, toen ik de ring uitkwam gaven ze me allemaal een compliment dat ik hem toch zo netjes had rond weten te sturen, bij het losrijden hadden ze er een hard hoofd in gehad.
Andere stalgenootje had twee keurige proefjes neergezet en twee keer tweede geworden en twee winstpunten. Dus met 4 linten en 4 waardebonnen voor de plaatselijke ruitershop weer huiswaarts Geld, geld! , al met al een leuke ochtend en weer een ervaring voor Cas en mij erbij.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:12

En de ervaring zal het leren.... volgens mij zat het gisteren ook een beetje in de lucht, dat schrikkerige Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:14

idd dit moet je zien als een goeie ervaring, ik wist helemaal niet dat hij
zo schrikkerig was want bij de clinic gedroeg hij zich toch voorbeeldig??
of heb ik toen niet goed op zitten letten Haha!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 12:22

Barb schreef:
idd dit moet je zien als een goeie ervaring, ik wist helemaal niet dat hij
zo schrikkerig was want bij de clinic gedroeg hij zich toch voorbeeldig??
of heb ik toen niet goed op zitten letten Haha!


Toen had hij inderdaad 1 van zijn betere dagen Haha!
Voordeel was dat ik hem daar lang kon stappen en laten wennen, en bij schrikreacties terug kon nemen, dan gaat het op een gegeven moment goed. Helaas kan dat bij een wedstrijd niet, dat ene rondje linksom en een rondje rechtsom is niet genoeg Haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:58

Ik vind het heel knap dat je toch start ondanks dat je paard zo schrikkerig is. OK dan!

Mijn paard is ook schrikkerig en kijkerig maar durf voorlopig nog niet te starten. Afentoe begint het wel te kriebelen maar heb het lef niet om me in te schrijven. Bloos

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 13:25

orri schreef:
En de ervaring zal het leren.... volgens mij zat het gisteren ook een beetje in de lucht, dat schrikkerige Haha!


Haha!

Goed dat je toch hebt doorgezet! Weer een ervaring rijker en volgende keer beter! Lachen

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 13:40

spokey schreef:
Ik vind het heel knap dat je toch start ondanks dat je paard zo schrikkerig is. OK dan!


Dankjewel
Thuis is hij heel erg braaf, dus de enige manier om hier door heen te komen is hem veel mee te nemen, en ach bang om af te gaan ben ik allang niet meer, denk altijd maar: als ik meedoe hebben de mensen ook nog wat te lachen Clown

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:23

Von"]
[quote="spokey schreef:
Ik vind het heel knap dat je toch start ondanks dat je paard zo schrikkerig is. OK dan!


Dankjewel
Thuis is hij heel erg braaf, dus de enige manier om hier door heen te komen is hem veel mee te nemen, en ach bang om af te gaan ben ik allang niet meer, denk altijd maar: als ik meedoe hebben de mensen ook nog wat te lachen Clown
[/quote]

Bang om af te gaan ben ik ook niet. Ik ben alleen bang om eraf te vallen .

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 22:28

spokey schreef:
Bang om af te gaan ben ik ook niet. Ik ben alleen bang om eraf te vallen .


Oeps, tja dat kan ook nog gebeuren natuurlijk Haha!

Leuk detail op mijn protocol: jury gaf als commentaar:
"paard spoort niet"
tja, kan je in zo'n proef op meerdere manieren uitleggen Haha!