Junioren hebben GOUD!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Junioren hebben GOUD!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 14:12

Wat gisteren al veelbelovend schemerde, is zojuist schitterend gaan glanzen: de gouden teammedaille voor de Nederlandse junioren! Goud voor Nederland dus, ooit eerder met de junioren behaald in 1998 in Hickstead, zilver voor Duitsland en brons voor Zweden.
Vanmorgen om even over half negen zette de 18-jarige Angela van den Berg uit Almere met haar met veel allure gaande KWPN-gefokte Cocktail-zoon Mix (vm. Sultan) al een schitterende proef neer waarmee zij met ruim 70% de leiding in het klassement overnam. Die leiding hoefde ze de rest van de wedstrijd niet meer af te staan. Vierde teamlid Lotje Schoots reed met de goed galopperende Filippo eveneens een sterke proef, met aan het einde helaas een wisselfout, normaal haar sterkste onderdeel. Haar score van 66,87% werd dus het niet-meetellende resultaat.

De spanning liep hoog op toen de laatste Duitse combinatie Marion Engelen met de chicue Aaron de baan in ging. De amazone kon met een percentage vqn 69,85% het goud nog zeker stellen voor Duitsland. Maar een iets minder totaalbeeld zorgde ervoor dat haar score rond de 68% bleek steken, waaarmee het teamgoud voor Nederland een feit was. "Ik kan het nog niet geloven, een droom, dit teamgoud", stamelde Angela van den Berg, die ook individueel nog de beste uitgangspunten behield voor de hoogste individuele klassering. Jenny Schreven eindigde individueel ex aequo op de derde plaats, Wendy Fokker op de vijfde. "Een fantastisch resultaat. We hadden de ongunstige eerste startplaats geloot, maar je ziet: met goed rijden waarbij meteen klinkende resultaten worden neergezet, verdien je goud. Er wordt over je gepraat en zo'n gouden medaille wordt je door de juryleden dan ook gegund", gaf teamchef en oud-Olympisch jurylid Jan Peeters trots als commentaar.

OK dan! Echt super dames!!!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:16

WauwWWWWWWWWWWWWW!
Super!!!!!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:17

dat belooft veel voor de toekomst

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:40

CGJ12 schreef:
dat belooft veel voor de toekomst


Dat vraag ik me af? Rijden de ruiters van 1998 al succesvol mee op grote wedstrijden nu?
Denk dat de stap naar de internationale dressuurtop nog heel ver weg is voor ze.

Evengoed een prachtige prestatie, super!

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:01

wow dikke proficiat...
je moet 't maar kunnen ^^
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
jammer dat Belgïe d'r niet bij was Ach gut

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:03

Fitzroy schreef:
Rijden de ruiters van 1998 al succesvol mee op grote wedstrijden nu?


Beetje flauw, maar ik bedoel dit natuurlijk in het algemeen. De jeugd heeft de toekomst toch?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:12

Ze zeggen van wel, CGJ12, maar er zijn nog zoveel externe factoren nodig om echt een topper te worden, dat het nog maar de vraag is wat er werkelijk van terecht komt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 15:14

Zonder paard kom je niet ver... Maar het is wel weer toppie voor Nederland!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:22

ik ben het met je eens Fitzroy ik vind dat we wel een beetje realistisch moeten blijven denken.

MAAR super voor ons nederlandse dressuurteam!!!!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 16:27

Super!!! Party!!

Die meiden hebben fantastisch gepresteerd
Jammer voor Lotje van die fout aan het einde, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben

Over de toekomst doe ik maar geen uitspraken... Kan niet waarzeggen en er kan in een paar jaar tijd zoveel gebeuren Knipoog

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 17:10

Ik heb zo'n vermoeden dat een aantal het wel zullen redden, mits ze in de paarden willen blijven.
Zo'n Wendy Fokker zit al ver in het wereldje, ook door haar moeder. En Angela heeft ook goede andere paarden staan en de mogelijkheid om zich alleen op het rijden te richten.
Maar vooral bij jonge mensen kan het nog zijn dat ze er ineens helemaal geen zin meer in hebben.

Maar ik vind het echt supertof voor Angela!!! Wedden dat ze feesten daar!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:04

Fitzroy"]
[quote="CGJ12 schreef:
dat belooft veel voor de toekomst


Dat vraag ik me af? Rijden de ruiters van 1998 al succesvol mee op grote wedstrijden nu?
Denk dat de stap naar de internationale dressuurtop nog heel ver weg is voor ze.

Evengoed een prachtige prestatie, super!
[/quote]

Ondergetekende heeft in desbetreffende team gezeten, maar dan niet het gouden Junioren, maar het zilveren YR team (EK te Hickstead) Haha!

Mischa Koot, Kirsten Beckers, José Kouwenhoven, Petra van Esch, Marlies van Baalen, Joyce Heuitink, Dominique Filion; geen onbekende namen toch?

Aan u de keus of we inderdaad "succesvol" meerijden heden ten dage Knipoog

Een ding is zeker: wat je in die tijd mee hebt gekregen, zal je altijd ten goede komen. Al zijn het maar de bondstrainingen, clinics, ervaringen, etc.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:56

Tyrza"]
[quote="Fitzroy"][quote="CGJ12 schreef:
dat belooft veel voor de toekomst


Dat vraag ik me af? Rijden de ruiters van 1998 al succesvol mee op grote wedstrijden nu?
Denk dat de stap naar de internationale dressuurtop nog heel ver weg is voor ze.

Evengoed een prachtige prestatie, super!
[/quote]

Ondergetekende heeft in desbetreffende team gezeten, maar dan niet het gouden Junioren, maar het zilveren YR team (EK te Hickstead) Haha!

Mischa Koot, Kirsten Beckers, José Kouwenhoven, Petra van Esch, Marlies van Baalen, Dominique Filion; geen onbekende namen toch?
Aan u de keus of we inderdaad "succesvol" meerijden heden ten dage Knipoog

Een ding is zeker: wat je in die tijd mee hebt gekregen, zal je altijd ten goede komen. Al zijn het maar de bonstrainingen, clinics, ervaringen, etc.
[/quote]


Ik vind het een superprestatie.
Als je de opmerking van "Dat belooft wat voor de toekomst" in de gehele breedte neemt dan kan je dus stellen dat dit ook geldt voor Duitsland en de andere landen.
Zo geleidelijk aan zal toch het 'oude bloed' ontegenzeggelijk vervangen gaan worden door 'vers' bloed.
Wat je echter niet uit het oog moet verliezen is dat er vrijwel altijd een stagnatie zal volgen.
Immers, veelal worden de resultaten behaald op wat oudere paarden (neem Darwin, Filipo etc.) dus tegen de tijd dat de jonkies wat verder gerijpt zijn zullen de paarden zo'n beetje met pensioen gaan.
De junioren/young riders met, momenteel, relatief jongere paarden maken m.i. een grote kans om door te kunnen stoten naar de hoge klasse (mits vrouwe Fortuna ze niet in de steek laat).
Dat de combinaties wel degelijk goed scoren op grote wedstrijden blijkt wel uit de uitslagen die worden behaald op bijv. Indoor Brabant, Jim en (voorheen maar ook in de toekomst) Jumping A'dam. Daar behalen ze in hun klasse wel degelijk heel goede resultaten.
Voeg daarbij de namen toe die Tyrza opnoemt, dan heb je toch genoeg reden om hoopvol te mogen zijn? Bij dat rijtje wil ik zeker ook de naam Theo Hanzon voegen die in zijn eerste seniorenjaar toch fantastische resultaten heeft neergezet.

In ieder geval vind ik een gouden plak voor het juniorenteam en een zilveren voor het youg-riderteam een fantastische prestatie die mijn vertrouwen in de toekomst alleen maar doet sterken.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 18:59

zo harstikke goed zeg! OK dan!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:21

Ik vind het knap dat ze die Duitsers een keertje afgetroefd hebben hoor OK dan!

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:50

ja precies, ze hebben die duitsers er toch maar mooi afgereden, wat de senioren ook niet altijd lukt. voor mij zijn het toppers in de dop! allemaal.
geweldige prestatie. (misschien ligt het niveau nu wel hoger dan in 1998)

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 19:54

filippo is misschien wel ouder, maar lotje heeft m pas 8 maanden, dus dat is al bewonderingswaardig. blue ocean van tommie visser is pas 8, en loopt nu al op dit hoge niveau! je weet t nooit, maar hoop voor hun allen dat ze dit kunnen vasthouden

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:06

Super prestatie maar weer!
Individueel staan er ook een paar heel goed voor.

Ben het wel deels met Fitzroy eens, een aanzienlijk deel zie je op het hoogste niveau niet terug (laten we zeggen rond/boven de 70% in de GP)

Om bij de genoemde namen te bijven, oke, deze generatie is nog jong en wat niet is kan nog komen, maar:

Van Jose hoor ik al een tijdje niets meer..?
Ze kwam min of meer uit het niets en zo lijkt ze ook weer verdwenen.. Oke, haar topper van toen rijdt ze zelf niet meer, maar dan nog.
Kirsten rijdt nat. lichte tour meen ik, doet wel leuk mee met verschillende paarden, maar is nog geen GP ( ik 'ken' haar van een concours heeeel lang geleden met een rood schimmeltje, men wat keek ik toen al tegen haar op)

Tyrza van hier is er even uit geweest en nu lichte tour ( toch?)

Alleen Mischa heeft ( als enige van die groep?) een tijd lang GP gereden, ook int. en daarbij een paar keer rond de 70% gescoord.
haar zus Barbara trouwens ook, was ook vrij succesvol bij de jeugd en is na haar GP periode ook ff gestopt met het fanateke wedstrijdrijden.
(Vraag me trouwens af of/wanneer die ooit terugkomt in de sport?)

Antoinette Falandt komt trouwens ook uit die YR tijd (met haar schimmel toen)volgens mij, zij is de eerste die aan een senioren kampioenschap meedoet. Zij en Marlies van Baalen doen het nu bijzonder goed, de anderen acteren op iets lager niveau.

Nogmaals, ik doe het ze voorlopig niet na, maar da's het item ook niet. Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:13

Idd Madelein, dat is wat ik bedoelde. Met de top bedoel ik de internationale dressuurtop en daar rijdt nu eigenlijk alleen Marlies van Baalen in rond van degenen die Tyrza noemde.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:26

Madelein schreef:
Van Jose hoor ik al een tijdje niets meer..?
Ze kwam min of meer uit het niets en zo lijkt ze ook weer verdwenen.. Oke, haar topper van toen rijdt ze zelf niet meer, maar dan nog.


Grand Ami, het paard waar Jose Grand Prix mee reed, is verkocht


Kirsten rijdt nat. lichte tour meen ik, doet wel leuk mee met verschillende paarden, maar is nog geen GP ( ik 'ken' haar van een concours heeeel lang geleden met een rood schimmeltje, men wat keek ik toen al tegen haar op)

Kirsten heeft weer wat nieuwe troeven, nu ze bij Broere werkt

Tyrza van hier is er even uit geweest en nu lichte tour ( toch?)

Najaar Grand Prix! Tenminste, als we het zo vast kunnen houden...

Alleen Mischa heeft ( als enige van die groep?) een tijd lang GP gereden, ook int. en daarbij een paar keer rond de 70% gescoord.

Met Harry, oftewel Controversy. Deze heeft nu zijn pensioentje. Maarrr, ze is goed bezig in de ZZ Licht!

haar zus Barbara trouwens ook, was ook vrij succesvol bij de jeugd en is na haar GP periode ook ff gestopt met het fanateke wedstrijdrijden.
(Vraag me trouwens af of/wanneer die ooit terugkomt in de sport?)

Houdt zich nu voornamelijk bezig met trainingen en clinics, maar komt vast wel terug, als ze weer een topper heeft

Antoinette Falandt komt trouwens ook uit die YR tijd (met haar schimmel toen)volgens mij, zij is de eerste die aan een senioren kampioenschap meedoet. Zij en Marlies van Baalen doen het nu bijzonder goed, de anderen acteren op iets lager niveau.

...en laten we hopen dat het deze nieuwe toppers van de Junioren en YR ook zo toegaat Knipoog


Btw: ik was nog vergeten Imke Bartels bij het rijtje toe te voegen... Bloos
Laatst bijgewerkt door Tyrza op 25-07-03 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:29

Fitzroy schreef:
Idd Madelein, dat is wat ik bedoelde. Met de top bedoel ik de internationale dressuurtop en daar rijdt nu eigenlijk alleen Marlies van Baalen in rond van degenen die Tyrza noemde.


Heeft voornamelijk te maken met het paardenmateriaal. Het talent is er wel degelijk, maar zie maar eens een paard te hebben die de top kan halen...

Bovendien val je als ex-YR/Junior in een diep gat, als je eenmaal te oud hiervoor bent. Er is wat dat betreft nog steeds een weinig opvang voor aanstormende talenten: óf ze stoppen er (tijdelijk) mee, óf het paard waar ze destijds mee scoorden, is óf te oud, óf kwalitatief niet goed genoeg om zich te meten aan de zware tour...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:35

Maar dat bedoelde ik ook met externe factoren, Tyrza Knipoog

roxie
Berichten: 217
Geregistreerd: 30-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:48

dat ben ik nou helemaal met je eens tyrza, talent aan ruiters/amazones genoeg, maar probeer er maar bij te blijven. zonder toppaard kom je er niet.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 20:51

Daarom aanbid ik mijn Tollie dan ook... Nooit verwacht dat hij deze "top" zou volhouden en de stap naar het zwaardere werk aan zou kunnen.

Zonder hem was ik nooit zo ver gekomen....

En nee, ik zal nooit in het A kader van de senioren kunnen komen met hem, maar we hebben 1 doel: samen zo ver mogelijk komen. De rest komt later heus wel. Dat is het mooie van de dressuur: je kan het blijven doen tot je 80ste! Dus de oud-gedienden onder YR zullen hun tijd heus nog wel krijgen, let maar op!

Zie Jeanette Haazen maar: die is weer aardig bezig om een come back te maken. Even buiten beschouwing gelaten dat zij geen YR is geweest...

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 21:52

klopt Tyrza, er zijn vaak ook tig redenen/oorzaken voor te bedenken, soms zitten de omstandigehden niet mee, soms heeft iemand op persoonlijk vlak even een dip, etc.
Een goed pard wil uiteraard helpen (..), maar dan ben je er nog niet. Ook moet je zelf het karakter, de juiste instelling, doorzettingsvermogen en het talent hebben om er te komen.

Maar wat de redenen ook zijn, feit is even dat het idd vaak stil blijft rond de mensen die bij de jeugd het goed doen.
Zoals ook uit bovenstaand blijkt: slechts een klein deel zie je binnen 3 jr. terug op hoger niveau.

Harry van Barbara en Mischa Koot is idd met pensioen, Galliano ( gerrit) was al verkocht, en idd Mischa doet het nu leuk in de zz-zwaar, na ook enige tijd uit de wedstrijden geweest te zijn.

Rijdt Jose nog wel momenteel vraag ik me af..?

Imke Bartels, oh ja! foutje bedankt Scheve mond

Oh ja, Renske Quellhorst was er toen ook nog en Sophie v Zandvoort , beiden voor een jaartje of 2..?
En Kebie v.d. Heyden... en zo kan ik uren doorgaan...
Renske verschijnt trouwens sinds kort weer op wedstrijden, is ook lange tjd stil geweest rond haar..?!

Ik vond die vos v Renske een beetje simpel paard om het maar ff oneerbiedig te zeggen, maar ook daarmee kun je dus best een eind komen, al zul je hem dan misschien niet snel op de Olympische Spelen tegenkomen .