[JV] waarop letten met B proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

[JV] waarop letten met B proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:13

Ik heb onderling wel tm L2 gestart, maar daardoor is de B ook nogal ver weg. Wat vinden de jury's nou het belangrijkste van een B-proef? Correct alle figuren, super nageeflijk paard met het liefst oprichting, enz enz? Toch wel van belang zodra ik mijn startkaart enzo heb Tong uitsteken (overigens vermoed ik toch ook wel dat er een verschil is tussen onderling en officieel Knipoog )

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:24

als eerste wat nagevelijkheid, (dus niet perse aan de teugel) correct aant het been een goede stelling als het mogelijk is en 3 corredte gangen daarnaast wat mooie figuren en je komt al een heel eind

Ik vind zelf in de B een brave en egale proef met nette figuren belangrijk, hierbij een correcte houding en niet zitten te plukken aan je paard, en met de juiste stellingen en correcte gangen laat je zien dat je met basis bezig bent.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:32

Mijn ervaringen zijn heel wisselend, sonja scoort voor dezelfde proeven van de 174 tot 156, er zitten echte foutenkijkers bij. Sam sprong vorige week goed aan in galop, bleef mooi met zijn hoofd beneden, maar pakte in de hoek het bit beet en sprong opzij, ze miste hierdoor een bordje, maar was op tijd weer in de ring voor ebe grote volte. Ze kreeg een 4 min 2.

Nu wordt je dubbel gestraft in het cyfer voor aanspringen en voor het de ring uit springen!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 21:44

inderdaad erg zwaar bestraft voor de B