Wedstrijdkleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Wedstrijdkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 15:25

Vandaag maar eens inkopen gedaan, mooie witte rijbroek en een hele leuke blouse. Ik vroeg me alleen af, de blouse is creme geruit met natuurlijk een wit kraagje en witte manchetten. ZIjn er nog speciale regels omdat de blouse niet helemaal wit is (maar wel erg mooi!)?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:32

Neej hoor als het kraagje en de manchetten wit zijn is alles goed!!! en ook al zou het kraagje niet wit zijn dan zou je er nog een plastron overheen kunnen doen!!!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:35

Plastron is sowieso verplicht. En er zijn ook ruiters die met creme of lichtgele blouse en rijbroek rijden.

Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:35

Dit komt uit het dressuur reglement van KNHS:

Artikel 143 Kledingvoorschriften
Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte
van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de
voorlezer van de deelnemer.
Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte- of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool,
- een zwarte of donkerblauwe (veiligheids)cap, dressuurhoed of bolhoed.

Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30ยบ Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat
de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan
gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse (met korte of
lange mouwen).

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:45

dus moet je voorlezer ook die kleren aan, of ben ik nou erg in de war??haha dat hebben mijn voorlezers nog nooit gedaan iig.

Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 15:51



Nee, alleen de eerste 4 regels zijn ook voor de voorlezer!
De rest is alleen voor de deelnemer IN de ring. OK dan!

Maar officieel moet de lezer wel correct gekleed zijn. (maar ja, wat is correct??) Cheese!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 16:28

Dus dat betekent dat ik bij zomerse temperaturen ook met jasje moet rijden, maar dat overleef ik wel die 6 minuten. Mag je dan wel losrijden zonder jasje met een geruite blouse (hij is zo mooi hahahaha)

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:40

volgens mij mag je gewoon in je bloes losrijden hoor....
ik heb alleen nog nooit gehad dat als het warm ia je zonder jasje mag, das wel jammer want das vet heet!!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 16:59

volgens mij gaat de jury er echt niet op letten wat voor kleren de voorlezer draagt. ook al komt ze met een jurk aanzetten ofzo, ze kunnen toch niet zeggen: ga jij je ff omkleden, dit is niet toegestaan. lijkt me beetje raar.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:04

Ik heb een blauw geruite blouse, dat mag dus zeker niet zonder jasje in de ring. Met losrijden heb ik geen jasje aan, in de ring wel, even kiezen op elkaar.

Als jouw blouse creme is, dan mag je denk ik ook best zonder jasje in zomertenue, er staat immers nergens dat hij effen moet zijn?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:20

Volgensmij mag je met jou blouse (creme/wit geblokt) gewoon in zomertenue rijden hoor als dat van toepassing is! Deze kleuren voldoen aan de voorwaarden.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 19:54

mmm helaas is hij nog veel leuker dan creme wit geblokt, hij is creme geblokt met een lichtblauw scheidingslijntje tussen de blokjes Knipoog Mag dus niet

Nimmy

Berichten: 3942
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:11

tegen nij is alleen gezegt dat de voorlezer en fatsoenlijk gekleed bij moet lopen, bv niet in een bikini ofzow, gewoon normaal gekleed is daarop van toepassing, alleen nu vraag ik me af, ik ga bij de pony's starten moet ik nu wel of geen wit singelbontje de een zegt van wel, de ander van niet.
groetjes

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 20:48

Manon 2 schreef:
mmm helaas is hij nog veel leuker dan creme wit geblokt, hij is creme geblokt met een lichtblauw scheidingslijntje tussen de blokjes Knipoog Mag dus niet


Helaas dan mag het dus weer niet....

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 11:36

Nimmy, singelbontje hoeft niet mag wel, maar het kan zijn dat het clubtenue is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:34

De voorlezer moet wel "normaal" gekleed zijn, dus als je een voorlezer in bikini op laat draven kan de jury jou uitsluiten van deelname. (want jij bent verantwoordelijk voor je voorlezer!)