Kringkampioenschappen Middenbeemster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Kringkampioenschappen Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 19:05

Orri moest als eerste van de 3 (Or, Razin en Idie van AMSAMSAMS) al om 8.45 en 9.15. Prima en Napoleon zijn de hele dag komen helpen, en we konden de auto van Prima gebruiken om met 1 trailer te rijden, want Or en Razin moesten tegelijk .

Om een lang verhaal kort te maken: Or ging best redelijk. Maar we hadden geen hekjes, alleen maar bordjes en niet eens de hoeken afgezet ofzo... Ik had de grootste moeite om Or tussen de bordjes te houden. En ja, de hekjes zijn magisch bij hem, maar die waren er nu dus niet... Verdrietig
Het leek ook wel alsof de ringen niet helemaal klopten. de hoeken bij de A waren heel krap, voor je het wist zat je al achter de A. In de eerste proef gleed Orri een paar keer heel erg uit, daarom hebben we toen achter grotere kalkoenen ingedraaid en de tweede proef ging het beter.
Eyes was helemaal vroeg gekomen zodat hij heeft gefilmd, hartstikke leuk dus dat ik de proeven op video heb! Lachen
Ook Antoinette was er weer om foto's te maken!

Toen moest Razin. Toen ik erop zat, gingen we meteen aan de kletter over het terrein, Razin had er echt zin in! Haha!
Ze was heel druk, waarschijnlijk omdat ze wist dat broertje Orri vlakbij was, en daar wilde ze graag naartoe. In de proef bleef ze heet, op zich was ik daar heel blij mee want nu hoefde ik er niet zo aan te werken. Haha!
Maar het resulteerde wel in niet netjes stil blijven staan bij het halthouden, onmiddellijk achterwaarts zonder te wachten, heel erg verzet na de middengalop toen ik haar terug wilde nemen en me vergiste in de afstand van die rotbordjes. Haha!
In de tweede proef was ze zo druk dat we bij het afgroeten 5 meter opzij en naar achter gingen. Schijnheilig

Toen we naar huis wilden om Idie klaar te maken, bleek dat er een prijsuitreiking te paard was. Mijn naam werd ook genoemd met Razinda. AMSAMSAMS en Napoleon zijn toen met Or naar huis gereden, omdat we anders in tijdsnood kwamen. De prijsuitreiking duurde eeuwen en Razin stond op een gegeven moment gewoon te slapen. Slapen
Na de ereronde ben ik maar weggegaan om nog op tijd op stal te zijn voor AMSAMSAMS. Oja, de uitslagen: Or had 154 en 157 punten, 1 puntje erbij dus en hij was van de 25 deelnemers ongeveer 10de denk ik. Er gingen er 8 door. Razinda was van de 24 deelnemers 6e met 2x 159 punten en mag door naar de Regiokampioenschappen! Ook hier gingen er 8 door.

Dus Prima, Eyes en ik zijn terug naar stal gereden met Razin, en toen weer terug met Idie. AMSAMSAMS reed twee nette proeven. Helaas zat zij er net niet bij om door te mogen naar de Regiokampioenschappen.

Er volgen vele foto's en stills! Haha!

Ik ben vast nog van alles vergeten, maar dat komt omdat ik er een beetje doorheen zit nu. Haha!
In ieder geval wil ik AMSAMSAMS, Prima, Napoleon en Eyes heel erg bedanken voor alle hulp en Antoinette voor het maken van de foto's!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:22

Graag gedaan hoor van die foto's. Je durft me nu niet meer te vergeten he?! Knipoog Haha!

Gefeliciteerd dat je door mag!! Dat was voor mij ook nog een verassing. En dat gecross van Razin heb ik niet eens gezien, was ik te laat voor Huilen Had ik wel willen zien *LOL*

Ben wel benieuwd naar het verdere verslag van AMSAMSAMS, jammer dat ze er niet bijzit voor de Regiokampioenschappen.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:37

Wij waren er ook,een stalgenoot van miran en mij reed en wij waren te groomen,ze moest rond 4en rijden,liep alleen in dus ze zat er nog geen 5 min op en ze moest al starten.
!e proef wat rommelig,maar goed wat wil je dan ook met een koud paard...,2e stuk netter,voltes waren meer paaseiig mar toch,en 1xverkeerd aangegalopeerd,verder goed.
Iemand had hem ook zo mooi ingevlochten,haha.

Punten iets van 160 en 162,dus 2 puntjes erbij en ze was 3e dus wij horen naar de luispreker ,wie er allemaal voor de uitreiking moesten komen,astrid haar naam er niet tussen,dus wij naar trailer,afzadelen,kalkoenen eruit,vlechten eruit dekkie op en klep naar benee......word ze toch nog geroepen voor de uitreiking!Dus snel hebben miran en ik nog wat proberen te maken van de vlechten,jasje weer aan enz,was een zeer langdradige prijsuitreiking maar goed ze mag naar lisse!
Dus succesvol dagje.

Ps ze was degene met die grote palomino.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:37

We hebben nog de jury proberen te beinvloeden, maar helaas amsamsammetje is er niet doorheen!! Erg jammer, want ze deed ontzettend haar best. Ik dacht nog dat er een winstpunt inzat, naar de inschatting van de score die de jury opschreef, maar ik zat ernaast, tot grote ongenoegen van amsamsam. Wel leuk is dat Eyes van zowel een proef van jura als van amsamsam heeft gefilm terwijl hij naast de jury stond. Je kunt dus al het commentaar goed horen en gelijk de punten weten Haha!. (was met goedkeuring van hun uiteraard)

Ik ben ook wel moe, zo na een weekend met paarden en proefen, en vroeger uit mijn bed als normaal!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:39

paulanda schreef:
Ps ze was degene met die grote palomino.


Die hebben Napoleon en ik nog staan bewonderen!!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:45

Prima"]
[quote="paulanda schreef:
Ps ze was degene met die grote palomino.


Die hebben Napoleon en ik nog staan bewonderen!!
[/quote]

Ik heb jullie groepje nog wel gespot Nerd Maar vind het altijd zo bijdehand om te zeggen van.. Halloooo ik ben die en die...
Ach misschien de volgende keer Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 19:58

Had het gedaan, wat maakt het uit! We hebben allemaal wat gemeenschappelijks!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:02

Prima schreef:
Had het gedaan, wat maakt het uit! We hebben allemaal wat gemeenschappelijks!


Paarden bedoel je Knipoog Tong uitsteken

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:05

wat goed van razin zeg! ondanks dat ze zo heet was.wat start je nu met haar?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:07

Leuk zeg!
Ik ben gisteren ook naar een krinkampioenschap geweest en werd daar 1e in de B. 1 jury ging alle papieren controleren (handtekeningen, entingen alles....). Ik heb altijd € 10 in dat mapje zitten voor het gaval ik vergeet geld mee te nemen, zei die jury dat dat niet genoeg was om 1e te worden...... Maar de proef dus wel, want ik werd bij haar wel 1e!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 20:33

Gefeliciteerd Maartje, nu op de regionale een zeer nette proef neerzetten hoor. Laat ze maar eens zien met welke combinatie ze te maken hebben!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:07

Ja, het was een mooi beeld, mooi beeld. Erg jammer voor Or dat die niet ook gewonnen had. Te overhaarstig naar de de M? Knipoog

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:47

Ik heb jullie zien staan allemaal, maar durfde me eigenlijk niet meer te vertonen nadat ik als een ongeleid projectiel over het losrijterrein gescheurd was... Prima bijna omvergereden, Maartje twee keer in de weg gezeten.. ik had geloof ik m'n dag niet erg.... Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:52

he1 ik kreeg net sms van de eigenaar van mijn vorige pony, dat ze kringkampioen was geworden met dressuur.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:03

He, het was erg gezellig vandaag Heb geen voeten meer over Haha! Ik ben nu de foto's aan het overzetten dus die worden er denk ik morgen opgezet (vanavond red ik niet meer..............ga zo heerlijk slapen na 2x dit weekend om 5.45u te zijn opgestaan Clown )

Oja, heb ook nog een leuk nieuwtje, Ik ben ook door de selectie Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:05

Jij ook gefeliciteerd dan Tessa! Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:09

MirandaB"]
[quote="Prima"][quote="paulanda"]
Ps ze was degene met die grote palomino.
[/quote]

Die hebben Napoleon en ik nog staan bewonderen!!
[/quote]

Ik heb jullie groepje nog wel gespot Nerd Maar vind het altijd zo bijdehand om te zeggen van.. Halloooo ik ben die en die...
Ach misschien de volgende keer Knipoog
[/quote]

Vond ik ook een erg apart paard om te zien, ik hou wel van aparte combi's!

[quote="Nuv schreef:
Ik heb jullie zien staan allemaal, maar durfde me eigenlijk niet meer te vertonen nadat ik als een ongeleid projectiel over het losrijterrein gescheurd was... Prima bijna omvergereden, Maartje twee keer in de weg gezeten.. ik had geloof ik m'n dag niet erg.... Haha!


Hahahahha, was jij dat *LOL* Prima vond het niet erg hoor, hij bleef er erg cool onder, ik daarentegen zat op de grond en begon behoorlijk te zweten toen je voorbij stoof Knipoog Dat jij ons hebt herkend.........echt knap Overigens heb ik wel met plezier naar je schimmel gekeken

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:17

Gefeliciteerd , jammer dat ik jullie niet gezien heb. Zo veel bokkers in M.beemster en ik heb ze allemaal gemist. Wel leuk dat er zoveel bokkers door mogen. Ik moest natuurlijk even Nahmax aanmoedigen die met Simone in de Z1 startte.

Ze gingen best redelijk goed, eerste proef bleef Max wat te tam, de 2e proef kwamen er net na het binnenkomen 2 spannen friezen over de weg aandraven en de Z-baan lag vlak naast de weg. Max zette dus even lekker zijn hals erop met als gevolg dat Simone er niet meer aan durfde te rijden, bang voor een explosie *LOL* , daarom kwamen niet alle onderdelen uit de verf en viel max vlak voor de eenvoudige wissel in de contra uit de galop (met als gevolg 2 vieren, 1 voor de contragalop en 1 voor de eenvoudige wissel). Uiteindelijk was het resultaat van de eerste proef 3e met 187 en de 2e proef 4e met 183 pnt.

Ze mogen dus door, yes.

Ik ben wel erg trots op mijn maxie hoor Lovers
Laatst bijgewerkt door astridh op 13-07-03 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:19

Heej ik zag die tweespannen voorbij komen scheuren (met een hele mooie knie-actie trouwens Kwijl )
Helaas heb ik toen niet in de Z-ring gekeken wie daar reed anders
had ik Max kunnen bewonderen, chips

Netjes gedaan hoor Maartje, ik heb nog eventjes een van je proefjes
staan te bewonderen maar volgens mij heb je me niet gezien

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:22

Astrid, ik heb je paard vanmiddag wel gezien hoor!! *LOL*
Keek net in je profiel en herkende hem. Hij stond eerst dus nog e.a. met mijn stalgenootje.
Grappig, nog een boktpaard gezien Haha!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 22:24

O Astrid, dan was ie nog wel braaf, want ik keek wel meteen naar de Z ring en ik dacht nog, dat is wel een braaf paard, want die loopt gewoon door, terwijl ze op het inrijterrein allemaal wild werden...
En Napolen, dankjewel voor het complimentje! Haha!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:15

Nuv schreef:
Prima bijna omvergereden,


Toch een Prima manier om kennis te maken???? }>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 00:45

Ik heb het helaas gemist, er reden geen treinen voor 7 uur dus dan was ik veels te laat en met drie paarden is het zowiezo een hoop geregel.
Or heeft nu net zijn 10de wedstrijd gelopen en 2de keer M1 dus ik vind het wel netjes, zijn eerste wedstrijd was hij 1e en 2e geeindigt... dus, op naar de winterkampioenschappen Tong uitsteken
Fijn om te horen dat Raz heet was, nu ook zonder Or zodat ze niet zo snel mogelijk de proef weer uit wil *LOL* Knipoog

Voor de meneer die de telefoon opnam; "ik ben gewoon goed, hoeft niet eens te raden Tong uitsteken "

Ik ben wel benieuwd naar de video! dan moet je mij er ook aan herinneren dat jij die van de kur nog moet zien *LOL*
Die trouwens echt geweldig gefilmd was door de man van Von...

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 08:42

napoleon schreef:
Oja, heb ook nog een leuk nieuwtje, Ik ben ook door de selectie Haha!


Gefeliciteerd Party!! Komt dat door mijn grote vriend?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 11:41

Bedankt voor de reacties! Lachen

Nimber, dit was Razin haar 2de wedstrijd in de L2. En de tweede keer voor Orri in de M1. Juf vond trouwens dat hij wel wat was ondergewaard qua punten. Haha!

Jurga, ik maak me geen illusies hoor... Als ik hier 6de werd en op de Regio heel Noord Holland moet rijden zit er vast geen plekje voor mij bij.
Maar ik vind het al geweldig dat ik daar mag rijden! Lachen

Nuv, dus dat was jij? }>
Ik had echt niet in de gaten wie jij nou was, te geconcentreerd bezig denk ik. Haha!

Napoleon, gefeliciteerd!! Party!! Party!! Party!!
Ik vond het al zo raar dat je niet door zou zijn met een vierde plaats, terwijl bij ons van iedere klasse 8 mensen door gingen. Waar en wanneer zijn jullie Regiokampioenschappen?

Astridh, ik heb jou niet gezien, maar Max wel, tenminste bij de prijsuitreiking. Gefeliciteerd dat hij door mag!! Party!!

Barb, ik heb je wel gezien hoor, je stond aan de rechterkant van de jury! Lachen
Maar daarna was je spoorloos verdwenen. Haha!

Orri, ik vind het ook super netjes van Or, zijn tweede keer in de M1. Er wordt altijd wat strenger gejureerd op de Kringkampioenschappen en hij was ook nog niet helemaal de oude, na dat hij vorige week niet zo lekker was. Hij heeft toch weer een punt er bij. Nog 7 te gaan! Knipoog