Leuke casus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Leuke casus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-03 10:51

Ik zit op mijn werk dus heb de reglementen niet bij me. Ik zat echter even te surfen naar wat startlijsten en wat kom ik daar tegen?

Iemand die afgelopen vrijdag/zaterdag mee heeft gedaan aan de Regiokampioenschappen van Zuid Holland in het Z1 start komend weekend met hetzelfde paard in het Z2 voor een andere vereniging op de Kringkampioenschappen in Noord Holland.
Betrokkene heeft zich niet geselecteerd voor de Hippiade in ZH.

Ik vraag me af of dit mag. Omdat de Regiokampioenschappen in ZH zo extreem vroeg worden gehouden is het makkelijk om gauw even van vereniging te switchen en nog volop mee te doen in NH of een andere provincie.
Leuke escape als je er net niet bij zit.
WIe heeft antwoord?

Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:55

nou, die persoon heeft er in ieder geval veel voor over Haha!

Maar het lijkt mij niet de bedoeling, al weet ik niet of het theoretisch ook niet mag.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:14

Vraag me af of je zo snel je startkaart omgezet hebt?
Ik heb verder geen idee of dit wel of niet mag, als ze echt zo snel van vereniging heeft geswitcht, is er denk ik niet veel op tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:07

Interessante vraag. Toevallig zat ik me van de week af te vragen of je eigenlijk meer startkaarten per combinatie kunt hebben, bijvoorbeeld vanwege het lidmaatschap van diverse verenigingen?? Volgens mij kan dat niet, maar het zou wel handig zijn als je bijvoorbeeld regelmatig buiten je kring start of als je bijvoorbeeld de kampioenschappen liever in een andere kring rijdt.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 17:09

Nee, dat mag niet, lovely, want je mag maar via één vereniging tegelijk een startkaart hebben. Dus als je meerdere paarden rijdt, moet je met al die paarden al een startkaart hebben van dezelfde vereniging.
Het enige wat dus in dit geval zou kunnen is dat deze persoon heel snel van vereniging en startkaart is gewisseld, volgend mij.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 19:55

Je mag idd niet voor twee verschillende verenigingingen starten, ik ben zelf lid van twee verenigingen maar rijd/reed beide paarden voor dezelfde vereniging.
Startkaart omzetten kost toch gewoon weer een nieuwe startkaart en nieuwe coupons, béétje vreemd dus (ik bedoel hoe belangrijk kunnen de kringkampioenschappen voor iemand zijn...). Is er niet een typfout gemaakt door degene die de startlijst heeft gemaakt, ik noem maar wat? (hmm, dat kan dus niet, aangezien het om verschillende provincies gaat...)
Vage constructie iig!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 20:15

En het kan absoluut geen toeval zijn?

Ik heb een kennis die al zijn schimmel ruinen Kingston noemde, die kreeg dus ook geregeld post van de NBVR als de vorige Kingston niet in dezelfde klasse liep als de huidige.
Persoon had een universele startkaart dus vaak waren er meerdere Kingstons in 1 jaar Haha!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 22:58

ik heb wel gehad dat ik tegen iemand in de m1 moest die toen kringkampioen werd en al z1 gestart was met hetzelfde paard, ze zijn er toen achtergekomen en toen was hij gediskwalificeerd...
ik denk niet dat je met 1 paard voor 2 verenigingen mag rijden...

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 23:38

Het lijkt me, als ze afgelopen weekend in de Z1 startte en niet aan bod kwam en nu straks in de Z2, dat ze dan helemaal niet in de prijzen zal vallen...
Maar volgens mij ben je dan ook wel volkomen gestoord als je om zo'n reden van vereniging gaat veranderen. Dat toont in elk geval totaal geen betrokkenheid bij de oude vereniging en van dat soort mensen, die dat om die redenen zouden doen ( veranderen van vereniging) walg ik gewoon.
Maar het zou ook nog een foutje kunnen zijn ( hoop ik.....).

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-03 23:52

Hmmmm... ik heb het nog even gechecked en het vreemde is dus dat ze in het Z1 wel door mag naar de Hippiade!!

Nu begrijp ik het helemaal niet meer.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:16

Nee dan mag het niet!

het paard is Z2, met haar als ruiter, dus mag ze geen Z1 meer starten!

dus ze mag nu wel meedoen in de Z2, maar niet meer in de Z1 starten op de Hippiade

je mag overigens wel van meerdere rijverenigingen lid zijn!

zo hebben wij een clublid(ie we nooit zien maar daar missen we ook nix aan) die nogsteeds via ons een startkaart heeft, maar die is lid is geworden van een andere club, die een eigen binnenbak heeft en waar veel wedstrijden zijn, zodat ze dus op alle wedstrijden daar in die bak kan starten, omdat die club voorrang geeft met inschrijven aan zn eigen leden

maar ze start dan wel onder onze clubnaam.


Op de site van de KNHS staan de regels mbt meedoen aan de kampioenschappen en de Hippiade etc en de overgang naar een volgende klasse

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:25

Je kan wel lid zijn van meerdere verenigingen voor bak, les etc. Maar je kunt maar voor een vereniging uitkomen op wedstrijden.

Heeft ze zich trouwens geselecteerd in het Z2 fitz Verward

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 20:06

Is komende weekend, Gomir.
Dus ik weet het nog niet.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:35

Stom zeg Frusty Dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken...Bloos

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:36

Nee je mag geen (wedstrijd-)lid van twee verenigingen zijn. Uitzondering hierop is als je lid bent van een ponyclub, dan mag je wel al lid zijn van een rijvereniging! Maar hoe dat laatste precies zit weet ik zo niet meer.
Het lijkt me dat bovenstaande ruiter zwaar in overtreding is.......

En moest je oo niet minstens 1 wp hebben in een klasse om te mogen deelnemen aan kampioenschappen of iets dergelijks?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:41

Hier niet Fabiënne, maar dat verschilt per regio/kring

Ponyclub en een andere rijvereniging mag wel, als de ponyclub geen 'LR' heeft of de 'LR' geen 'PC'. Maar 100% zeker van de precieze regeling ben ik niet

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:24

Tuurlijk mag je lid zijn van meerdere clubs, alleen mag je er maar voor 1 starten. Als je al geselecteerd bent voor de kampioenschappen mag je toch overgaan naar een hogere klasse ?? Of begrijp ik de regels nu helemaal verkeerd?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 11:08

Annegti, je hebt gelijk. Op het moment dat je je geselecteerd hebt voor de Hippiade mag je promoveren en op de Hippiade in de oude klasse starten.

Maar het vreemde hiervan is dus dat ze zich al geselecteerd heeft in het Z1, maar nu in een andere provincie aan kringkampioenschappen mee doet aan het Z2. En dat snap ik niet helemaal.
Want stel dat ze idd van vereniging is veranderd, dan zou dat betekenen dat ze op de Hippiade ook niet meer mag doen voor haar 'oude' vereniging. Ze neemt immers een startplaats van Zuid Holland in en niet van Noord Holland.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 22:24

Je hebt gelijk Fitzroy maar soms tellen selectiewedstrijden ook als gewone wedstrijden gewoon voor punten. Ik bedoelde meer algemeen.

Vind het wel een vreemd verhaal als het inderdaad zo is... maar er zijn soms wel meer dingen die ik niet helemaal kan volgen...