Lotje Schoots naar het EK in Samur (Fr.)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Lotje Schoots naar het EK in Samur (Fr.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-03 22:55

Net een apetrotse Caroline Schoots op visite gehad (moeder van Lotje).
Lotje is officiëel toegevoegd aan het EK-team junioren dat het volgende weekend aantreedt voor de Europese Kampioenschappen in Samur(Frankrijk).

Afgelopen weekend is ze in Luxemburg als hoogst geklasseerde Nederlandse toegevoegd.
In de kür was ze als 3e geïndigd met meer dan 73% achter ene Sprehe en nog een ander beiden uit Duitsland.
De bondscoach was zeer opgetogen maar wilde nog wat veranderingen in de kür hebben.
Nou was de huidige kür in 2 dagen gemaakt en die was aanvankelijk voor Indoor Brabant (afgelopen jaar). Lotje zou daar rijden met haar andere paard (Farao) maar die was geblesseerd geraakt 2 dagen voor de kür. Dus s'avonds nog 'even snel' een andere kür geschreven en vlug opgenomen (in het donker Cool ) en daar muziek op gemaakt.
Op IB werd ze 2e maar ze maakt zoveel progressie met dit paard(Fhillipo) dat ze al was toegevoegd aan het A-kader.
Afgelopen weekend in Luxemburg maakte de bondscoach nog een opmerking (haar laatste deel gaat ze weer terug van galop in draf) dat de galop en de muziek zoveel indruk maakte dat hij liever had dat de galop doorliep tot het eind.
Ook op haar protocollen in Lux. stond dat men de overgang 'jammer' vond.
Peters was ervan ovetuigd dat ze anders zeker had gewonnen.

Dus..... hard aan het werk want Zondag gaat de equipe naar Aachen voor een trainingskamp en dan moet de nieuwe kür klaar zijn, en daarna op naar Frankrijk!!!

Ik ben zo trots op die 'kleine' meid (ze steekt zowat een kop boven mij uit Haha! ) want ze flikt het hem toch maar even.
Maak al küren voor haar vanaf haar ponytijd en ook daar was ze al heel succesvol.
Ik denk dat ik het volgende weekend in Frankrijk ben te vinden!!

Uit de paardenkrant:
Lotje Schoots en Fhillipo scoren hoog in Luxemburg
STRASSEN – Het internationale jeugdconcours in het Luxemburgse Strassen was afgelopen weekend het decor van de laatste observatiewedstrijd voor junioren en young riders dressuur. De messen werden geslepen en de prestaties waren dan ook zeer goed. Bij de junioren boekte Lotje Schoots met Fhillipo opvallende resultaten en Nederland bewees in een internationaal veld uitermate goed mee te kunnen draaien. In totaal reisden zes junioren af naar Luxemburg. De vijtienjarige Lotje Schoots werd twee keer tweede met Fhillipo (Kommandeur x Toronto) bij de junioren. In de afsluitende kür op muziek bezette de combinatie de derde plaats met een mooi percentage van 73,02%.



Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 02:30

Sorry, Fhillipo moet Phillipo zijn en Peters uiteraard Peeters.

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 11:20

Nistria schreef:
Lotje is 14!
Maar wel verdient hoor!!
Al hoewel ik nogsteeds vind (en dat vond iedereen in Strassen) dat Jenny daar ook had moeten starten. Diederik heeft vaak zat boven jenny gestaan..
Deze vijf gaan op trainingskamp zondag en de beste 4 gaan. 2 paarden zijn niet helemaal goed dus er kan nog veel gebeuren.....


Klopt dat ze 14 is!! Paardenkrant is wat dat betreft niet erg accuraat.
Alleen... kan je dit even uitleggen?? Ik begrijp het verband niet zo goed.
Al hoewel ik nogsteeds vind (en dat vond iedereen in Strassen) dat Jenny daar ook had moeten starten. Diederik heeft vaak zat boven jenny gestaan..

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 11:37

Dank voor de correctie Knipoog

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 18:27

Nou snap ik jouw opmerking.
Het was idd duidelijk dat het tussen Lotje en Diederik ging. Dat ze in Luxemburg als hoogste Nederlandse eindigde is natuurlijk prachtig voor haar (maar ja, die meid heeft dan ook totaal geen last van wedstrijdzenuwen he?).

Maar ik dacht dat Jenny al geselecteerd was???
Zie hier de lijst zoals gepresenteerd door de KNHS

22 Juli 2003 t/m 27 Juli 2003 EK Junioren & Young Riders Saumur, Frankrijk
Dressuur

Bijzonderheden
Short List Junioren Angela v.d. Berg - Wendy Fokker - Jenny Schreven - Lotje Schoots - Diederick van Silfhout


Categorie: Junioren
Naam Persoonlijke uitnodiging Aangevraagd Nominatief Definitief
Angela van den Berg------------------------------------------------x
Wendy Fokker--------------------------------------------------------x
Lotje Schoots---------------------------------------------------------x
Jenny Schreven-------------------------------------------------------x

Categorie: Reserve
Diederick van Silfhout-----------------------------------------------x

Nou heb ik het met Caroline niet over de anderen gehad maar ze komt toch weer vandaag of morgen, zal ik het gelijk eens vragen want ik snap het niet meer helemaal Verward

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 18:37

Heb het net nog even snel nagevraagd, maar Jenny zit gewoon definitief bij het EK-team hoor!
(alles onder voorbehoud uiteraard want in Aken worden alle paarden nog gekeurd etc. en dan kan er nog altijd van alles tussenkomen nietwaar?).

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-03 22:16

See you Sunday (next week).

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 11:51

AAAhhhhh Nistria,

Nou begrijp ik de inhoud van je eerdere bericht mbt Jenny en Diederick.
Ik begreep de strekking al niet maar ik dacht de hele verkeerde kant op, vandaar mijn vraagtekens.
Thankx voor je uitleg (en je geduld Knipoog ).


Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-03 17:29

Stuur wel even een Pb.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lanouska, Luzerna en 13 bezoekers