Verslag Hippisch Festijn Grave

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Verslag Hippisch Festijn Grave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-03 13:01

Dit weekend was er in Grave een mooi concours. Vrijdag begon het programma met een groep Prix St. George ruiters. Het begon al om 12.00. Samen met een vriendin ben ik gaan kijken. Een aantal proeven gezien en ook een tijd bij het los rijden wezen kijken. Het los rijden vind ik eigenlijk nog mooier dan alle proeven.
Het niveau verschilde nogal, de volgende ruiters waren o.a. aanwezig: Patrick van de Meer, Hans Peter Minderhoud met Junior STV Kwijl , Joyce Lenaerts, Kebie van der Heijden, Nicolette van Lierop en Imke Schellekens.
Nicolette van Lierop met Ferrolan heeft de eerste prijs gewonnen. Een hele leuke middag.
Toen ik thuis was belde een vriendin in paniek op of ik 's avonds niet mee kon om haar te helpen op dezelfde wedstrijd. Haar vriend was er niet, trainer niet te bereiken etc. Dus ik snel mijn eten naar binnen geduwd en toen maar weer mee... Oo wat ben ik toch aardig Tong uitsteken
Uiteindelijk waren er nog veel meer bekende op het terrein, maar goed. Even geholpen, voorgelezen. Met los rijden steigerde hij een paar keer, maar volgens mij kwam dit meer door de stress van de ruiter... In de proef ging het beter en had ze nog 157 punten.
Zaterdagmiddag had ik Risco al klaar gemaakt, want laat in de middag moest ik werken. Dus hij moest binnen blijven, daar was ie niet mee eens. Zondagmorgen moest ik al om 09.30 rijden, dus geen zin meer om dat 's morgens te doen.
Zondagmorgen om 8 uur vanaf huis vertrokken en op naar de wedstrijd. Vorige week had ik maar 148 punten behaald, terwijl ik echt een goed gevoel had over de proef. Dus ik was een beetje pessimistisch ingesteld.
Maar met los rijden liep ie weer zo lekker. Ik had een rijbak bijna voor mezelf alleen, dus lekker de ruimte. Dan ben ik zelf al veel rustiger, viel me op dat ik geen echte zenuwen had. Totdat ik de proef moest gaan rijden... Volgens mij heb ik RunningKawa nog zien lopen! Ik zag zo'n mooie schimmel lopen, maar weet het niet zeker. Was je dat of niet?
Andere bokkers heb ik niet gezien, maar waren ze aanwezig?
Ineens was ie een stuk minder voor het been, net alsof ie een beetje moe was en alles al had gegeven.

Ik vond het zelf wel oke gaan, maar minder dan het los rijden. Een vriendin van mij heeft me gefilmd dus kan ik dat eens rustig op mijn gemak na gaan kijken. Na de proef hebben we Risco naar huis gebracht en 's middags met mijn vriend nog even terug naar het wedstrijd terrein. De prijsuitreiking was net geweest en een vriendin kwam met mijn prijsje aangelopen! Huh? Jaaaa ik was 4e met 160 punten Knipoog . Nou ik was echt harstikke blij, dacht dat ik er niks meer van kon. Dit geeft me weer moed om toch weer lekker door te gaan!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 09:57

Hee, dan hebben we elkaar vast gezien, ik moest zondag om kwart voor 10 rijden... Bovendien heb ik jou dan vast ook bij de prijsuitreiking gezien.
Ik was er trouwens ook vrijdagavond en zaterdag overdag en 's avonds...
Maar ik rijd pas B, ben nog lang niet zo ver dat ik M start... Haha! .
Ik was zondag trouwens 6e, dus net geen prijs helaas...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:32

Ik was er ook, moest zondag al om 9 uur dressuurrrijden. Ik had maar 157 punten, de vorige dag 164 (5de). De jury vond dat hij de hele proef te diep liep...nou ja, dat zou ook best kunnen, maar beter dan de dag ervoor toen hij alles wilde bekijken en af en toe gewoon zijn hoofd even draaide om de paarden in de ring naast hem aan te moedigen

Ook heb ik zondag voor het eerst gesprongen, een super-kijkerig parcours natuurlijk, zeker als je voor de eerste keer gaat. Met een weigering op de tweede van de dubbel (mijn schuld) en een balkje op de eerste van de dubbel was ik zeer tevreden!

Oja, ik heb wel een schimmel Schijnheilig

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 10:40

Ik heb je zien springen Marieke, ging verder best netjes toch? Zeker voor de eerste keer! En ja hoor, Rex is ook mooi...Lachen.
Ben jij trouwens zaterdag nog in IJsselsteyn geweest?

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-03 12:39

Nee ik was te laat voor de prijsuitreiking, een vriendin van mij had de vierde prijs voor mij opgehaald.
Echt jammer dat ik jullie niet heb zien rijden... Boos! Terwijl we toch ongeveer gelijk daar zijn geweest.
Toch 2 winstpunten Marieke, is toch super netjes. In de L1 of niet?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 16:46

Het was in de L2...

En ja, ik ben zaterdag nog in Ijsselsteyn geweest, even een uur crosstraining en daarna paard in het badschuim voor de dressuurproef!
Niet echt een ideale planning, maar Rob kwam er best laat mee en ik wilde toch graag in Ijsselsteyn trainen.

Maandag heeft ie lekker een dagje in de wei rondgewandeld, want het was wel druk ja....