Leuk concours met dressuur, kur en springen gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Leuk concours met dressuur, kur en springen gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 11:20

Afgelopen weekend was het zomerconcours op manege het Groene Dak in Rockanje. Ik had me daar ingeschreven voor twee proeven M1 dressuur en de kur op muziek op zaterdag en voor een oefenparcours op zondag. Ik moest 's middags om een uur starten. Duvel was best wel braaf, alleen er slopen wat slordigheidjes in mijn proef en op toen ik met mijn eerste contragalop bij de A aankwam kwam er net iemand van de heuvel om de ring heen afrennen en daar schrok Duvel van, waardoor hij oversprong en mijn middengalop dus niet netjes begon. Dat was erg jammer, want uiteindelijk heeft dat me net mijn winstpunte gekost (had nu 154 punten en normaal heb ik voor de contra een 7 of 6 en voor de middengalop een 6 en nu voor allebei een 5). Mijn tweede proef ging nog wat slordiger, maar die jury was geloof ik een beetje een zwartkijker, want ik kreeg voor die proef maar 134 punten Lips are sealed Maar er was zowieso niet zo best gereden, met de eerste proef was ik 2e! en met de tweede proef zelf nog 3e! In de eerste proef had de nummer 1 157 punten en in de tweede proef had de nummer 1 149 punten en de nummer 2 137.
Maar ik mocht dus lekker wel prijsuitreiking te paard rijden, iets wat Duvel een stuk minder leuk vond dan ik, want hij vond het vooral eng om langs de boxen te rijden waar de muziek uit kwam (dat beloofde wat voor die avond, wanneer ik mijn allereerste kur op muziek zou rijden).
De kur op muziek was 's avonds pas en daar was ik dus echt bloednerveus voor, zeker omdat ik dus gemerkt had hoe Duvel op de geluidsinstallatie reageerde.
Maar terwijl ik in de bijring aan het losrijden was, was inmiddels de Z dressuur ook afgelopen en terwijl ze nog aan het tellen waren en de hoofdring alvast werd verkleind voor de L en M kuren, draaiden ze ook lekker harde muziek. Op het losrijterrein stonden ook boxen dus Duvel kon lekker uit zijn dak gaan. Maar ik ben hem toen lekker aan het werk blijven houden en uiteindelijk werd hij wel wat rustiger. En tijdens mijn kur wasie eigenlijk best wel braaf. Alleen mijn eerst travers mislukte, omdat die net bij een box begon en hij toch nog een keer schrok en mijn galop stuk liep helemaal een beetje de mist in, omdat hij mijn contra-galop ging overspringen en ik daardoor ook niet goed uitkwam voor de middengalop. Maar al met al was ik best wel tevreden, ik had nl verwacht dat hij de hele preof zou gaan rennen en dat was niet gebeurd Haha!
Ook daar was nog weer een prijsuitreiking te paard voor alle deelnemers. Aangezien ik de enige was die een M kur reed, was ik daar uiteraard ook 1e, maar dat daar deed ik toch al niet voor mee. Ook nu vond hij de ereronde op de radetskymars niet echt leuk, hij was weer helemaal over de rooie. Dus na de ereronde nog een kwartier lekker met hem uitgestapt in de binnenbak en hem daarna lekker op stal gezet, hij mocht nl daar blijven overnachten, omdat onze eigen manege zaterdagavond altijd gesloten is en ik dan niet meer met hem terugkon.
Om elf uur kon hij eindelijk ook gaan uitrusten van deze dag en kon ik lekker naar huis.
De volgende dag zou ik ook nog gaan springen met hem, ik was heel benieuwd hoe dat zou gaan, want ik had nooit anders gesprongen dan in een binnenbak en nu ineens in zo'n grote ring. Ik had me ingeschreven voor het oefenparcours, zodat zowel hij als ik aan deze omstandigheden konden wennen. Ik had eigenlijk verwacht dat hij misschien wel in de stop zou gaan en ik het parcours dus niet zou kunnen uitspringen maar dat viel allemaal reuze mee.
Hij begon naar hindernis 1 wel wat terughoudend, zoekend of hij er links of rechts langsheen kon, maar ik kon hem goed opgesloten houden en met een tikje op zijn schouder kreeg ik hem eroverheen. Bij hindernis twee stond hij al bijna stil, toen ik hem nog een tik op zijn schouder gaf een een por met mijn benen en toen sprong hij die ook als nog. Daarna durfde ik met wat meer lef te rijden en hem wat voorwaartster te houden en toen ging het steeds lekkerder. Wel heeft hij er twee balken afgetikt, maar goed, dat vond ik minder erg dan datie was gaan weigeren.
En de tweede mange begon Duvel er ook echt zin in te krijgen, hij was absoluut niet meer terughoudend, hij vond het leuk worden! Alleen van 4 naar 5 gingen we nu zelfs te hard en daardoor tikten we bij 5 de balk eraf. Ik merkte zelf dat het kwam omdat we te hard gingen en voor 6 heb ik hem dus weer wat opgevangen en de rest van het parcours hebben we foutloos afgelegd.
Kortom, ik heb een geslaagd weekend gehad, al was het wle een beetje vermoeiend.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-03 18:38

Haha, ja zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken! Hahaha!
Maar ja, hij moet er maar aan wennen, want volgend jaar gaan ze op ons eigen concours ook kur op muziek houden en ik wil ook weer op dit concours meedoen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers